• Anonym (Killen)

När får killar bli påpassade?

Tycker att man som man sällan får bli påpassad eller får vara ett offer. 

Ser det så här.

Som kvinna har du t.ex. mens, får du ont och problem med det så får du vara hemma, man tycker synd om kvinnor osv. Helt befogat yes, jag ser inget fel med det. 

Som kvinna föder du barn och du får extra hjälp med det mesta under barnabärandet, sjukvård osv. Helt befogat inget fel med det. 

Som kvinna är du oftast i alla fall svagare än män och får mer hjälp med tunga saker, bära saker osv. Helt befogat. 

Som kvinna är du offer för jämställdheten och får fler events, organisationer, tillställningar dedikerade för kvinnor. Kanske det också helt befogat. 

osv. Jämför jag detta med en mans liv så hittar jag inget område, ingen situation, ingen möjlighet då en man får känna sig som offer, när en man får bli påpassad, när en man får känna sig svag.. 

Jag hittar bara situationer där jag som man måste prestera, vara stark, hjälpa andra osv. 

Man talar om att män ska få visa sig och vara svag. Men får man verkligen det? Om jag är svag så blir jag stämplad att jag inte är en bra man, jag hjälper inte till jag måste ju hjälpa kvinnorna, jag måste göra det och det. Så får jag verkligen vara svag för samhället?

Det är inte så att jag avundas att t.ex. föda barn. Men jag avundas att någon gång få vara den svaga, den som inte behöver prestera, den som kan få bli påpassad någon gång, den som får uppmärksamheten, den som får hjälpen och stödet. :(

• Svar på tråden När får killar bli påpassade?
  • Anonym (Killen)

När män försöker organisera sig för att diskutera mansproblem i samhället. Inte slå ner på kvinnor eller göra något sånt. Bara diskutera och jobba för mansproblem. 

Då blir de grupperna ändå mobbade, hatade, attackerade av feminister. 
    Även fast jag hör ofta feminister säga att gör något själv åt det. Men det är ju precis det dessa organisationer och sammanslutningar försöker göra. 

Men så fort det inte följer den feministiska agendan och feministernas prioriteringar och man vill diskutera något utanför deras prioriteringar och sätta fokus på ett mansproblem. Då blir du direkt stämplad kvinnohatare och antifeminist. 

Varför är för mig obegripligt när båda vill ha jämställdhet men jobbar från två olika hörn. 

• Anonym (^^)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-28 16:29:52 följande:

När män försöker organisera sig för att diskutera mansproblem i samhället. Inte slå ner på kvinnor eller göra något sånt. Bara diskutera och jobba för mansproblem. 

Då blir de grupperna ändå mobbade, hatade, attackerade av feminister. 
    Även fast jag hör ofta feminister säga att gör något själv åt det. Men det är ju precis det dessa organisationer och sammanslutningar försöker göra. 

Men så fort det inte följer den feministiska agendan och feministernas prioriteringar och man vill diskutera något utanför deras prioriteringar och sätta fokus på ett mansproblem. Då blir du direkt stämplad kvinnohatare och antifeminist. 

Varför är för mig obegripligt när båda vill ha jämställdhet men jobbar från två olika hörn. 

Länka till händelsen!!!
  • Anonym (Killen)
    Anonym (^^) skrev 2015-06-28 16:35:41 följande:
    Länka till händelsen!!!
    Bara o googla så får du se hur mycket som händer.
    Detta är ett event. Det är inte så lätt att hitta exakt samma event som man läste om och såg nyhetsklipp från på youtube för 1 år sedan. Det vet du ju själv hur mycket som kommer upp när man googlar, inte bara kasta upp rätt sida ur bakfickan heller. 

Det tar tid och söka upp något. Men nedan är ett exempel på ett sådant även om det inte var samma event. Söker man hittar man massor av protester mot män som försöker diskutera mansproblem. 

