• Anonym (Antagen)

Hälsocoacherna - Bluff?

Ser att det cirkulerar en massa om det i fb.

Sök och bli antagen i 90 dagar gratis med pt, kostschema. Man får betala för kosttillskott osv och detta kostar egentligen 15tusen kronor.

Någon som testat??

• Svar på tråden Hälsocoacherna - Bluff?
  • Ser rakt igenom

Jag måste bara lägga mig i, då en vän till mig började syssla med detta och jag försökte läsa på.

Först och främst. De fantastiska kosttillskotten är fitline. Dvs den redan omtalade MLM produkten som i efterhand har visat sig inte ha någon bättre effekt än vanliga multivitaminer. Detta med nanoteknik hit och absorberingsförmåga dit är så löjligt påstått att det inte är sant. Dessa produkter är de som rekommenderas av alla coacher.

Nästa är den pinsamma fejkspammningen som sker här och på Facebook och andra sociala medier. Jag satt och läste igenom alla svar på deras egna reklaminlägg, och hittade direkt ganska klantiga missar. En "kund" har testat produkten i bara 3 veckor, men är redan i princip fri från mediciner och mår hur bra som helst. Det är ju ett mirakel kan man tycka. Samma person skriver lite längre ner till en annan undrande i egenskap av anställt på hälsocoacherna. Blir man certifierad "hälsocoach" efter att man har prövat produkten i 21 dagar? Snabb utveckling.

Till sist så pratar min inte så klipska vän om hur produkterna är bra för att de *bla bla inövat tal*, men så fort coachen hen hade fick reda på att hen inte var intresserad att bli coach själv, ja då var det inget värt besväret längre. Ingen riktig uppföljning efter det skedde.

Jag har sett resultaten, och det hen har uppnått hade man uppnått med enbart den träningen hen gjorde, ett vanligt standardpass för vilken träningsintresserad som helst. Inget mirakel, bara vanlig muskeltillväxt att förvänta efter den typen av träning.

Allt som allt: MLM, "coacher" tipsar om struntprodukter, försöker värva en, "dokumenterad" helt mirakulös effekt, skyhöga priser för produkten, överdrivna recensioner i alla möjliga sociala media, oftast med hetsig ton, samt folk som är en nöjd ny kund och samtidigt anställd som coach. Marknadsföring som missvisar, låtsas vara en produkt man "blir utvald" till, när det enda som krävs är att man vill betala direkt. Väldigt fishy.

• Anonym (Man44)

Hälsocoacherna är en stor bluff! Vill man spola ner pengarna i toaletten så varsågoda men tro inte ett ord på vad dom säger. Är "vän" med flera av höjdarna i företaget på FB och där ser man hur dom lever lyxliv på dessa godtrognas pengar. Det hela är bara ett pyramidspel med det enda syftet att mata dom i toppen med pengar.

• Sussal

Jag går programmet nu och tyvärr ångrar jag att jag började. Jag har skrivit på ett abonnemang på 3 månader och kan då inte avsluta det.

Men såhär ligger det till...

Dom ger ut reklam om att bli "antagen" & få ett kostnadsfri program till värde av "15 000"

(Alla blir antagna )

När man blir antagen ska man skriva på ett abonnemang på 3 månader hos dom som kostar över ca 3000 :- Dvs man köper fitline produkter.

Därefter får man en kostplan som alla får likadan även ett papper på några styrketräninsövningar som även alla får. Dvs inga speciella saker för 15 000:-

Man har under programmets gång tillgång till en hälsocoach som är en vän & ingen speciell som är ordentligt utbildad.

Min "vän" får när hon varvat mig och 4 till som nya kunder på programmet får hon fitlines produkter gratis, för att hon nu varvat 4 nya kunder som köper abonnemanget... (som sagt ALLA blir antagna )

Ett pyramidspel helt enkelt!!!

Deras marknadsföring är inte okej.. Därför skriver jag detta om dem.. att man går ner i vikt... ABSOLUT!!

Men ljug inte i reklamen och dessutom kan man gå ner själv utan deras produkter.

• Fiarödby

Coacherna är inte intresserade av att coacha nr man talat om att man inte vill bli coach, jag lev utslängd från dras fb sida, coachen man sa upp mitt avtal då jag ifrågasatte coachningen fem sms på 14 veckor är inte att coacha. Jag anmälde detta både till ledningen och pm som ger ut produkterna inget händer. Men jag har på denna tid minskat 9.5 kg och 20 cm i midjan, så ner går man. Produkterna är vattenlösliga så allt överflöd från den kissa ut

• Aldrig mer hälsocoacherna

Jag var dum o anmälde mig och blev antagen men fattade att alla blev antagen. Fick en massa frågor innan de släppte in mig om jag kan tänka mig coacha hade jag sagt nej hade jag förmodligen inte blivit insläppt.

