• Anonym (Antagen)

Hälsocoacherna - Bluff?

Ser att det cirkulerar en massa om det i fb.

Sök och bli antagen i 90 dagar gratis med pt, kostschema. Man får betala för kosttillskott osv och detta kostar egentligen 15tusen kronor.

Någon som testat??

• Svar på tråden Hälsocoacherna - Bluff?
  • kenneth768768
    lotta3502 skrev 2015-05-14 10:13:39 följande:

Hej!
    Jag har gått och går programmet igen,var väldigt skeptiskt först,att behöva betala dyra pengar för kosttillskott man kan köpa billigare på ÖB..faktum är att det inte går att köpa produkter som ens kommer i närheten av de effekter som dessa ger.
    Hälsocoachernas program är ett livsstilsprogram,ingen diet. Jag har varit på gbp utredning och fått ja men som tur är kom jag i kontakt med hälsocoacherna och nu äntligen går jag ner i vikt och mår bättre än aldrig förr.
    Det stöd jag får är värt de fjuttiga hundralapparna jag får lägga ut på tillskotten och som dessutom ger mig energi att orka mer.
    Jag har också fått massa nya vänner genom programmet!
    Om jag skulle rekommendera ett program som garanterat ger dig bättre hälsa så är det Hälsocoachernas!
    Kram på er

Alltså, trollar du oss? Läs mina förslag hur du ska få det mer realistiskt.
  • ango15

Ja jag är en riktig person iaf, 22 år och heter angelica. Har en 8 månaders son som har en mer energisk och pigg mamma än innan när man vägde 97 kg. Om någon känner sig manad så skicka telefonnummer så ringer jag upp så kan vidta diskussionen där, som sagt har gått 8 veckor in i programmet och jag VET att det funkar. Tillskillnaf från er som inte gått det så kan ni ju faktiskt inte yttra er egentligen om saken :) jag kan inte yttra mig om tex viktväktarna, då jag aldrig gått det. Så varför ska ni sprida ut massa skit snack om hälsocoacherna som NI inte har någon aning om?

Med vänlig hälsningar angelica, en helt riktig person :)

• Anonym (attniorkar)

Kennet. Har du inget jobb?

Du verkar vara väldigt energisk i alla fall. Kan skriva mycket men vet lite. Forska är mitt tips till dig.

• dako

Kenneth.

Jag undrar vem är du egentligen?

Du skappar massor av PR till Häösocoacherna just nu så jag blir väldigt nyfiken på dig nu!?

Du Kenneth vill att människor här ska skriva inlägg som Du tycker att de mer realistiskt.

Sen blir du negativ och ifrågasätter allt kan tänka mig att många undrar om de just du som ligger bakom allt.

Om du har blivit nekat i deras Hälsoprogram eller du bara har ett konkurrens företag?? Kan inte tänka mig att du är en av dem som har inget liv/jobb/vänner och bara en allmän sur/bitter människa som allmänt mår ingen bra.

Ring till Häösocoacherna och be om hjälp om de så att du är den sistnämnda.

Lycka till.

• heljoh

men herregud?!? Vilka människor ni är vad får er att tro att någon stackare orkar sitta och skapa så många fejk konton och hålla på? Jag skrev hur min uppfattning var och jag reggade inte något jäkla konto jag skrev min mejl, mitt namn och meddelandet sen får jag plötsligt ett mejl från FL att jag har en användar namn och något lösenord vilket jag inte bad om utan ville bara kunna skriva något positivt om något som faktiskt har hjälpt mig så mycket och när andra klankar ner på det. Och att man skulle behöva ansta skrivstilar? Åh herregud säger jag bara.... Vi människor har olika värderingar och råkar det vara så att det är en del människor som följer samma värderingar då JA då blir informationen rätt lika FRÅN OLIKA PERSONER! så jävla sorligt när allt man försöker göra är att reda ut alla ??? Som någon hade och när man söker på Google så kommer denna sida upp och har 1 skrivit ett inlägg så hamnar sidan högt upp på listan eftersom den är uppdaterad så det är inte så jävla konstigt att det kommer flera kommentarer då. För övrigt så är jag 24 år har försökt ändra den där jäkla åldern på profilen men det går ju inte så då får vara som kanske för många andra!!! För helt ärligt bryr jag mig inte om vilken ålder det står för egentligen har ingen med det att göra så det är bara en dumb ass comment att göra över profilers åldrar !

• rogerg42

Sanningen om hälsocoachernas produkter från Fitline:

Innehåller ämnen som är cancerframkallande, kan orsaka diabets i framtiden och problemet med tillskottet är att det innehåller ofantligt mycket sötningsmedel, ovanligt mycket för kostillskott. 

Hälsningar

Ralf G. 

• Anonym (humle3)

Jag anlitade hälsocoacherna, jag gick ner 40 kilo på 5 veckor, min cancertumör i benen försvann efter ett par dagar, och jag kunde även sluta snusa och röka efter  ett par dagar med hälsocoacherna.

Sen så fick jag en löneförhöjningen på jobbet med över 300.000:- per år, allt tack vare hälsocoacherna.