A group of protesters ? from the so-called Revolutionary Student Movement, the Proletarian Feminist Front and the Proletarian Revolutionary Action Committee ? confronted a couple of speakers at the University of Toronto last week. Unhappy with the topic of the event (?Men?s Issues Go Global?) or the host of the event (University of Toronto Men?s Issues Awareness Society), protesters decided to interrupt the event by hollering slogans, clapping their hands and singing.

"news.nationalpost.com/full-comment/robyn-urback-protesters-fail-to-shut-down-mens-issues-lecture-celebrate-anyway"

• Anonym (Killen)

Det finns tonvis med event där feminister försöker stoppa män från att diskutera sina problem. 

Tyvärr har jag inte tid och ägna timmar åt att bara hitta en länk till just det specifika eventet. Men ramlar jag över det och kommer ihåg så kan jag alltid posta här. Du vet lika väl som jag att feminister skämmer ut sig på många sätt och vis och inte tillåter män jobba för mansfrågor. 

• Anonym (LOL)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-28 16:45:06 följande:

Det finns tonvis med event där feminister försöker stoppa män från att diskutera sina problem. 

Tyvärr har jag inte tid och ägna timmar åt att bara hitta en länk till just det specifika eventet. Men ramlar jag över det och kommer ihåg så kan jag alltid posta här. Du vet lika väl som jag att feminister skämmer ut sig på många sätt och vis och inte tillåter män jobba för mansfrågor. 

Du ville ju att män skulle få vara offer.

Nu får ju män vara offer. De kallar till ett möte, och kvinnor demonstrerar mot dom.  Det är synd om männen. De är offer.

Sedan är det ju laglig rätt att demonstrera. Det betyder ju inte att männen inte får ha sitt möte. De kan ändå ha sitt möte och diskutera vad de vill.
  • Anonym (Oj...)

Oj vad du rör ihop saker, ts! Jag ska försöka sammanfatta vad jag menar och tycker:

1) att föda barn är fruktansvärt! Då kan man ju som kvinna verkligen INTE vara svag. Men ska bita ihop och ge fan i att klaga, helst ska man inte skrika heller, trots att smärtan är obeskrivlig, för då gör det ont i öronen på personalen... Dessutom ska man acceptera (tyst givetvis) att få men för resten av livet efter sin förlossning.

2) har du någonsin hört talas om en kvinna som fått vara hemma för mensvärk utan att det blir ett jävla liv??? Nä då ska det minsann påtalas att mens inte är någon sjukdom! Ta några tabletter och sluta gnälla liksom. Här tycker jag verkligen det är tvärtom mot vad du skriver - kvinnors smärta tas aldrig på lika stort allvar som mäns. Om en man skulle ha så ont någonstans att han svettas och kräks så skulle alla tycka det är självklart att han är hemma tills han mår bättre...

3) att ta en radikal korkad feministgrupp som exempel på hur samhället diskriminerar män är lika korkat av dig som det vore av mig att påstå att alla män är potentiella våldtäktsmän... (Fast jag förstår dig på ett sätt, för de är ofta väldigt högljudda. Men tro mig, de talar INTE för alla kvinnor. Personligen så finns det få saker jag finner så provocerande som sådana sk feminister...)

4) jag förstår inte riktigt allt prat om offer... Det anses väl bara negativt när folk tar på sig offerkoftan så det är ju knappast något att sträva efter...

5) hänger inte heller med när det gäller påpassad... Om något är det väl män som blir uppassad hela tiden. De kommer hem från jobbet, maten ska vara serverad, sen får de vila medan kvinnorna tar hand om barnen och hemmet...

6) däremot så har du ju helt rätt i det här med könsrollerna. En man ska helst vara stark och stabil och lite macho. Inte gråta eller vara känslig. Mer än när det passar liksom... Det finns en himla massa måsten för män. Och det är tråkigt, och behöver såklart diskuteras och motarbetas lika mycket som kvinnors problem. Och vet du, RIKTIGA feminister (dvs inte ointelligenta rabiata rödstrumpor) jobbar för att motverka alla negativa effekter som uppkommer pga de könsroller vi alla, både män och kvinnor, blir påtvingade i vårt samhälle. De skiljer inte på kön. Och vi behöver alla hjälpas åt att jobba med detta!

