• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (v99)
    Anonym (varför inte) skrev 2015-04-30 14:06:46 följande:
    Lärare som snackar politik så att så unga barn hör det borde få en spark i R*ven och ett allvarligt reprimand. En gång till att det förekommer, då får de kicken. Det lär ta skruv.
    Lärare pratar politik hela tiden. Det ingår även i samhällskunskap. 
  • Tom Araya
    Dr Nail skrev 2015-05-02 03:06:11 följande:
    Jag pratar om niqab och inget annat.
    Dr Nail skrev 2015-05-02 03:08:50 följande:
    Heltäckta är de som bär niqab. I Franrike finns det runt 300 kvinnor som gör det. Bara ett exempel.
    Dr Nail skrev 2015-05-02 03:13:59 följande:

*Niqab och/eller burqa ska det vara

Själv räknar jag även de som inte täcker för ansiktet som täckt klädsel.

• Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Dr Nail skrev 2015-05-02 03:08:50 följande:
    Heltäckta är de som bär niqab. I Franrike finns det runt 300 kvinnor som gör det. Bara ett exempel.
    När jag skriver heltäckt menar jag sjal och heltäckande klädsel, fast ansiktet syns.

Vad kallar man det annars, halvtäckt? Alla människor är ju "halvtäckta" även de med linne och shorts. Så "heltäckt" tycker jag är en normal beskrivning av en muslimsk kvinnas klädsel.
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (varför inte) skrev 2015-05-02 00:05:48 följande:
    De flesta muslimska kvinnor går heltäckta. När såg du en muslimsk kvinna sist i shorts (nåja, åtminstone knäbyxor) med bara ben? Eller linne eller kortärmad blus? Utan sjal?

Din liknelse mot amish-folket faller platt. Amish dominerar inte kristendomen, heltäckta kvinnor dominerar islam.
    Tittar man på hur kvinnorna klädde sig i Kabul på 60-talet innan landet tigs över av islamister så klädde de sig som västerländska kvinnor så visst är det islam med männen som förtrycker kvinnorna. Tror inte dessa kvinnor i så stor omfattning i ett helt land helt plötsligt skulle bli pryda och gå ifrån kort kjol till att klä sig i burka. Det har skett med tvång.
  • Anonym (varför inte)
    Anonym (v99) skrev 2015-05-02 10:22:06 följande:
    Lärare pratar politik hela tiden. Det ingår även i samhällskunskap. 
    Meningen med lektionerna är inte för läraren att propagera för sina högst subjektiva åsikter utan att lära ungarna om vad som finns. Objektivt.  Är det så att man vill visa vad ett parti står för tar man och går efter partiprogrammet och inte lärarens föreställningar och dennes politiska åsikter. Om läraren är så intresserad av att propagera sin sak får läraren blir politiker istället för lärare.
  • Anonym (varför inte)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-02 13:07:30 följande:
    När jag skriver heltäckt menar jag sjal och heltäckande klädsel, fast ansiktet syns.

Vad kallar man det annars, halvtäckt? Alla människor är ju "halvtäckta" även de med linne och shorts. Så "heltäckt" tycker jag är en normal beskrivning av en muslimsk kvinnas klädsel.
    Samma jag menar. Niqab och burka är inte heltäckt enligt mig, det är dolt och gömt.
  • Anonym (Äckel.)

Sluta gör dumma saker då för fan. Ni islamister älskar Gud mer än era barn. Det är vidrigt. Dessutom är det tack vare religioner som det finns krig etc. Väx upp och inse att Gud inte finns.

Svar på tråden sluta hata Islam!