• Anonym (äcklig?)

Hur ofta byta BH?

Såg nyss en tråd där man diskuterade hur ofta tröjan bör bytas. Många svarade att åtm underkläder bör bytas varje dag. Då slog det mig att jag byter BH väldigt sällan. 

Duschar varje dag/varannan. Byter ändå trosor varje dag. Men BH:n kan det gå väldigt länge innan jag byter. Hur gör ni? Skulle gissa att jag har samma BH ca 2-3 veckor, sedan handtvättar jag den. Är det fruktansvärt äckligt? :S

• Svar på tråden Hur ofta byta BH?
  • Elvy

Plagg som sitter tajt mot huden bör tvättas efter en dags användning. Man svettas ju! På en vit BH ser man det också. Att duscha varje dag trodde jag var en självklarhet...

• Anonym (Passar mig utmärkt)

BHn bytar jag ca varannan till var tredje vecka. Passar mig. Jag sover inte med den och brukar aldrig ha BH på kvällar eller tidiga morgnar, sätter på mig en när jag ska ut och då hinner den heller ej bli smutsig alls. Svettas nästintill aldrig. Jag har ganska många BHn men det passar mig att köra med en BH i ca två veckor, tvätta den sedan och tar fram en ny.

Har jag en fin blus/tröja/topp matchar jag BHn till den.

• Anonym (Kajsa)

Oj!!! Ha, ha, ha har jag nästan aldrig tänkt på. Tror jag tvättar mina bh-ar en gång varannan månad eller så. Men jag har ju 7-8 st som jag byter mellan. Ja, så i snitt blir de ju använda en dryg vecka innan tvätt. Tycker inte det ät ngt problem Det kommer ju ingen armis på dem liksom.

Sport-bh tvättar jag oftare. Typ efter två träningspass.

• fluu

Det behöver inte vara äckligt.

Jag byter när det behövs helt enkelt. Ibland är det varje dag och ibland efter en vecka. Duschar gör jag 1-2 gånger i veckan eller när det behövs.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mammalovis

Jag duschar varje morgon och byter trosor då. Bh:ar brukar jag byta 2-3 gånger på en vecka och tvättar dem varje vecka. Skulle jag bli svettig en dag åker den såklart i tvätten. Övriga kläder byts varje dag då jag har småbarn och det är lätt att missa en fläck vid morgontrötthet och stress. Armhålan sitter ju åtminstone 5 cm från bh-kanten, så det är ju inte problemet utan om man svettas fram under brösten.

Hade min sambo behövt bh hade han renlighetsmässigt behövt byta varje dag med ett människojobb då han svettas hur lätt som helst, delvis p g a övervikt.

• pica pica

Det varierar mycket, jag har vanligtvis inte samma bh flera dagar i sträck eftersom jag anpassar valet av bh efter vad jag har för tröja etc. Men varje bh kanske används 6-7 ggr mellan tvättningarna skulle jag gissa. Om jag svettats så bh:n blir blöt så åker den dock i tvätten direkt efter användning.

• renlighetärao

Varje dag naturligtvis!! Fattar inte hur man kan duscha och ta på sig en smutsig bh efter det. Byter trosor morgon och kväll. Blir äcklad av hur snuskiga många människor är!!!

• BigMami

Hur kan man byta så ofta!? Jag har då inte fler än 2 st bh-ar och handtvätta varje kväll har jag inte lust med. Däremot byter jag trosor och tröja varje dag. Tröjan flera gånger ibland då vi har en kräkbebis

• renlighetärao

Har många bh-ar men ett par tre stycken är mina favoriter, handtvättar varje kväll sen åker dom i maskinen en gång i veckan. Skulle inte kunna tänka tanken att använda en bh 2 dagar, ryser av tanken bara.

• Anonym (Mia)

Byter BH var tredje dag kanske och trosor varje dag såklart. Duschar varje morgon. Skulle aldrig orka handtvätta! Maskintvättar en gång i veckan.

Svar på tråden Hur ofta byta BH?