• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • klyban
    Anonym (Kattallergiker) skrev 2015-08-03 00:13:08 följande:
    Men det är ju du som kommer med oneliners. Ifrågasättande oneliners, överflödiga oneliners, offtopic oneliners. Om du inte kan citera mig och besvara en fråga eller anknyta till mitt inlägg on topic, så undanber jag mig dina fortsatta inlägg

Så, nu återgår vi till att bena ur det du störde dig på. Så, jag förtydligar:

"VISSA katter blankt skiter i var de skiter någonstans när de är ute"

Och eftersom det är omöjligt att veta VILKA VISSA, så är det upp till kattägaren att kontrollera katten och dess spillning. Dvs hålla den inne alt på inhägnad mark om man inte kan kontrollera till 100%

Det var inte min poäng, min poäng är att vissa vägrar göra sina behov ute.
    Lev med det istället, att många katter som är utekatter och gör sina behov där är inget nytt eller ifrågasatt.
    Oneliner, när man vägrar läsa, de ger jag inte mycket för som du såg.

• Anonym (Kattallergiker)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2015-08-03 01:03:59 följande:

TS sök hjälp medan du kan!!!

Du låter inte frisk och ditt barn kommer fara illa om hon växer upp med föräldrar som er. Tro mig, jag har vänner med föräldrar som alltid klagar på allt och de är inte lyckliga och en tog livet av sig förra året. :(

Det finns större problem i världen.

Haha har du svarat i rätt tråd nu? TS behöver verkligen inte söka hjälp. Det är grannkattägarna som behöver söka kattdagis eller kattrastare/kattvakt!

Kritik mot den som kritiseras BÖR!
  • klyban
    Anonym (Kattallergiker) skrev 2015-08-03 11:57:21 följande:
    Haha har du svarat i rätt tråd nu? smile6.gif TS behöver verkligen inte söka hjälp. Det är grannkattägarna som behöver söka kattdagis eller kattrastare/kattvakt!

Det är rätt uppenbart att Anonym(Sök hjälp), inte ens pratar om katterna i sak.
    Utan deras överdrivna beteende.
    Kan egentligen bara hålla med.
    Då så blint och överdrivet hat, kan aldrig vara bra för ens hälsa.

• Anonym (Sök hjälp)
    Anonym (Kattallergiker) skrev 2015-08-03 11:57:21 följande:

Haha har du svarat i rätt tråd nu? TS behöver verkligen inte söka hjälp. Det är grannkattägarna som behöver söka kattdagis eller kattrastare/kattvakt!

Hahaha jag slår vad om att du är 40+, fet och skild (eller olyckligt gift) det är alltid ni som är värst. Spyr

Som sagt, det finns värre problem. Jag är också kattallergiker.
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2015-08-03 12:19:11 följande:

Hahaha jag slår vad om att du är 40+, fet och skild (eller olyckligt gift) det är alltid ni som är värst. Spyr

Som sagt, det finns värre problem. Jag är också kattallergiker.

Jag är faktiskt 40 + men jag är lyckligt gift och icke-fet. Sorry att förstöra din dröm.

.... OCH - den här tråden handlar om grannkatts/utekatts-problem, i synnerhet om man är allergiker. Jag kan bli riktigt sjuk av katter. Och vissa andra djur.

• Anonym (Sök hjälp)
    Anonym (Kattallergiker) skrev 2015-08-03 12:23:17 följande:

Jag är faktiskt 40 + men jag är lyckligt gift och icke-fet. Sorry att förstöra din dröm.

Aha, då är de klimakteriet :) det går över har jag hört. Försök njuta av livet istället, det är ju sommar!
  • klyban
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2015-08-03 12:33:55 följande:
    Aha, då är de klimakteriet :) det går över har jag hört. Försök njuta av livet istället, det är ju sommar!
    Vem vet, kanske blir sommar denna vecka Flört
  • molly50
    klyban skrev 2015-08-03 00:23:36 följande:

Det var inte min poäng, min poäng är att vissa vägrar göra sina behov ute.
    Lev med det istället, att många katter som är utekatter och gör sina behov där är inget nytt eller ifrågasatt.
    Oneliner, när man vägrar läsa, de ger jag inte mycket för som du såg.

Men det hjälper väl inte de som dagligen utsätts för katter som skiter och pinkar på deras gårdar,att VISSA katter vägrar att göra det ute.
    Det är helt enkelt inget man ska behöva leva med när det handlar om djur som har en ägare som borde ta sitt ansvar.
    Mattias och Hannah.
  • klyban
    molly50 skrev 2015-08-05 18:46:52 följande:
    Men det hjälper väl inte de som dagligen utsätts för katter som skiter och pinkar på deras gårdar,att VISSA katter vägrar att göra det ute.
    Det är helt enkelt inget man ska behöva leva med när det handlar om djur som har en ägare som borde ta sitt ansvar.

Du har lite svårt att greppa det här va?
    Eftersom du hela tiden pratar om annat.

Ansvarsfrågan är redan klarlagd(för EVIGHETER sedan), i vissa områden får katten gå fritt utan uppsikt av ägaren.

Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!