• Anonym (äcklig?)

Hur ofta byta BH?

Såg nyss en tråd där man diskuterade hur ofta tröjan bör bytas. Många svarade att åtm underkläder bör bytas varje dag. Då slog det mig att jag byter BH väldigt sällan. 

Duschar varje dag/varannan. Byter ändå trosor varje dag. Men BH:n kan det gå väldigt länge innan jag byter. Hur gör ni? Skulle gissa att jag har samma BH ca 2-3 veckor, sedan handtvättar jag den. Är det fruktansvärt äckligt? :S

• Svar på tråden Hur ofta byta BH?
  • Anonym (Renlig)

Jag byter BH varannan dag eftersom jag svettas mycket! 

Fy vad äckligt att byta BH var tredje vecka! Guld i mun

• Anonym (Lola)

Hudceller är väl inget farligt? Om man måste tvätta allt som fått hudceller på sig efter en dag så innebär det att man måste tvätta lakan, jeans och mössa också varje dag? Låter som bacillskräck eller fobi. Det som ser rent ut och luktar fräscht behöver i min värld inte tvättas omedelbart. Underkläder, strumpor och tröjan närmast armhålorna byter jag varje dag, BH:n når inte upp i mina armhålor i alla fall och luktar inte svett efter en dag.

• Anonym (Härreguud)
    Anonym (Äckligt) skrev 2015-06-07 22:54:57 följande:

Ni som skriver att en bh sitter runt ryggen: hur långt ner sitter era bröst egentligen? Jag vet att man har för stor bh runt om ifall ryggremmen inte sitter rakt runt ryggen men nog sitter den under armarna också även om den inte sitter direkt i armhålan. Döda hudceller tappar man överallt dygnet runt och kanske extra mycket där kläder sitter åt så varför skulle brösten vara ett undantag? Dessutom är man ju alltid varmast runt bålen så att i sådana fall behöver väl inte strumpor heller tvättas så ofta om man är en sådan som alltid fryser om fötterna ?!

Den sitter rakt över ryggen och således inte i armhålan. Stor skillnad att sitta i eller nedanför armhålan. Den luktar då aldrig svett från armhålan eller blir blöt från armhålan ifall jag skulle svettas.
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (Äckligt) skrev 2015-06-07 22:54:57 följande:

Ni som skriver att en bh sitter runt ryggen: hur långt ner sitter era bröst egentligen? Jag vet att man har för stor bh runt om ifall ryggremmen inte sitter rakt runt ryggen men nog sitter den under armarna också även om den inte sitter direkt i armhålan. Döda hudceller tappar man överallt dygnet runt och kanske extra mycket där kläder sitter åt så varför skulle brösten vara ett undantag? Dessutom är man ju alltid varmast runt bålen så att i sådana fall behöver väl inte strumpor heller tvättas så ofta om man är en sådan som alltid fryser om fötterna ?!

Den sitter rakt över ryggen och således inte i armhålan. Stor skillnad att sitta i eller nedanför armhålan. Den luktar då aldrig svett från armhålan eller blir blöt från armhålan ifall jag skulle svettas.
  • aleakim

Jag byter oftast var tredje dag, oftare om jag varit varm. Brukar lukta på den och man märker snabbt om den blivit ofräsch.

W och liten i magen :)
  • Gizzmogirl

Måste köpa bh:ar för typ 500 kr st. Skulle jag tvätta dem varannan dag så skulle jag få lägga mycket pengar på bh:ar. Byter en gång i veckan, kanske lite mer sällan på vintern. Mina luktar aldrig äckligt! Men så duschar jag varje dag och använder deo, det kanske inte ni gör som måste byta varje dag ;)

• caaassandra
    Virriga Vera skrev 2015-06-07 20:40:34 följande:

Jag byter bh varje gång jag byter tröja, jag tvättar den inte efter varje användning men har aldrig samma BH mer än 1 dag åt gången.

samma här, har aldrig samma bh två dagar i rad och byter varje dag. men tvättar den inte efter varje gång.
  • Fia 28

Jag byter bh ungefär en gång i veckan. Gör jag något så jag blir svettig så byter jag självklart fortare än så. Jag äger inte ens så många bh så jag kunde byta varje dag då jag bara tvättar kläder en gång i veckan. 

• Anonym (Svettis)

Jag byter ofta BH ett par gånger om dagen eftersom de blir genomblöta av svett. Ibland återanvänder jag dom dock när de torkat. Jag sparar gärna på tvätt men är en riktig svettis...

Jag använder bara sport-BH eller såna där tunnare i syntet, med mindre stöd, utan kupor, hyskor och hakar och grejer. Någon som vet vad såna kallas?

• meemelii

Trosor byter jag varje dag, dom blir äckliga rätt fort. Men bh brukar jag byta kanske 2 gånger i veckan, ibland mer om gjort någon svettig aktivitet :P men generellt tycker jag bhn börjar lukta svett efter två tre dagar (kanske inte jättemycket men iallafall så att jag vill byta den). Säkert olika på vilka ställen man svettas men skulle jag ha samma bh i tre veckor som du har så skulle jag nog lukta apa :P

Svar på tråden Hur ofta byta BH?