Reagerade redan först med kostschemat att man inte fick äta ngn som helst salt vilket ledde till att jag mådde skit och fick saltbrist, min coach var värdelös på o höra av sig o jag fick höra av mig till henne. Messade jag dröjde de upp til 7 h innan jag fick svar.

Fick inget träningsprogram, produkterna gav ingen skillnad förutom att jag fick sömnsvårigheter o vaknade 03 varenda natt.

Självklart går man ner i vikt men det kan man göra på annat sätt också.

Så fort ngt negativt skrevs på deras hemsida så togs det inlägget bort allt man skrev var tvungen att godkännas. Som sagt var får de reda på att man inte vill coacha är man inte vatten värd. Det hela går ut på att suga ut så mycket pengar på produkterna, dvs ca 4000 kr för 3 månader, men man har ångerrätt på 30 dagar så hann säga upp skiten innan de dagarna o när jag berättade för min coach så blev hon sååååå besviken på mig o tyckte jag var helt dum o gav upp programmet o att jag bara utnyttjat dem o jag skulle ju tänka på henne så synd det var om henne, önskar jag sagt till henne att hon var en värdelös coach som bara brydde om att coacha så hon fick produkterna gratis. Spelade ingen roll hur mycket jag förklarade att jag var inte nöjd med produkterna o konceptet utan de lovade mer när jag blev antagen än vad jag fick, utan kan lika gärna köpa vitamintabletter på Apoteket. Näe totalt missnöjd med hälsocoacherna o de lovar en guld o gröna skogar visst finns säkert coacher som går in helhjärtat men eftersom alla som går programmet kan bli coacher så bli en del coacher som inte bör bli det. Sen företaget som tillverkar produkterna sponsrar ju bara de o har produkterna så de har jag inte så mycket o säga om förutom att produkterna ja jag kände iaf ingen skillnad utan bara svårare att sova.

Nu kämpar jag på med vikten på egen hand äter bra mat o mår skitbra även utan deras vitaminer o kosttillskott.

• Juliaaaaaaaaaa

Jag går/ gick programmet. Fick kicken då jag gav ut kritik. Det var bara kastade pengar i sjön. Coachen jag hade sög och ägaren alex dodré tänker endast på pengar. Visst första 2 veckorna var bra, deras koncept är bra. Dock är det inte värt pengarna man luras på pga abonnemang med pm.

• Anonym (Testat)

Har också testat hälsocoacherna tycker att kostschemat är lätt att följa och känns bra för mig men jag har lagt till salt,annars skulle jag aldrig få i mig maten.

Hoppade dock av efter ca 2 veckor då min coach verkade inte bry sig om mig eller något utan fick läsa mig till de mesta..

Så gjorde som så att jag hade produkterna i 2 veckor och sen skicka tillbaka då de är skit enligt mig fick alla pengar tillbaka men har nu helt kostnadsfritt kostschema som passar mig ;)

Gruppen tycker jag verkar väldigt sekt aktiga då alla är över positiva till allt och inget negativt får förekomma och admin måste granska inlägget innan de postas så för mig känns gruppen för glad och allt går som på rosor och allt är bra..

Så njae kostschemat skulle jag stark rekommendera men inte hälsocoacherna de är långt ifrån värda de pengarna man lägger på produkterna.

• Anonym (Bubbis)

Det förstår man ju att det är ett pyramidspel och det förstår man ju att pyramidspel aldrig är något att fästa tilltro till. Blev iglar på för några år sen av en coach inom en annan MLM (herbalife) som ville pracka på mig "ett högavlönat jobb för ingen ansträngning alls" i det här pyramidspelet. Jag var väldigt ung och studerade. Visste inte ett skit om MLM eller ens att det existerade men även för en blåögd småtjej lät det väldigt fishy och snubben själv var precis sådär glatt överpositiv som många andra skriver och jag fick definitivt sektvibbar, vilket jag aldrig fått vid något annat jobberbjudande/"värvning", som självklart inte varit MLM.

