Sweet Belle skrev 2015-10-13 09:21:28 följande:
Miss Gbg, chanserna att det blir något är 27% på ett färskt och 23% på ett nedfryst så det är inte så stor skillnad längre mot hur det var förr.
E23, vad jobbigt för dig, hoppas det vänder snart. Men vad de sa till oss var att embryonalt inte tog skada om man själv var överstimulerade och till och med blev inlagd, snarare tvärtom, alltid något bra ur det dåliga. Men vad jobbigt för dig.
För vår del så blev det ingen isättning i söndags. Vi var såå inställda på att det skulle bli av eftersom jag mått så bra under helgen. Och de sa att om allt ser bra ut så sätter vi tillbaka det på söndag men sen när vi kom in så var det nästan de fösta de sa vi tycker inte att det skall sättas tillbaka pga. översimuleringen och min PCO. Av 25 ägg blåsor blev det 24 ägg, av de 24 var det 13 man kunde befrukta och av dem så tog sig 7 st men i slutändan var det bara 2 st som var av gold och mycket god kvalitet. Men vi gick på hennes råd och valde att frysa även om det kändes tungt just då eftersom vi var så inställda på att göra isättningen.
Men jag är ändå glad nu att vi valde att vänta för jag har varit så svälld och inte mått jätte bra. Mest på kvällarna så jag har ändå gått till jobbet, det funkar liksom men inte mer. Imorgon blir det blodprov för att se hur det ser ut men även om jag är ledsen och besviken över att det inte blev nåt så kommer min kropp vara så mycket mer redo när vi sätter in det.
Miss gbg, hur mådde du innan dag5, blev det värre och värre för dig? Hur känner du dig nu? När ska ni göra isättningen?
Först till E23: Usch, jag lider med dig! Vet preciiis hur det känns! För mig var det nästan en lättnad att bli inlagd, för då hade jag sköterskor och läkare nära till hands när smärtan blev för stor. Plus att det alltid är skönt att slippa vara själv...
Sweet Belle: Vad tråkigt att det inte blev någon insättning när ni var så inställda på det. Jag mådde absolut inte bra efter äggplock så det var aldrig något alternativ. Redan när de såg att det var 40 äggblåsor så blåste de av insättningen. Jag mådde väl riktigt dåligt två dagar efter äggplock och sedan blev det bara sämre kanske fram till 8-10 dagar efter äggplock. Då var jag nog som sämst. Sedan vände det sakta, sakta, sakta. Men jag tycker fortfarande inte att jag mår bra än. Jag jobbar 50% sedan förra veckan och eftersom jag har ett relativt tillasittande jobb så går det ok. Men träning är fortfarande helt uteslutet och jag kan inte ha några av mina vanliga byxor... Nu på dag ca 35 efter ÄP.
Jag är rätt liten till att börja med, så en kulmage är väl sådär kul att ha. Det är garanterat många på jobbet som tanker tanken om jag är gravid... ja, ja det går väl över hoppas jag.
Vet ännu inte när det blir insättning. Det bestämmer vi nog helt och hållet själva. Det känns dock inte aktuellt riktigt än. Jag vill kunna jobba 100%, träna som vanligt och känna att min energi är tillbaka. Kanske om någon månad eller två?