• Anonym (äcklig?)

Hur ofta byta BH?

Såg nyss en tråd där man diskuterade hur ofta tröjan bör bytas. Många svarade att åtm underkläder bör bytas varje dag. Då slog det mig att jag byter BH väldigt sällan. 

Duschar varje dag/varannan. Byter ändå trosor varje dag. Men BH:n kan det gå väldigt länge innan jag byter. Hur gör ni? Skulle gissa att jag har samma BH ca 2-3 veckor, sedan handtvättar jag den. Är det fruktansvärt äckligt? :S

• Svar på tråden Hur ofta byta BH?
  • Giovanna

Skulle jag bara byta BH en gång i veckan eller mer sällan skulle det verkligen lukta men det är så olika för olika personer. Jag har inga större betänkligheter när det kommer till andras hygien/doft/vanor och tycker inte jag har nån renlighetsmani.

• Lavish

Kan ha BH 2-3 dagar utan tvätt om det inte är så att jag gjort något så att jag svettats så den blivit blöt, då åker den i tvätten. Brukar inte svettas mycket i vanliga fall. 

Någon gång i nödfall kanske en BH kan grävas ur tvättkorgen på fjärde dagen om ingen annan passar till det jag ska ha på mig. 

Fast just nu har jag sällan en mer än en dag eftersom jag ammar och dels lyckas det alltid läcka och dels svettas jag mer än vanligt. 

• Anonym (oj)

Jag har två stycken som jag använder tills dom luktar svett sen tvättar jag dom, blir ca 2-3 månader...

• Anonym (K)

Samma här, jag byter väldigt sällan. (Tränings-bh är en annan sak, förstås) Kanske en gång i månaden.

• Anonym (äcklig?)

Verkar vara delade åsikter om det här. Intressant. Jag har aldrig tänkt förr på hur sällan jag byter. Lite märkligt egentligen. 

• Anonym (äcklig?)
    Anonym (oj) skrev 2015-06-08 17:35:50 följande:

Jag har två stycken som jag använder tills dom luktar svett sen tvättar jag dom, blir ca 2-3 månader...

Haha, blir lite kul när man säger att du byter BH 4-5 ggr per år, om man tänker så :D Men ja, jag har också min tills den luktar svett. Vissa svettas ju mer än andra, det ser vi ju  i tråden. Så det handlar ju egentligen bara om hur mycket man svettas. :)
  • Anonym (ej rik)
    Anonym (äcklig?) skrev 2015-06-08 18:25:19 följande:

Men ja, jag har också min tills den luktar svett. Vissa svettas ju mer än andra, det ser vi ju  i tråden. Så det handlar ju egentligen bara om hur mycket man svettas. :)

Du har rätt. Vi som känner oss fräscha även efter ett par veckor har förmodligen inte så stora problem med svett och kroppslukt på just det stället. Alla är vi olika!
  • Anonym (ej rik)
    Anonym (äcklig?) skrev 2015-06-08 18:25:19 följande:

Men ja, jag har också min tills den luktar svett. Vissa svettas ju mer än andra, det ser vi ju  i tråden. Så det handlar ju egentligen bara om hur mycket man svettas. :)

Du har rätt. Vi som känner oss fräscha även efter ett par veckor har förmodligen inte så stora problem med svett och kroppslukt på just det stället. Alla är vi olika!
  • Anonym (852)

Men har ni samma hela tiden? Jag använder bhs i den färg jag har på tröjan eller linnet. Skulle aldrig kunna hålla reda på hur mycket jag använt en viss bh innan den åker i tvätten.
    Har en vit och en svart bh som används oftare, dom tvättas när jag ska tvätta vitt eller svart. En gång i månaden kanske. Men då kanske jag använt bhn 2 eller 15 gånger. Omöjligt att hålla koll på.

En lila bh tex används kanske två gånger om året. Känns bara meningslöst att tvätta. Och jag har aldrig känt någon dålig lukt från mina bhs. Och även om en bh skulle vara "smutsig" eller vad ni nu tänker så gör väl inte det något? Man blir ju inte sjuk av det precis!

• Aspie

När jag använde BH så tvättade jag den kanske en gång i månaden. :| Skiftade mellan 2-3 st under en månad och tvättade de samtidigt, typ. De blev inte märkbart skitiga och luktade inte, så tänkte aldrig att jag skulle behöva tvätta dem oftare.

Svar på tråden Hur ofta byta BH?