• Sammo
    Ok, ännu en ny 45-åring som vill yttra sig. Anledningen till att jag vill svara på detta är för att jag själv har blivit lurad så många gånger av liknande annonser som den jag såg om Hälscoacherna. Jag förväntade mig nästan att bli lurad igen när jag hoppade på programmet men blev väldig positivt överraskad. Jag tyckte att jag fick ungefär vad jag fått på andra program som viktväktarna eller itrim. Minst en gång i veckan hör man av sig till sin coach med resultat och erfarenheter och där emellan får man fråga hur mycket man vill. Coachen har alltid svarat via mess eller telefon inom ett dygn vilket jag tycker är helt OK. Det har också gått att bestämma med coachen fasta tider om jag hade velat. Det finns grupper där man kan få kontakt med andra deltagare och stötta varandra. Men självklart får man inte en coach som står med piska och morot och är tillgänglig dygnet runt. Det hade jag inte förväntat mig heller. Mig passade det bra att göra allt hemifrån och inte behöva åka på möten och träningslokaler. Jag fick hjälp att anpassa ett träningsprogram för mig och det har funkat jättebra. Min viktnedgång har inte varit jättedramatisk vilket beror helt och hållet på mig själv, men ändå nöjd med mina fem kg. Jag har aldrig lyckats gå ner i vikt tidigare men var nog sämst i klassen här. De flesta jag har kontakt med har gått ner mycket mer. Jag känner att jag fått bra verktyg för att kunna fortsätta leva ett sundare liv och faktiskt kunna hålla vikten långsiktigt. Jag har också verktyg för att gå ner mer om jag vill. 
    Jag gillade produkterna. De var goda och hjälpte mig att klara av programmet. Jag märker stor skillnad när jag inte tar dem. Jag har faktiskt fått smått fantastiska mätbara hälsoeffekter av programmet och kosttillskotten och det gick väldigt fort att få dem. Men det är säkert olika för olika människor. De flesta verkar väldigt nöjda i alla fall i de forum som Hälsocoacherna har. Att det inte finns mer negativt att läsa när det är tusentals som gått programmet säger ju en del, särskilt som det finns mycket fördomar mot MLM-struktur. 
    Jag säljer inte fitline och har inte fått frågan om jag vill börja coacha, men det framgår att möjligheten finns om man är intresserad. Då måste man gå en utbildning först. Jag är snart klar med mitt program och kommer att fortsätta med kostprogram, träningsprogram och kosttillskott en tremånadersperiod till på egen hand. Känner att jag har lärt mig mycket och faktiskt fått relativt mycket för pengarna, men det beror kanske på vad man har för erfarenheter och förväntningar sedan innan.
  • Fantastic4

Jag går programmet nu....har gått ner ca 10 kg på 10 veckor och är super nöjd med kostplanen. Om det är kosten eller produkterna som gör att jag mår bra kan vi nog alla räkna ut.

Har bytt coach då min första va en riktig lallare men min nuvarande är jätte bra. Ja jag hade antagligen kunnat gå ner utan fitline men jag är glad att jag hoppade på detta, det det kostar hade jag ju annars lagt på onyttigheter så ser jag det.

Håller med om att det är störande att alla kritiska inlägg på deras fb sida plockas bort, lite sekt aktivt i mitt tycke.

sh
  • Hermelin

RickardGidlund50

Några av världens bästa idrottare äter dessa produkter och de BETALAR för dem.. De är alltså inte sponsrade. De äter alltså dessa av egen fri vilja, för att dom fungerar!!

www.pm-international.com/&c_id=5035&TP=6293341

Läs här innan du säger ngt!

Tycker att det otroligt dåligt av dig att dels säga saker som är ren och skär lögn om produkterna samt att hänga ut människor här.

Har du några belägg för att dom ska vara cancer och diabetesframkallande?

• Hermelin
    Elinpelin skrev 2015-05-16 23:59:15 följande:

Oj, så många från Hälsocoacherna som svarat.

Kanske kan någon av er svara på vad det obligatoriska näringstillskottet innehåller? Har letat som en tok på Hälsocoachernas hemsida utan att hitta någon innehållsförteckning eller liknande.

Jag är inte inblandad men äter produkterna från PM-international! Jag är supernöjd! Företaget finns i 35 länder och har varit verksamma i 25 år. Många av toppidrottarna äter dessa produkter så dom är bra!!!

Spana in deras hemsida PM-international.com
  • Dawen1990

Fick även jag nys på hälsocoacherna via FB. Pratade med en coach som faktiskt var väldigt trevlig ett antal gånger. Informerade henne flertalet gånger om jag jag inte vill gå ner i vikt, utan jag vill gå upp!

Har stora svårigheter med att behålla min vikt, anledning okänd. Väger 70 kg och önskar gå upp till ca 85 (är 183 lång). Varje gång jag pratade med coachen fick jag åter igen informera henne om att jag inte ville gå ner, (verkade som inövat manus).

Blev självfallet antagen. När det sedan kom till att beställa produkter så ifrågasatte jag valet av produkter, vad de innehöll och vilken effekt de hade. Väldigt diffusa svar såsom "hjälper dig sova", vartefter jag svarade att jag inte alls har problem med att sova.

Slutade med att jag sa till dem att jag inte är beredd att betala 3600 kr för kosttillskott som jag inte behöver (har en hel drös hemma som min sambo käkar). Kontentan var iaf att coachen bittert avslutade samtalet.

Det är min upplevelse av Hälsocoacherna. Ni får själva göra bedömningen om det är  bra eller dåligt.

Svar på tråden Hälsocoacherna - Bluff?