• Lilla Kockan

IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

Hej!

Jag & min sambo ska efter 3 års ofrivillig barnlöshet (2 grav som slutat i MF) äntligen få påbörja IVF-behandling på Sahlgrenska i September.

Det hade varit väldigt roligt om fler tjejer därute är i samma stadie som vi & kanske vill stötta, gråta eller skratta ihop mitt i all förväntan!

Jag skapar gärna en liten intim Facebook-grupp där vi kan samlas några stycken och prata, kanske ev träffas och bli vänner "på riktigt"?

Hoppas på svar :) kram/Lilla kockan

• Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015
  • E23
    Sweet Belle skrev 2015-11-06 21:43:56 följande:

Miss gbg,  Jag fick också blodförtunnande sprutor och jag tror, vet inte, men att jag kan ha fått en propp i lunga/i sidan, var hemma själv och fick jätte ont, efter ett tag gick det över och jag lät det vara. Googlade lite om att det inte behövde vara så farligt att få en propp, beroende på var men eftersom jag inte kände något mer senare så tänkte jag att det var lugnt. Men man ska verkligen vara försiktig, ta medicinen och dricka massor av vatten!!

Men vad kul att ni har ett inplanerat isättnings datum nu! Jag har också fått ett planerat datum för isättning v51 och hoppas hoppas att inget ska dra ut på tiden så att de hinner stänga för jul uppehåll. Pleeeeeeaaase låt det gå vägen för oss!!!!! Skulle verkligen vara den finaste julklapp någonsin!!!! <3

E23, vad kul att det blir isättning så pass snart ändå, spännande. Håller tummarna för dig!!!

Livetpåpaus, å vad roligt att det kommit igång nu och att äggen växer!! Håller tummarna även för dig på söndag!!!! 

Jag ska börja med nässpray nästa vecka,jag ogillar verkligen nässpray och så ska man ta det flera gånger per dag. Tänk vad man ändå utstår för att bli gravid, sprutor, nässpray, ÄP och tillslut en förlossning och det känns bara som att jag skulle göra allt det och lite till om vi kommer lyckas!!!Vill bara att det ska vara jul nu och det lilla embryot ska ligga på plats och gro. Jag ska knipa så hårt!!! ;P

Clothilde, välkommen till gruppen! Vad händer för dig just nu? Hur känns det? Vad säger de, om försöken på Sahlgrenska?  

Kram alla!!!

Spännande!! Då blir det kanske insättning ungefär samtidigt för oss, vi önskar oss också världens finaste julklapp :)
  • E23
    Clothilde skrev 2015-11-03 17:03:46 följande:
    Är på 3:e uttaget, 2:a återförandet nu.

Ungefär så här ser vår historia ut;

3 * stimulerad inseminering Gonal-F | ingen graviditet

Sedan Totalt 3 IVF med äggplock;

1 IVF med Gonal-F | 6 ägg 0 återförda

1IVF med Menopur | 5 ägg varav 5 befruktade, blev 1 åter 1 frys - resultat "gravid v 5" men släppte.

1 FET (frozen embryo transfer) - blev inställt samma dag då vårt lilla 5 dagars embryo inte klarade upptining

Nu: IVF med menopur | 13 ägg > 9 befruktade , 1 8cells åter , frysen ?
    Oj, vilken resa, redan många turer! Hoppas det är er tur nu!
    Har du fått en tillbaka nu, när var det?
    Jag väntar på att få tillbaka ett fryst embryo för allra första gången :)
  • Livetpapaus
    E23 skrev 2015-11-09 20:56:29 följande:
    Åh vad roligt att läsa!! Så glad för er skull! :)
    8 ägg är ju jättebra, håller tummarna att många blir befruktade och att allt går bra på onsdag. Så spännande! Kram på dig!
    Nu är insättingen gjord och vi har ett litet embryo i oss. känns sjukt? väldigt svår att förstå! Men har en känsla av att det kommer bli 2 lååånga veckor nu ....
    jag är positiv ! :) och 3 ägg fick vi, det kändes jättebra <3
  • Sweet Belle
    Livetpapaus skrev 2015-11-12 13:19:55 följande:
    Nu är insättingen gjord och vi har ett litet embryo i oss. känns sjukt? väldigt svår att förstå! Men har en känsla av att det kommer bli 2 lååånga veckor nu ....
    Å vad roligt!! Spännande!!!! Ja tänk vad tiden kan gå sakna ibland.  3 st är precis vad vi också har i frysen. Jag kan inte vänta tills vi får sätta in vårt embryot. 4 veckor kvar för oss! Det känns så spännande och lite läskigt! Njut av tiden med lilla embryo i magen!! Kram 
  • Livetpapaus

Ja jätte spännande!