Och inte nog med det - jag träffade även en partner och gifte mig rätt fort, sen så ställde jag upp i tre modelltävlingar och vann samtliga, och sen så passar kläderna så pass bra att klädbutikerna ger mig dom gratis.

Allt tack vare hälsocoacherna!

• Eliinhedlund

Jag är en tjej på 19 år som började programmet för ca 8 veckor sedan. Elin Hedlund heter jag och ni kan ju alltid kolla upp mig på hitta.se eller något, bor i Piteå!

Har däremot inget mobilnummer där men ni kan ju alltid maila och fråga för ni får nämligen väldigt gärna höra av er till mig också om ni har några funderingar!

Jag är själv väldigt emot dieter och sådant. Det funkar inte att byta ut måltider mot pulverdrinkar och annat, jag har försökt men för mig går det då inte å framförallt blir jag för hungrig.

Nånting som gjorde att jag började titta på hälsocoacherna är för att man verkligen ska äta mat, men rätt och bra mat. Näringstillskottet som man dricker i programmet är ingen ersättning för mat utan för det vitaminer och mineraler kroppen behöver som man inte får av den massproducerade maten vi har idag.

Det är en lågkolhydratskost man följer för att kroppen inte är gjord för att äta så mycket kolhydrater som vi idag gör, det betyder därför inte att det är 0 kolhydrater för det är inte heller bra.

Jag har själv kommit under mitt delmål som är 70kg, det jag har gått ner hittils är 5,8 kg. Jag behövde hjälp att komma igång vilket jag verkligen fått. Min hälsocoach Emely är en underbar männinska som verkligen vill att dom hon coachar ska lyckas!

Kan säga att dom flesta som gått hälsocoachernas hälsoprogram har lyckats, det beror på att det är utformat för männinskan.

Grejen är att det beror mest på dig själv som går programmet, har du viljan så kommer du bli nöjd! Det är ju liksom inte så att hälsocoacherna kommer äta och träna åt dig utan det måste man göra själv med pepp och hjälp från hälsocoacherna förstås!

Som någon tidigare skrev så är det ingen diet utan en livsstil, som är utformad för människans bästa.

Jag har varit jävligt trött i flera år, upp och ner förståss men väldigt jobbigt har det varit. Jag sover fortfarande lika mycket per natt men jag är inte dödligt trött på dagarna så jag inte ens vill göra saker jag tycker är kul. Det har nog mycket att göra med att jag slutat med sockret men också att jag får rätt mat i mig, rätt mängd, nog många gånger och även de vitaminer och mineraler man behöver. Även pushning när det känns svårt, någon som tror på mig när inte jag gör det.

Jag glorifierar inget utan det är så. Grejen är att om man är negativ till allt i livet så kommer man heller aldrig att lyckas med något.

Sen är det också så att det är väldigt svårt att uttrycka sig om något man aldrig någonsin prövat, ungefär som att uttrycka sig om någon man inte känner. Allt blir ju i slutändan bara tomma ord som dock kan ge konsekvenser. Om jag skulle starta ett rykte om någon jag bara vet namnet på och detta inte är sant så skulle det mycket möjligt vara förödande för denna människa å det är väl helt sjukt jävla idiotiskt va? :)

Snälla ni, ändra inställning och pröva eller sluta prata om det ni inte vet något om men ni tror er veta bättre än dom som faktiskt prövat.

Nu har jag sagt exakt vad som kommer från hjärtat och ni kan ju gärna komma och säga att jag är fake så ska vi se vem som har rätt.

Hör av er vid frågor????

• Anonym (Anonym undrar)

Ja nu har jag fått svar på min fråga - Hälsocoacherna är en bluff. De många överdrivna och aggressiva inläggen talar sitt eget språk. Så nu fortsätter jag min viktresa genom 5:2 dieten (har 8 kilos övervikt så det går nog bra, har redan gått ner ett och ett halvt kilo på två veckor). Jag sparar dessutom 15000 kronor då jag slipper köpa Hälsocoachernas dyra preparat. Tränar gör jag genom att cykla till jobbet och springa ett par gånger i veckan (ihop med mag-, arm- och bålövningar). Ett tips till alla Hälsocoacher som är inne här och skriver: era många och överdrivet positiva inlägg är inte trovärdiga. Ni måste jobba mer med marknadsföring för att inte få dåligt rykte. (Kan slå vad om att det kommer att välla in inlägg med frälsta "deltagare" i Hälsocoachernas "underbara" och "fantastiska" program efter mitt inlägg.) Hälsningar från en anställd på reklambyrå

• Anonym (Anonym undrar)

Ps. Det är inte bra att köra oseriös marknadsföring och påstå att programmet är "gratis" (förutom kosttillskotten som går på 15000 kronor). Då är det en bättre affär för kunderna att gå i viktminskningsprogram hos Itrim, tex. (Nej, jag jobbar inte på Itrim). Vad jag menar är att om ni får kunder att känna sig lurade (genom att påstå att programmet är gratis förutom tillskott för 15000 kronor) finns det en risk för att ni blir granskade av tex medierna, exempelvis Anna Bäsen på Expressen (som har som jobb att syna hälsobluffar) eller ARN. Sen är det speciellt att kunderna ska användas som ambassadörer för Hälsocoacherna.

Svar på tråden Hälsocoacherna - Bluff?