• Anonym (äcklig?)

Hur ofta byta BH?

Såg nyss en tråd där man diskuterade hur ofta tröjan bör bytas. Många svarade att åtm underkläder bör bytas varje dag. Då slog det mig att jag byter BH väldigt sällan. 

Duschar varje dag/varannan. Byter ändå trosor varje dag. Men BH:n kan det gå väldigt länge innan jag byter. Hur gör ni? Skulle gissa att jag har samma BH ca 2-3 veckor, sedan handtvättar jag den. Är det fruktansvärt äckligt? :S

• Svar på tråden Hur ofta byta BH?
  • Anonym (bh)

Jag byter varannan dag eller nåt sånt. Och jag som alltid tyckt att jag varit lite sunkig pga det ;)

• Anonym (Klara)

Samma åker på i ett par dagar sedan byter jag om det inte är sommar, då byter jag varje dag.

• Anonym (Chrille)

Som kille har man ju alltid undrat över det där med flickvänner som byter kläder ofta, är noga med hygienen och tycker det är obehagligt med lite svett sen utan problem kan gå med samma BH i fyra dar?

..när man som kille kan få en kommentar om att man har samma T-shirt i typ två dar och den kanske inte ens blivit svettig

• Anonym (ej rik)

Jag är som dig Ts, undantag om jag blivit mkt svettig,men det händer sällan. Ska jag göra något svettigt har jag träningsbh på mig.

bhn sitter ju under kläderna och man avger ju inte diverse kroppsvätskor därifrån så jag tycker det är lite överdrivet att byta ofta. Mina är dessutom dyra så jag tvättar dem helst inte när det inte är nödvändigt..

Såvida inte bhn luktar illa så behöver du nog inte oroa dig :D

• Anonym (ej rik)
    Anonym (Chrille) skrev 2015-06-07 20:33:07 följande:

Som kille har man ju alltid undrat över det där med flickvänner som byter kläder ofta, är noga med hygienen och tycker det är obehagligt med lite svett sen utan problem kan gå med samma BH i fyra dar?

..när man som kille kan få en kommentar om att man har samma T-shirt i typ två dar och den kanske inte ens blivit svettig

Det beror nog mer på ditt umgänge... Min sambo kan ha samma tshirt i några dagar och den är fortfarande ren och luktar gott....
  • Margaux

Var tredje dag skulle jag tippa. Då börjar de någotsånär matchande trosorna ta slut så man får byta!

• Anonym (lorto)

Var tredje vecka, en gång i månaden något sådant. De blir ju liksom inte lortiga... 

• DVQ

2-3 gånger i veckan. Men det viktiga är att man känner sig fräsch och inte luktar illa. Funkar det för dig att byta mer sällan är det ju bara bra. Glad

Svar på tråden Hur ofta byta BH?