klyban skrev 2015-08-07 16:20:40 följande:
HAHA, ni är så gulliga.
Det är redan fastställt att vill du inte djur ska ta in sig till dig, så får DU vidta åtgärder.
Lycka till att få ut pengar för småskador som en katt gör.
Och försöker du, så kommer du förlora lååångt mer än skadeståndets storlek.
Du verkar inte förstå att ha en katt ute, så är det inte kattägarens ansvar att hålla den ur ditt hem.
Det är ditt och kommer alltid vara ditt problem.
Man kommer aldrig ändra någon lag, då en hund kan vara potentiellt livsfarlig om den släpps fri.
Det kommer aldrig en katt vara, om nu inte katten är ett lejon.
Men och andra sidan är det ett lejon, så finns det andra lagar som tar över istället.
Så aldrig ett problem.
Sen leka med naturen, är nått man inte ska göra.
Det är Australien ett levande bevis för.
Och plocka ur katten ur faunan, kan få följder som idag inte går att förutse.
Och tro mig, det kommer ha följder.
Visst så kan du fåna dig och säga att alla stackars fåglar får i alla fall leva.
Men det i sig kan skapa katastrofala följder som tex över population och sjukdomar till följd.
samma med råttor och möss, som helt säkert kommer öka en hel del.
Man ska inte leka med naturen.
Jag har ingenstans skrivit något om att leka med naturen så det kan du lägga ner direkt.
Jag gör det jag kan för att skydda mitt hem från andras katter,vilket du hade sett om du hade läst mina kommentarer.
Jag har lock på sandlådan,tar in stolsdynorna i en dynbox,barnvagnen och bilen i garaget.
Men alla har inte den möjligheten!
Man ska inte behöva kasta ut pengar på att sätta upp staket runt tomten,vilket ändå inte hjälper mot katter.
Man ska inte behöva betala för att hålla andras husdjur borta!
Det är dit jag vill komma!
En katt kan också vara livsfarlig för den som är t ex allergisk.
Den kan även orsaka skador om den t ex klöser någon i ögonen.
Kattbett kan orsaka infektioner och stelkramp. Precis som hundars.
Och som ägare så borde man ha moral nog att ersätta för skador som katten har orsakat. Även om lagen säger annat.
(Vilken för övrigt borde ändras till att gälla kattägare lika mycket som hundägare. Då skulle kanske katterna stiga i värde och ägarna bli mer aktsamma om sina djur)