Sweet Belle skrev 2015-11-12 22:45:14 följande:

Å vad roligt!! Spännande!!!! Ja tänk vad tiden kan gå sakna ibland.  3 st är precis vad vi också har i frysen. Jag kan inte vänta tills vi får sätta in vårt embryot. 4 veckor kvar för oss! Det känns så spännande och lite läskigt! Njut av tiden med lilla embryo i magen!! Kram 

Ja jätte spännande! Ja det räcker ju att ha i frysen :) känns skönt att slippa den förbaskade förbehandling igen isåfall alltså! Åå hoppas dom 4 veckorna går fort för er :) måste ni vänta så länge för att kroppen ska bli återhämtad? Ja jag ska verkligen försöka njuta, men du vet, den enorma rädslan finns långt inombords, men dom skjuter jag åt sidan för en stund :) kram kram
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-12 13:19:55 följande:
    Äh så spännande! :) vilket datum har ni för graviditetstest?
    Grattis också till de tre i frysen, tror att den tryggheten gör att man inte är lika nervös inför insättningen. Och kanske inte lika besviken om det inte fastnar.
    Det är en väldigt speciell känsla att ha ett embryo i magen.. Försök njuta bara :)
    För mig var det väl extra konstigt, första veckan mådde jag så dåligt av överstimuleringen att jag knappt orkade tänka på embryot alls men andra veckan mådde jag bättre och då var set väldigt nervöst.
    Stort lycka till!! <3
  • Livetpapaus
    E23 skrev 2015-11-15 12:07:57 följande:
    Äh så spännande! :) vilket datum har ni för graviditetstest?
    Grattis också till de tre i frysen, tror att den tryggheten gör att man inte är lika nervös inför insättningen. Och kanske inte lika besviken om det inte fastnar.
    Det är en väldigt speciell känsla att ha ett embryo i magen.. Försök njuta bara :)
    För mig var det väl extra konstigt, första veckan mådde jag så dåligt av överstimuleringen att jag knappt orkade tänka på embryot alls men andra veckan mådde jag bättre och då var set väldigt nervöst.
    Stort lycka till!! <3
    Torsdag den 26 nov. jag dööör sa sakta dagarna går just nu! Det är ju verkligen det ENDA man tänker på! Vi har verlkigen bestämt oss för att inte tjuvtesta ...men så beställde jag hem dom jäkla testen igår, dumma mig. hoppas jag kan låta bli dom!

Ja samtidigt som jag njuter så är nervositeten stor, men ja, du vet hur det är!
    Kände du på dig att din mens skulle komma? du fick dcen dagen innan ni skulel testa va?

så fruktansvärt tråkigt för dig att du blev så dålig, men BRA att du slipper detta en gång till. Ni har gjort den största processen och slipper göra om det iallafall!

har ni fått datum för insättning? :)
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-18 10:21:31 följande:
    Torsdag den 26 nov. jag dööör sa sakta dagarna går just nu! Det är ju verkligen det ENDA man tänker på! Vi har verlkigen bestämt oss för att inte tjuvtesta ...men så beställde jag hem dom jäkla testen igår, dumma mig. hoppas jag kan låta bli dom!

Ja samtidigt som jag njuter så är nervositeten stor, men ja, du vet hur det är!
    Kände du på dig att din mens skulle komma? du fick dcen dagen innan ni skulel testa va?

så fruktansvärt tråkigt för dig att du blev så dålig, men BRA att du slipper detta en gång till. Ni har gjort den största processen och slipper göra om det iallafall!

har ni fått datum för insättning? :)
    Åh om en vecka är det dags för test! Så spännande, jag håller tummarna!
    Jo jag vet, väntan är jobbig, men hoppet är underbart. Sen nervositeten på det, verkligen en bergochdalbana. :) kämpa på!!
    Jag kände inte på mig att mensen skulle komma, hade dock inga gravidsymptom alls så det var inte helt oväntat.
    Min mens bör dyka upp inom en vecka och då ska jag vänta 11 dagar och sen börja med ägglossningstester. När jag får äl sätter de in ett embryo efter 2 dagar. Prel. v. 50. Jag behöver tydligen inte ta några hormoner i samband med det, så skönt!!

Kram
  • Livetpapaus

Hallå tjejer!

Jag har en GOD nyhet! För första gången på 2 år fick vi ÄNTLIGEN POSITIVT PÅ GRAVTESTET!!! fyfarao vad vi har längtat efter denna dagen!

äntligen gick det för oss, och lyckan jag känner nu är obeskrivlig . den kan ni alla se fram emot här! 2 års kämpande och slit bara poff försvann .... helt sjukt! Vi kan verkligen inte fatta det.. så sjukt stort att ta in och smälta.

Tack allihopa för erat stöd <3 det har varit mycket tröst!

Stor stor kram till er alla, hoppas ni snart kommer få känna så som jag gjör just nu, jag har fjärilar i magen istället för ett stort svart tomt hål. <3

• HJohannesson
    Livetpapaus skrev 2015-11-26 11:06:49 följande:

Hallå tjejer!

Jag har en GOD nyhet! För första gången på 2 år fick vi ÄNTLIGEN POSITIVT PÅ GRAVTESTET!!! fyfarao vad vi har längtat efter denna dagen!

äntligen gick det för oss, och lyckan jag känner nu är obeskrivlig . den kan ni alla se fram emot här! 2 års kämpande och slit bara poff försvann .... helt sjukt! Vi kan verkligen inte fatta det.. så sjukt stort att ta in och smälta.

Tack allihopa för erat stöd <3 det har varit mycket tröst!

Stor stor kram till er alla, hoppas ni snart kommer få känna så som jag gjör just nu, jag har fjärilar i magen istället för ett stort svart tomt hål. <3

Stort grattis!!!!! ;)
Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015