• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Karrägare)
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 11:48:17 följande:
    I stort sett. Kattpiss på en dyna eller bajs i rabatten är inget som en kattägare behöver ersätta. Moral? Skulle aldrig ersätta tjuriga grannar med störiga ungar.
    Skulle du ersätta mig då om dina katter pissa ner mina utemöbler? Jag har inga ungar och kommer aldrig att skaffa heller.
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-29 12:34:51 följande:
    Skulle du ersätta mig då om dina katter pissa ner mina utemöbler? Jag har inga ungar och kommer aldrig att skaffa heller.
    Hur menar du att du ska veta vems katt det är som gör det?
  • Anonym (lagen)
    MatsMats skrev 2015-05-29 12:32:38 följande:
    Återigen - har du någon egen moral? Man kan ju ta ett större ansvar och vad lagen föreskriver...

Vem har pratar om katthår?

Om din katt river sönder min stolsdyna, ser du något ansvar att ersätta mig? Om inte, varför inte?
    Jag har mycket moral. Grannarna verkar däremot sakna det eftersom de tillåter sina ungar att störa dagar som kvällar.

Varför skulle du bara sitta och se på när en katt kommer in och börjar riva i din stolsdyna? Hur ska du bevisa vems katt det är och att det verkligen är just den katten som har gjort sönder dynan? Om dina ungar börjar kasta ägg på mina fönster så skrämmer jag iväg ungarna.
  • Anonym (lagen)
    MatsMats skrev 2015-05-29 12:30:34 följande:
    Exempel på skador och besvär: sönderriven sittdyna och bajs i sandlådan. Ser du något moraliskt ansvar att ursäkta för besvären eller ge ekonomins kompensation?
    Sitter du och tittar på om en katt kommer in och klöser sönder din dyna så får du skylla dig själv. Bajs på din tomt är inget som du kan få kompensation för.
  • Anonym (Karrägare)
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 12:43:01 följande:
    Hur menar du att du ska veta vems katt det är som gör det?
    Om man ser att det är din katt.
  • MatsMats
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 12:45:14 följande:

Jag har mycket moral. Grannarna verkar däremot sakna det eftersom de tillåter sina ungar att störa dagar som kvällar.

Varför skulle du bara sitta och se på när en katt kommer in och börjar riva i din stolsdyna? Hur ska du bevisa vems katt det är och att det verkligen är just den katten som har gjort sönder dynan? Om dina ungar börjar kasta ägg på mina fönster så skrämmer jag iväg ungarna.

Hur det skulle gå till är irrelevant för frågan. Det jag vill få klarhet i är hur du ser på ansvaret för dina katter. Om du vet att din katt har rivit sönder min stolsdyna, känner du då ett ansvar att ersätta mig för skadan som ditt husdjur gjort? Beroende på hur du svarar kan vi reda ut möjliga omständigheter sen.
  • MatsMats
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 12:46:16 följande:

Sitter du och tittar på om en katt kommer in och klöser sönder din dyna så får du skylla dig själv. Bajs på din tomt är inget som du kan få kompensation för.

Så även om du vet att din katt bajsar i en grannes rabatt och orsakar besvär, så tänker du varken be om ursäkt eller ge en 50-lapp som ersättning för besväret? Okej. Det tycker jag är dålig stil - oavsett vad lagen säger.
  • Anonym (skadedjur)

Går att filma eller ta kort på kräken som pissar och förstör, även ta upp kräket, ta en bild på halsband, ev örontatuering. Sen kan ju kräkets ägare försöka neka till vad lilla "älsklingen" gjort.

Sen jämförelsen barn och katt... Om en kattkävel repar lacken på bilen, pissat på altanen eller utemöblerna så skapar det mer obehag än ungar. Och kostar pengar!

• Anonym (lagen)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-29 12:48:54 följande:
    Om man ser att det är din katt.
    Det räcker inte.
  • Anonym (lagen)
    MatsMats skrev 2015-05-29 12:32:38 följande:
    Återigen - har du någon egen moral? Man kan ju ta ett större ansvar och vad lagen föreskriver...

Vem har pratar om katthår?

Om din katt river sönder min stolsdyna, ser du något ansvar att ersätta mig? Om inte, varför inte?
    Jo, massor. Har du? Kan kan man men få gör det.

Flera hävdar allergichocker mm pga katthår på utemöblerna...

Hur ska du veta vems katt som gör vad? Varför skulle jag?
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!