• Anonym (äcklig?)

Hur ofta byta BH?

Såg nyss en tråd där man diskuterade hur ofta tröjan bör bytas. Många svarade att åtm underkläder bör bytas varje dag. Då slog det mig att jag byter BH väldigt sällan. 

Duschar varje dag/varannan. Byter ändå trosor varje dag. Men BH:n kan det gå väldigt länge innan jag byter. Hur gör ni? Skulle gissa att jag har samma BH ca 2-3 veckor, sedan handtvättar jag den. Är det fruktansvärt äckligt? :S

• Svar på tråden Hur ofta byta BH?
  • Anonym (1v)
    Anonym (Äckligt) skrev 2015-06-08 23:03:14 följande:

Spännande tråd det här! Idag har jag sett på mina medmänniskor med nya ögon och förvånats över hur många (åtminstone här) som verkar vara snuskhumrar! Jag har inte tidigare tänkt tanken att någon skulle tvätta sina underkläder så sällan som 1 gång i veckan - eller ännu mer sällan som det verkar... Så att det har varit med nya ögon jag tittat på bh-bärare runt omkring mig idag!

[quote=75397954][quote-nick]Anonym (Lola) skrev 2015-06-08 07:42:59 följande:[/quote-nick]Hudceller är väl inget farligt? Om man måste tvätta allt som fått hudceller på sig efter en dag så innebär det att man måste tvätta lakan, jeans och mössa också varje dag? Låter som bacillskräck eller fobi. Det som ser rent ut och luktar fräscht behöver i min värld inte tvättas omedelbart. Underkläder, strumpor och tröjan närmast armhålorna byter jag varje dag, BH:n når inte upp i mina armhålor i alla fall och luktar inte svett efter en dag.[/quote

Min bh luktar inte heller svett och blir inte blöt, däremot går det (som någon annan skrev) att se hudrester på utsatta ställen av en svart bh ibland. En vit bh på solbränd hud får också spår av användning ibland...

En mössa har jag inte lika många timmar som en bh så att den jämförelsen fungerar inte för mig. Byxor tvättar jag varannan dag som gravid och utan så mycket kläder att välja på. Lakanen en gång i veckan (men sover i pyjamas så att det är ju pyjamasen som tvättas varannan dag...)

Förresten! Hur gör ni med använda badkläder? Jag tvättar baddräkten/bikinin i maskin efter varje besök i simhallen om jag inte är säker på att baddräkten ska användas nästa dag. Tvättar varannan dag då...har jag badat i sjö blir det nog maskintvätt efter varje användning?

Låter extremt att tvätta byxor och pyjamas varannan dag samt badkläder i princip efter varje användning. Tänk på miljön :P
  • Anonym (Snusken)

När jag använde BHar kunde det gå flera månader emellan eller kanske 2 v en och 2 v en annan sen tvätta dom typ en gång i halvårer. Usch vilken snusk haha.

Nu ammar jag och använder amningslinnen och byter varje dag, tror den nya vanan kommer att fortsätta sen när jag börjar använda vanliga BHar igen.

• banerry

Jag är också en snuskhummer som byter kanske varannan vecka, kan alltså använda samma i 2 veckor! Men min pojkvän säger ofta att han älskar hur jag luktar och när jag luktar själv på bh-n så luktar det ingenting. Andra människor behöver aldrig känna på mitt "snusk" då jag såklart har kläder ovanpå som jag tvättar oftare! Jag blir sällan sjuk så bakterier hit och dit är inget som stör mig! Min bh kommer ju inte i kontakt med något annat än min hud och mina rentvättade kläder ovanpå. Ser inget fel i det man ska göra det som funkar för en själv!

• Anonym (varje dagare!)

jag byter bh varje dag! iofs byter jag alla kläder varje dag. har inte ens samma skor två dagar i rad. vill inte gå i samma kläder som jag hade igår helt enkelt. tycker inte någon är äcklig eller ohygienisk för det, olika vanor bara Skål

• Anonym (Renlig)
    Anonym (Svettis) skrev 2015-06-08 15:23:46 följande:
    Jag byter ofta BH ett par gånger om dagen eftersom de blir genomblöta av svett. Ibland återanvänder jag dom dock när de torkat. Jag sparar gärna på tvätt men är en riktig svettis...
    Jag som trodde att jag var ensam om att svettas så mycket att BH:n blir genomblöt...Tungan ute
  • Anonym (rosetten)

Jag byter BH varannan dag, tycker det är lagom.

• Rocket Mania
    Anonym (äcklig?) skrev 2015-06-07 20:05:57 följande:

Såg nyss en tråd där man diskuterade hur ofta tröjan bör bytas. Många svarade att åtm underkläder bör bytas varje dag. Då slog det mig att jag byter BH väldigt sällan. 

Duschar varje dag/varannan. Byter ändå trosor varje dag. Men BH:n kan det gå väldigt länge innan jag byter. Hur gör ni? Skulle gissa att jag har samma BH ca 2-3 veckor, sedan handtvättar jag den. Är det fruktansvärt äckligt? :S

Det beror väl på hur mycket man svettas om det är "äckligt" eller ej. Jag svettas ingenting under brösten och kan ha BH flera dagar innan jag byter. Jag luktar på den, luktar den fräscht åker den på annars åker den i tvätten.
  • Dr Mupp

Sport-Bh som jag har på mig i stallet och så byter jag dagligen för den blir svettig. Vanliga bh:ar byter jag 2-3 ggr i veckan.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (??)

Ehh, jag byter egentligen bara när jag tappar bort den, och måste ha en annan. Jag har 70E, den storleken är svår att hitta, aka. dyra BH:ar. Fast jag hade nog inte bytt ändå, det är bara en BH. Inte som att jag svettas på brösten eller nåt. 

• Anonym (Snuddis)

Jag byter nån gång i veckan kanske.

Svar på tråden Hur ofta byta BH?