• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • CarroK
    BeccaBus skrev 2015-08-01 19:32:26 följande:

Idag har jag känt något konstigt i nedre delen av magen, det va en strålande känsla som höll i sig en timme och sen efter det så har jag haft värk i nedre delen av magen. Äl +5 och jag hoppas att det va ett ägg som fästes haha haha.

Japp de hoppas vi på! Jag hade nått liknande på ÄL+6. En konstig känsla, de gjorde inte ont men var som lite obehagligt. När har du BIM?
  • BeccaBus

Vad spännande att du också känt det CarroK:) jag fick ont i ländryggen efter det också. Jag har bim tidigast 10/8 så det är ett tag kvar. Känner mig gravid idag men kan ju va inbillning haha.. Du hade bim snart och skulle ev testa i helgen, va det så?:) Hoppas hoppas på plus för dig!

• CarroK
    BeccaBus skrev 2015-08-01 21:30:15 följande:

Vad spännande att du också känt det CarroK:) jag fick ont i ländryggen efter det också. Jag har bim tidigast 10/8 så det är ett tag kvar. Känner mig gravid idag men kan ju va inbillning haha.. Du hade bim snart och skulle ev testa i helgen, va det så?:) Hoppas hoppas på plus för dig!

Ja har också haft ont i ländryggen! Ja jag har BIM imorgon men jag har bestämt att ja ska vänta till minst tis innan ja testar. Vill få ett starkt + ifall man är gravid så man slipper oroa sig för spökstreck. Ömma bröst (mest bröstvårtorna) är just nu de symtom ja har, annars känner ja ingenting speciellt!
  • BeccaBus

Gud vad spännande! Ömma bröst känns som ett starkt symptom. Många som inte känt någonting alls också så ;) Jag tänker också vänta så att det blir ett tveklöst + Min mens är lite oregelbunden så jag kommer nog vänta till helgen 16-17/8 innan jag testar om inte den dykt upp. Min dotter fyller år den 13/8 så får skingra tankarna på det:)

• Lillajag84

Hade sex i söndagskväll, starkt streck (ungefär samma som kontrollstrecket) på ÄLstickan i tisdags, vilket aldrig hänt innan.
    Testade på onsdagen, svagt streck.
    Testade igen igår, knappt något streck.
    Enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon, lång cykel (33dagar typ).
    Har igår och idag haft lite molande mensliknande värk, blir helt snurrig!?!
    Hur ska man tolka detta?

• Trixxilump
    CarroK skrev 2015-08-01 21:25:26 följande:

Japp de hoppas vi på! Jag hade nått liknande på ÄL+6. En konstig känsla, de gjorde inte ont men var som lite obehagligt. När har du BIM?

Jag är på ÄL+7 o har haft molande värk sen ägglossningsdagen i ländrygg o framsidan.

Efter vi hade sex på dagen efter ÄL så högg det till typ 1 timme efteråt.

Mycket märklig smärta den är inte för mkt men den är där hela tiden o känns lite som ett fett blåmärke.

Hade ömma bröstvårtor någon dag efter ÄL., men det har gått bort.

Däremot illamående så fort jag äter något o trött som satan går som i ett töcken.

I fredags 31/7 känndes det som om mensen skulle komma men det är på tok för tidigt. Då min mens e beräknad till den 14.

Tog gravtest igår från gravid.se men va neg.

Vet att det är mkt tidigt för det men läste nånstans att nånstans att någon plussat 6 dagar efter ÄL

Men nu är det bara att vänta. Men ömma bröst har jag inte men verkar ju vara olika för alla .
  • Nenna9
    Trixxilump skrev 2015-08-02 11:04:27 följande:

Såg nu att jag skrivit fel i mitt inlägg den 11/8 är mensen beräknad inte den 14:e smile2.gif

Åh vad spännande det låter! Enligt ptracker appen ligger jag BIM -3 men fick enligt testerna ägglossning 2 dagar innan ptrackern så kanske BIM idag el imorgon då. Känner inte direkt av några symptom för varken mens eller graviditet. Tog ett CB digital gravidtest för tre dagar sen och den visade inte gravid. Inväntar och ser vad spm händer.. Nya tag som det så käckt heter nästa månad annars då:). Hoppas det går vägen för dig nu! Har alltid trott att jag kommer "känna av" när jag är gravid men vem vet!
  • Trixxilump
    Nenna9 skrev 2015-08-02 12:02:34 följande:

Åh vad spännande det låter! Enligt ptracker appen ligger jag BIM -3 men fick enligt testerna ägglossning 2 dagar innan ptrackern så kanske BIM idag el imorgon då. Känner inte direkt av några symptom för varken mens eller graviditet. Tog ett CB digital gravidtest för tre dagar sen och den visade inte gravid. Inväntar och ser vad spm händer.. Nya tag som det så käckt heter nästa månad annars då:). Hoppas det går vägen för dig nu! Har alltid trott att jag kommer "känna av" när jag är gravid men vem vet!

Åh tack hoppas på ett plus. Har oxå trott att jag ska "känna" direkt.

Men allt jag kan säga att denna ägglossningen skiljer sig rejält mot tidigare ÄL .
  • Tiger grr

Fick mensen 3 dgr för tidigt. Jaja lika bra eftersom jag inte fick ngn ägglossning denna omgång.
    Nästa äl runt 21/8 och BIM 9/9 (lååång cykel)
    Lycka till ni som väntar på BIM :)

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS