• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Kyrkby

Har läst många inlägg och även Ts:svar.
    Ts är ute efter provokation och piska upp en stämning , negativ, runt islam.

Muslimer, Muhammedaner och Islamister, samma personer, är alltid ute i ogjort väder.
    Islam, läst Koranen väldigt mkt, är en ytterst fredlig och tolerant religion.
    Religionen består av allt för många falanger, tolkare och utövare.
    Koranen används på det sättet som en full person använder en lyktstolpe mer som en stöttepelare än ljuskägla.

Övervägande delen av utövare av Koranen/Islam är icke läskunniga, outbildade och ovetande om världens existens. 
    Blir itutad massa lögner, obelagda teser, helt felaktiga tolkningar av Koranen och att du kan tolka Koranen så den passar ditt förstånd.

Männen använder Koranen för att förtrycka kvinnor i alla dess former och sätta sig över kvinnan i alla tillfällen.

Glöm inte att ca 30 % av kvinnorna i Muslimska länder vet hur barn blir till !!!
    Skrämmande siffra men ack så sann.

• Kyrkby
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-30 11:46:22 följande:
    Jag är ateist, var sjutton har du fått att jag är kristen ifrån? Jag är emot kristendomen också, inte bara islam, även om jag tycker islam är värre.
    Trångsynthet och en oinvigd person i ett ämne som man därtill " hatar " ger en mkt dålig respekt i en diskussion.......
    Kunskap är makt, med stor kunskap inom olika religioner så möts du med mkt stor respekt än du gör nu, 0 respekt, att bara säga nej nej fy fy blä blä till ngt som man inte respekterar och gillar är mkt dålig respekt för andra personer.

Om jag frågar hur du reagerar på personer som inte tycker som du, säger du troligen " bryr mig inte ". Enkelt lätt och snabbt sätt att fly från en diskussion med svansen mellan benen.
    Även ett svar "kan inget tycker bar illa om det "
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Kyrkby skrev 2015-04-30 15:55:44 följande:
    Trångsynthet och en oinvigd person i ett ämne som man därtill " hatar " ger en mkt dålig respekt i en diskussion.......
    Kunskap är makt, med stor kunskap inom olika religioner så möts du med mkt stor respekt än du gör nu, 0 respekt, att bara säga nej nej fy fy blä blä till ngt som man inte respekterar och gillar är mkt dålig respekt för andra personer.

Om jag frågar hur du reagerar på personer som inte tycker som du, säger du troligen " bryr mig inte ". Enkelt lätt och snabbt sätt att fly från en diskussion med svansen mellan benen.
    Jag vet mycket om religioner. Jag säger inte bara "nej nej, fy fy" jag debatterar, argumenterar och frågar. Svaren jag får bekräftar tyvärr bara allt jag trodde jag visste, alltså byggs min kunskap på med hjälp av ts (och andra muslimers) svar.

Jag har i sig inget emot personer som råkar vara muslimer, jag känner muslimer, jag har arbetat med muslimer som varit mycket trevliga. Det betyder inte att jag gillar islam. Jag tycker det är en gräslig religion som inte hör hemma i denna värld, alls.

Sluta anta en massa saker, tack.
  • Rutgers
    Kyrkby skrev 2015-04-30 15:55:44 följande:

Kunskap och religon? Jag som trodde religon byggde på tro. Kunskap finns då inte i religon.
  • Kyrkby
    Rutgers skrev 2015-04-30 17:29:23 följande:
    Kunskap och religon? Jag som trodde religon byggde på tro. Kunskap finns då inte i religon.
    Du är en bland många som pratar utan att kunna.
    Kunskap finns inom allt.
    Tro inom religionen utesluter inte kunskap eller tvärt om.

Tänk igen och tänk rätt.....
  • Rutgers
    Kyrkby skrev 2015-04-30 18:00:30 följande:
    Tänk igen och tänk rätt.....
    Tänka rätt? Jag som trodde man får tänka som man vill.

• Anonym (TS)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-30 11:46:22 följande:

Jag är ateist, var sjutton har du fått att jag är kristen ifrån? Jag är emot kristendomen också, inte bara islam, även om jag tycker islam är värre.

Ja och hur ska jag veta att en ateist går i kyrkan? Du skrev ju själv att du går i kyrkan.
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-30 18:35:05 följande:
    Ja och hur ska jag veta att en ateist går i kyrkan? Du skrev ju själv att du går i kyrkan.
    Det skrev jag inte alls! Jag skrev att jag varit där!

Du har kanske hört talas om skolavslutningar, vigslar, dop och begravningar? Jag har också gått dit pga mitt jobb. Inget annat.

• Anonym (TS)
    Anonym (varför inte) skrev 2015-04-30 10:10:38 följande:

Jaha, det var med dig som med alla andra likasinnade. Islam är fredlig, läs koranen, läs på nätet men enbart sidor som passar TS, annars blir frågorna obekväma. Läs gärna översättning men enbart oversättningar som TS gillar."Sluta hata islam" men nej, vi ska inte diskutera islam globalt utan enbart islam i Sverige. Och då inte den islam som de nysvenskar som SÄPO visat har åkt och krigat för IS följer utan den islam passar TS. Vilken den nu må vara.Folk världen över plågar djur. Därför är det OK att islamfolket plågar och torterar djur i samband med slakt. Folk protesterar hejvilt mot hundar som flås levande, björnar som töms på galla medan de har en liten bur att stå upp i, tjuvjakt, hajfenssoppa, etc. Men nej, islams djurplågeri får man inte protestera mot eftersom vi bara sätter en religiös stämpel på eländet, rabblar en bön, vänder djuret mot Mecka och då är allt OK? Trots att det där påbudet ter sig för alla ateister och agnostiker som något som kommer från en sagofigur. Men det ska accepteras? För att många plågar djur då ska flera miljoner tillåtas plåga dem bara för att de hänvisar till någon gubbe i skyn. Fin logik där.Kvinnor är inte förtryckta men om frågor och påståenden, som visar på en praktisk skillnad mellan vad män och kvinnor har för förhållningsregler, blir för obekväma då är folk SD-ister och rasister. Sedan så skulle vi hålla oss till Sverige. I Sverige får varken kvinnor eller män ha flera män eller fruar. Det kringgår islamfolket (dokumentär har bevisat det) genom att fortfarande ha fler fruar som de är vigda med enligt islam men enbart den första är registrerad i folkbokföringen. Kvinnor ha inte den möjligheten.I Sverige får kvinnor ha kortärmat, linne, fint hårsvall flygande i vinden, osv. Men i Sverige förtrycker islamfolket sina kvinnor genom att tvinga dem in förtryckande och döljande plagg.Sverige ska föreställa ett jämlikt land. Ändå kringgår islamfolket det med motiveringen att kvinnor som menstruerar kan inte leda bönen och kvinnor vänder inte rumpan i vädret mot männen och därmed kan inte heller leda bönen. Så inga kvinnliga imamer. I Sverige.TS, jag föreslår att du håller reda på din ideologi, dess aspekter och vinklingar. Annars blir det väldigt svårt att föra en diskussion vars poäng är att du vill få folk mer vänligt eller välvilligt inställda till den ideologin.

Du envisas med att antingen missförstå det jag skriver eller så får jag så många inlägg med fördomar på varann att jag inte vet vilket jag ska svara på.

Läs vad jag skriver och tolka inte in en massa i det.

Islam är en fredlig religion. Våld föreskrivs inte inom islam. Historiska händelser är just historiska och det försökte jag visa med de koranverser som nån hänvisade till. Det handlar om Adam Moses Jesus och Mohammed. Man kan inte ta en vers ur sitt sammanhang och peka ut att HÄR STÅR DET. Nej det som står i koranen är inte uppmaningar till oss. Det är historiska verser. Jag är ingen imam. Men jag kan min religion som så att jag vet grunderna och jag vet varför jag tror på Gud. Religionen är en tro på en Gud som har skapat oss och allt runt omkring oss. Det finns regler som en muslim ska följa ja men det gör det med alla andra religionerna.

