• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-08-05 17:48:55 följande:

Hur går det för er alla? Har rul om 14 dagar ska bli spännande men är såå orolig, känner fortfarande inga rörelser och gick in i v. 17 igår. Bara hoppas allt ser bra ut.

Min trötthet har kommit tillbaka lite. Annars mår jag bara bra har 3 veckor till ul och det känns som en hel evighet. Har nog känt bebisen några ggr nu men det kan gå flera dagar sen emellan varje ggn och det är nästan värre än innan jag började känna ngt. Vill ju känna varje dag och tydligt men vet ju att det kan dröja till dess.
  • AnneliR

Går in i v 17 på fredag, känns ganska overkligt vad fort tiden går! Har fått en ordentlig mage och kan inte dölja att jag är gravid för fem öre :) har också vul snart, 20:e augusti. Längtar! Ska ni kolla kön? Känner bebisen sparka dagligen men som WiMe06 skriver så kan det komma dagar när det är väldigt lugnt och då blir man rätt nojig. Aqq1 du kanske har moderkakan i framvägg? Jag frågade vid senaste vul hur min satt och den var i bakvägg, brukar man ju känna tidigare.

Är väldigt trött och vissa dagar sköljer illamående över mig även om det blivit bättre med det. :)

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-08-05 20:49:29 följande:

Går in i v 17 på fredag, känns ganska overkligt vad fort tiden går! Har fått en ordentlig mage och kan inte dölja att jag är gravid för fem öre :) har också vul snart, 20:e augusti. Längtar! Ska ni kolla kön? Känner bebisen sparka dagligen men som WiMe06 skriver så kan det komma dagar när det är väldigt lugnt och då blir man rätt nojig. Aqq1 du kanske har moderkakan i framvägg? Jag frågade vid senaste vul hur min satt och den var i bakvägg, brukar man ju känna tidigare.

Är väldigt trött och vissa dagar sköljer illamående över mig även om det blivit bättre med det. :)

Vad skönt att ni får inte behöver vänta så länge på ert RUL, jag gick in i v 17 i måndags och har ul en vecka efter er. Känns så himla långt till dess. Men håller med om att tiden ändå går rätt så snabbt men jag längtar redan såå mkt efter bebis. Och jag längtar såå mkt till man passerat halva tiden och framför allt till man börjar känna bebis lite mer. Nu har jag inte känt ngt på ett par dagar och det blir som sagt bara jobbigt.
  • strawberri

Jag går in i v 21 på lördag. Mår bra men är trött till o från. Va på ultraljud igår och allt såg bra ut och så fick vi veta att vi väntar en flicka :) känner henne röra sig o sparka flera ggr om dagen nu så mysigt!

• fruannie

För mig rullar de också på går in i vecka 18 på måndag. Började jobba den här veckan igen efter 6 veckors semester tungt och började efter andra passet känna av vad jag tror är foglossning. Hade inget sånt förra graviditeten så vet inte riktigt hur de känns men vad jag kan läsa mig till så låter de som de. Får se hur de går fortsatt o jobba.
    Har en rejäl kula och känner att de rör på sig lite då o då. Inga tydliga sparkar än men hoppas de kommer snart.
    Har rul 27/8 och vi är oense om vi ska kolla kön eller ej. Vi gjorde de på sonen men jag känner att de vore kul att inte kolla också så har man testat båda. Får se, mannen vill veta så vi har ju några veckor på sig att komma överens.
    Underbart att se att vi är många som kommit så här långt!!

• Mayy

Är i v 10 nu, och helt plötsligt nu på morgonen så har jag inte längre ont i brösten. Är det normalt, kan det bli så? Från att ha haft superont i dom så känns det ingenting! Läste att symptomen ofta försvinner innan missfall så känner mig så orolig nu :(

• WiMe06
    Mayy skrev 2015-08-09 09:06:32 följande:

Är i v 10 nu, och helt plötsligt nu på morgonen så har jag inte längre ont i brösten. Är det normalt, kan det bli så? Från att ha haft superont i dom så känns det ingenting! Läste att symptomen ofta försvinner innan missfall så känner mig så orolig nu :(

Ibland kan ju det onda i brösten försvinna utan att det behöver vara mf. Var jätteöm i brösten och det försvann ngn gång i v 10-11 och nu har det börjar komma tillbaka lite, är i v 17 nu. Men hur känner du annars? Har du fler symtom som försvunnit eller ont i magen, som mensvärk eller så? Håller tummarna för dig att allt är bra.
  • WiMe06

Har en sån konstig känsla i underlivet idag, kan liksom inte riktigt beskriva den. När jag var på toa för en liten stund sedan såg det ut som om det var ljust ljust ljust rosa i en flytning och så var det som en röd prick liten som en liten liten liten smula. Ja, ni hör ju, jag hade lika gärna inte kunnat se det men nu dör jag av oro. Det ska väl inte hända ngt nu. Det får ju bara inte göra det nu när man kommit såhär långt.

• Mayy
    WiMe06 skrev 2015-08-09 10:20:56 följande:
    Ibland kan ju det onda i brösten försvinna utan att det behöver vara mf. Var jätteöm i brösten och det försvann ngn gång i v 10-11 och nu har det börjar komma tillbaka lite, är i v 17 nu. Men hur känner du annars? Har du fler symtom som försvunnit eller ont i magen, som mensvärk eller så? Håller tummarna för dig att allt är bra.
    Har inte så många olika symptom kanske förutom trötthet och att jag inte kan äta vissa livsmedel utan att vilja kräkas. Känner fortfarande inte matlust till allt i alla fall. Och tröttheten är kvar. Så jobbigt att vara orolig, önskar jag kunde vara cool och lugnt som en del andra... Bara hoppas att det inte händer något nu.
  • strawberri
    Mayy skrev 2015-08-09 09:06:32 följande:

Sådär fick jag också några ggr både denna och förra graviditeten, det ömma försvann men efter några timmar hade jag ont igen och nu är dom ömma hela tiden (är i v 21). har du andra symtom kvar?jag både blödde och det ömma försvann s trodde det värsta men på ett vul levde bebis och hade växt som hon skulle. så det behöver inte betyda det värsta.
Svar på tråden Så rädd för missfall