Jag tror du behöver byta umgängeskrets, och lära dig vara lite mer källkritisk :)

• Anonym (Killen)
    Anonym (LOL) skrev 2015-06-28 16:59:43 följande:

Nu får ju män vara offer. De kallar till ett möte, och kvinnor demonstrerar mot dom.  Det är synd om männen. De är offer.

Sedan är det ju laglig rätt att demonstrera. Det betyder ju inte att männen inte får ha sitt möte. De kan ändå ha sitt möte och diskutera vad de vill.
    Klart man får demonstrera. Men för mig visar det på hur man tycker om att män får diskutera mansfrågor. Synd det ska vara så. Varför inte feministerna låter män också få jobba för de frågor de känner är viktiga för dem. 

Det är det som gör mig ledsen. Feministerna jobbar från sitt perspektiv med fokus på kvinnor. Har jag inga problem med så länge man inte samtidigt vill stoppa andra från att jobba med sina frågor. Det är just det där med att försöka sätta agendan och bestämma vad som är legitimt att jobba med och inte.
  • Anonym (Killen)
    Anonym (Oj...) skrev 2015-06-28 23:01:38 följande:

6) däremot så har du ju helt rätt i det här med könsrollerna. En man ska helst vara stark och stabil och lite macho. Inte gråta eller vara känslig. Mer än när det passar liksom... Det finns en himla massa måsten för män. Och det är tråkigt, och behöver såklart diskuteras och motarbetas lika mycket som kvinnors problem. Och vet du, RIKTIGA feminister (dvs inte ointelligenta rabiata rödstrumpor) jobbar för att motverka alla negativa effekter som uppkommer pga de könsroller vi alla, både män och kvinnor, blir påtvingade i vårt samhälle. De skiljer inte på 

Gör dem?

Vad har feministerna för agenda för att motverka mäns psykiska ohälsa och höga självmordstal? Blev nyfiken på vad de gör konkret för att jobba med den frågan. 
  • Konservativ
    Anonym (LOL) skrev 2015-06-28 16:59:43 följande:

Är du klok eller? Du tycker alltså detta är bra? Men det visar var de manshatande feministerna står.
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (Killen) skrev 2015-06-29 07:50:22 följande:
    Gör dem?

Vad har feministerna för agenda för att motverka mäns psykiska ohälsa och höga självmordstal? Blev nyfiken på vad de gör konkret för att jobba med den frågan. 
    Jag har inte koll på just den frågan.
    Men t.ex. så försöker man ju aktivt jobba på hur barn bemöts på förskolor (ett exempel tagit ur högen). Då vill man ju både att flickor ska kunna få göra 'typiska killsaker' och att pojkar ska kunna göra 'typiska tjejsaker' utan att bli bemött på ett annorlunda sätt. Här är det ju lika viktigt att pojkar får lov att bete sig på sätt som traditionellt anses vara 'flickiga' utan att hela tiden behöva höra hur starka och coola de är. Pojkar får också vara söta, fina och duktiga, om det är det de känner för just då. Precis som att flickor får vara coola och tuffa istället för att bli tillsagda att lugna ner sig och 'bete sig'. Osv... Det är ju i denna unga ålder många av de här 'självklara' könsrollerna fastställs, så det är ju väldigt viktigt att man börjar tidigt.
    Det tråkiga är att dessa mer normala feminister som på riktigt jobbar för att motverka könsroller och påtvingade beteende, de hörs och syns inte alls på samma sätt som alla dryga 'låtsas-feminister'. (Som för övrigt bara förstör för kvinnor, eftersom de får folk att ha åsikter som dina...)
Svar på tråden När får killar bli påpassade?