• Lilla Kockan

IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

Hej!

Jag & min sambo ska efter 3 års ofrivillig barnlöshet (2 grav som slutat i MF) äntligen få påbörja IVF-behandling på Sahlgrenska i September.

Det hade varit väldigt roligt om fler tjejer därute är i samma stadie som vi & kanske vill stötta, gråta eller skratta ihop mitt i all förväntan!

Jag skapar gärna en liten intim Facebook-grupp där vi kan samlas några stycken och prata, kanske ev träffas och bli vänner "på riktigt"?

Hoppas på svar :) kram/Lilla kockan

• Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015
  • Livetpapaus

Åå va roligt att höra E23! Superbra detta ju! Hoppas det känns bra ändå :) spännande att se hur det går till veckan :) så nära nu! Kram kram

• E23
    Livetpapaus skrev 2015-10-04 19:19:13 följande:

Åå va roligt att höra E23! Superbra detta ju! Hoppas det känns bra ändå :) spännande att se hur det går till veckan :) så nära nu! Kram kram

Tack :) ja nu är det superspännande och nervöst och förväntansfullt! :)
    Hur går det för dig?
    Kram
  • MissGbg
    E23 skrev 2015-10-04 19:04:19 följande:

MissGBG >> nej det vet jag inte men det va så pass lågt att jag fick ta 100 gonal-f i torsdags för att sedan gå upp till 21000 på fredagn och ingen dos gonal-f.

Jag lämnade blodprov imorse men det kom aldrig något svar på det och då bestämde läkaren att jag ändå får ta ÄL-sprutan idag, efter UL. De sa att de skulle bestämma hur det blir med tillbakasättning först när det är dags för det, torsdag. Hur mår du nu och vad har varit det värsta med överstimuleringen?

Sweet belle>> jag hade många, 15-16 stora äggblåsor, mellan 15 och 22 mm. Därtill många små.

Så som du hade idag hade jag i torsdags, ungefär 6st på varje sida som var 12-14 mm så det är säkert toppen. Så dina har säkert växt till sig tills på onsdag så sen närmar det sig ÄP!

Lite nervöst nu inför ÄP, tur man får gott om bedövning! ;)  

Ja, vad har varit det värsta med överstimuleringen egentligen? Jag tyckte att resan med spray och sprutor fram till äggplock var helt ok faktiskt. Obekvämt sista veckan pga 40 stora blåsor men ändå helt ok. Det värsta var nog veckan efter äggplock då jag låg inlagd. Då hade jag riktigt jäkla ont... Låg i sängen med morfin och bara önskade att dagarna skulle gå så att smärtan försvann.

Sedan tycker jag även att det har varit jobbigt med att tvingas vara hemma från jobbet med allt vad det innebär eftersom de inte vet att jag gör IVF...

Jag brukar även vara fysiskt väldigt aktiv så det har varit en omställning till att behöva trappa ner ordentligt på allt som är fysiskt. De som är sjuka i riktigt långa perioder är verkligen tappra hjältar!
  • Livetpapaus
    E23 skrev 2015-10-04 19:21:58 följande:
    Tack :) ja nu är det superspännande och nervöst och förväntansfullt! :)
    Hur går det för dig?
    Kram
    bra! :)
    jo jar har börjat med provera ( 10 dagar för att få blödning ) sedan är det klart för att köra igång med sprutorna med det korta protokollet så det känns jättebra! men när alla skriver så mycket om överstimulering här blir jag plötsligt livrädd! fick ju för låg dos sist så jag ska få höja nu till 150 . men det kändes ju högt plötsligt, jaja det är väl olika för alla..
    Annars hoppas jag dagarna går fort! :)
  • E23
    MissGbg skrev 2015-10-04 20:18:45 följande:
    Ja, vad har varit det värsta med överstimuleringen egentligen? Jag tyckte att resan med spray och sprutor fram till äggplock var helt ok faktiskt. Obekvämt sista veckan pga 40 stora blåsor men ändå helt ok. Det värsta var nog veckan efter äggplock då jag låg inlagd. Då hade jag riktigt jäkla ont... Låg i sängen med morfin och bara önskade att dagarna skulle gå så att smärtan försvann.

Sedan tycker jag även att det har varit jobbigt med att tvingas vara hemma från jobbet med allt vad det innebär eftersom de inte vet att jag gör IVF...

Jag brukar även vara fysiskt väldigt aktiv så det har varit en omställning till att behöva trappa ner ordentligt på allt som är fysiskt. De som är sjuka i riktigt långa perioder är verkligen tappra hjältar!
    Tack för att du delar med dig :)
    Förstår att det varit extrem jobbigt.
    Oh är det igen på ditt jobb som vet? Vad har du skyllt på då?
    Hoppas du snart mår helt bra och kan komma igång med träning och även få ett embryo tillbaka. Då ska det baske mig ta sig efter allt du gått igenom.
    Bara för mig att hoppas att jag klarar mig lindrigare än dig, äggplock imorgon!
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-10-05 11:10:59 följande:
    bra! :)
    jo jar har börjat med provera ( 10 dagar för att få blödning ) sedan är det klart för att köra igång med sprutorna med det korta protokollet så det känns jättebra! men när alla skriver så mycket om överstimulering här blir jag plötsligt livrädd! fick ju för låg dos sist så jag ska få höja nu till 150 . men det kändes ju högt plötsligt, jaja det är väl olika för alla..
    Annars hoppas jag dagarna går fort! :)
    Skönt att du är igång! :)
    Det är nog inte så stor risk för överstimulering när du tagit sprutorna innan? Då har de ju koll på dig, vilken dos fick du innan?
    Jag skriver igen imorgon hur ÄP gått! :)
    Kram!
  • Livetpapaus
    E23 skrev 2015-10-05 20:28:59 följande:

Det är nog inte så stor risk för överstimulering när du tagit sprutorna innan? Då har de ju koll på dig, vilken dos fick du innan?

Kram!

Nej det är sant, dom har nog koll! Tack det var lugnande! Jag fick 100 innan, och dom sista dagarna 75, vilket bara gav 2 större äggblåsor, så det borde vara lugnt nu när jag börjar med 150. Men åå redan imrogon! Spännande! Då hörs vi imorgon kväll :) lycka till hoppad det kommer gå bra ! Stor kram!
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-10-05 20:57:29 följande:
    Nej det är sant, dom har nog koll! Tack det var lugnande! Jag fick 100 innan, och dom sista dagarna 75, vilket bara gav 2 större äggblåsor, så det borde vara lugnt nu när jag börjar med 150. Men åå redan imrogon! Spännande! Då hörs vi imorgon kväll :) lycka till hoppad det kommer gå bra ! Stor kram!
    Ja de är ju otroligt duktiga, så det kommer säkert gå jättebra! 150 har de ju kommit fram till baserat på din tidigare behandling. :)

Tusen tack! Ja vi hörs imorgon! Så roligt att rapportera här i tråden.
    Kramis
  • Ett namn
    E23 skrev 2015-10-05 20:28:59 följande:
    Kram!
    Lycka till imorgon! Hoppas att allt går bra :)
    Kram
  • E23
    Ett namn skrev 2015-10-05 22:10:56 följande:
    Lycka till imorgon! Hoppas att allt går bra :)
    Kram
    Tack! :)
    Kram
Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015