Islam förespråkar INTE djurplågeri. Bedövning innan slakt är en rätt så ny metod. jag skrev och försökte förklara halal men du upprepar dig om och om igen. Jag kan inte sitta och upprepa mig hela tiden för det är ingen diskussion utan bara smutskastning. Att det är SD som snackar om halalslakt i Sverige stämmer visst. Vad folk inte vet är just att djuren är bedövade så skräcken för halalslaktat kött i Sverige är ogrundad. Metoden för halalslakt var den skonsammaste så meningen har aldrig varit djurplågeri. Djuret ska behandlas bra. Inte vara sjukt eller skadat vid slakt. Djuret ska få mat och vatten innan det slaktas. De andra djuren får inte se på när djuret slaktas. Det vänds mot mecka och man uttalar i Guds namn. Andemeningen är respekt och värdighet och inte plågeri. Man kan visst diskutera vad man vill inom islam och om meningen med halal är en skonsam metod och om det finns skonsammare utan att påverka blodtömningen vid slakt så varför inte? Idag tillåts el som bedövning i vissa länderneftersom den inte ger bestående skador på djuret.

Jämlikhet och jämställdhet är en debatt inom islam och kvinnor får kämpa för sina rättigheter som dom alltid gjort. Det är inte lätt när konservativa tar större plats men det ska absolut diskuteras. Att det står som det gör har sin förklaring i hur samhället såg ut då. Förutsättningarna har ändrats och finns inte längre där för en hel del ja. Så ser jag det. Samtidigt så säger koranen att man ska anpassa sig till den tid man lever i och att man ska följa lagarna i de länder där man bor. Så att imamerna här tillät männen gifta sig med en till bryter mot lagen och är inte ok enligt islam. Ingen man får ha flera fruar här. Det sa ju imamerna också.

Du skriver islamfolket. Vad menar du? Muslimer eller? Du vet väl att det heter muslimer eller? Kvinnor förtrycks inte. Du får det att låta som att vi muslimska tjejer inte har en hjärna eller en egen vilja. Islamofober fördummar kvinnor och får de att framstå som nån boskap utan egen vilja. Vem har sagt att kvinnorna tvingas att klä sig som de gör? I koranen står det att tvång inte får ske i trosfrågor. Kvinnorna följer också koranen vet du. Vi klär oss som vi gör av egen fri vilja och vi behöver ingen som kommer och talar om för oss vad vi är eller inte är. Det är fritt för alla att följa om de vill. Det finns många som väljer att inte klä sig i heltäckande och det är upp till dom. Jag skrev att ingen kvinns vill leda männens bön. Du fattar inte det va? Du skriver de får inte. Kvinnor har inte diskuterat den frågan. En imam är inte bara en person som leder en bön. En imam leder en hel församling. Och de kvinnor som har pratat om att vilja bli imamer har inte velat leda männens bön. DE VILL INTE. OCH DE VILL INTE TA AV SIG SJALEN. Nej de kanske inte vill att män ska titta på dom under bönen så de håller med om att det är opassande. Vad angår det dig? Du fördummar tjejer som vil bli imamer. Du fördummar alla muslimska kvinnor och talar samtidigt om kvinnoförtryck. Om en kvinna känner sig förtryckt och tvingad till nåt hon inte vill är det en sak att prata om. Men om kvinnor inte vill leda bön eller klä sig västerländskt då? Förtrycker dom sig själva då? Är det din västerländska syn som ska gälla? Jag har hört massor med muslimska tjejer tala om att västerländska kvinnor är förtryckta. Ska du känna dig förtryckt då? Nä jag vill inte att nån ska tvinga mig stt klä mig som dom eller leva som dom gör. Jag vill klä mig som jag vill och leva som jag vill. I min familj klär sig hälften av oss tjejer på muslimskt vis och häften klär sig västerländskt. Det är Fritt
Svar på tråden sluta hata Islam!