MissGbg skrev 2015-10-03 20:58:57 följande:
Hej!
Eftersom jag ser att det diskuteras överstimulering så tänkte jag bara bidra lite med min story... Jag har själv googlat som en tok så kanske kan det hjälpa någon!
Jag och min sambo gör vårt första IVF-försök på Sahlgrenska och jag har nu varit hemma från jobbet i över tre veckor pga överstimulering. Även legat inlagd nästan en vecka.
Mitt värde gick upp till över 25 000 i östradiol på en dos av 150 gonal f. Fick sluta med sprutor 6-7 dagar innan äggplock. Där hittade man nästan 40 blåsor (AJ!!) och 25 ägg. Så i mitt exempel så gick det åtminstone fint att plocka ut många ägg trots uppehåll med sprutor långt innan plock. Självklart varierar säkert detta stort...
Eftersom jag var såpass överstimulerad så fick jag ingen återinsättning, utan istället så frystes ca 10 fina embryon. Dock blev jag riktigt dålig efter äggplock vilket ledde till sjukhusvistelse. Nu har det gått över tre veckor sedan äggplock och jag mår fortfarande inte bra, men är ändå tacksam över att jag inte blev ännu sjukare...
Det har varit en riktigt jobbig resa med mycket ont, besök var och varannan dag, vecka ut och vecka in. Men nu när jag ändå börjar må bättre så får vi hoppas att rackarna i frysen kan lyckas!
Hej! Tusen tack för att du delar med dig! :) väldigt tråkigt att läsa att du mått så dåligt och ff inte är bra. Men grattis iaf till embryon, håller tummarna att det blir något av dem! Hur snabbt kan du få tillbaka ett? Självklart måste du bli bra först!
Jag ska dit imorgon för blodprov och ultraljud, hoppas ju självklart att det kan bli äggplock ändå. Vet inte hur högt mitt östradiol låg igår men hade tydligen blivit skyhögt från dagen innan (då jag också tog blodprov) . Ska fråga imorgon!
Jag har tagit en dos på 125 sedan onsdag förra veckan och 100 sista dagen, i torsdags.
Förstår att du haft det riktigt jobbigt, hoppas du blir helt bra igen snabbt! :)