• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • EmPe

Tack:)
    Jag är illamående, molande värk i magen, känner av yrsel och är varm inne i kroppen liksom och svettas konstigt. Reagerar på dofter och smaker. Lite ömma bröst. Hur går det för dig?

• Nenna9
    EmPe skrev 2015-08-28 08:49:18 följande:

Jag går ju i väntan på bim som är på måndag. Veckan som gått har varit påfrestande. Dels på grund av väntan och dels på grund av att det känns som att jag har alla graviditetssymptom in the book. Övertygad om att hjärnan lurar mig så förklarar jag bort symptomen. Kunde så klart inte hålla mig..tog ett test igår på bim -4 och en svag skugga visar sig. Tog ett test till i morse och det är ett plus! Kan inte tro att det är sant. Snälla, håll tummar och tår för att detta lilla föret får stanna och växa! phpefyFKb46869.jpg

Stort grattis!!!
  • skatergirl81
    EmPe skrev 2015-08-28 08:49:18 följande:

Jag går ju i väntan på bim som är på måndag. Veckan som gått har varit påfrestande. Dels på grund av väntan och dels på grund av att det känns som att jag har alla graviditetssymptom in the book. Övertygad om att hjärnan lurar mig så förklarar jag bort symptomen. Kunde så klart inte hålla mig..tog ett test igår på bim -4 och en svag skugga visar sig. Tog ett test till i morse och det är ett plus! Kan inte tro att det är sant. Snälla, håll tummar och tår för att detta lilla föret får stanna och växa!

Wow..så snabbt det gick! GRATTIS! !
  • Nenna9

Behöver hjälp! Detta tog jag imorse, ska bli streck om man är gravid annars ingenting. Däremot dök det upp något precis när jag testat så detta är ca 30 min efter testet gjordes. Igår på em tog jag samma test och då var det inget streck. Efter detta imorse tig jag på förmiddagen CB och också inget plus! Har 5 dagar kvar till BIM men mått riktigt illa några dagar. Vad tror ni?

• Sessie
    EmPe skrev 2015-08-28 09:39:22 följande:

Tack:)
    Jag är illamående, molande värk i magen, känner av yrsel och är varm inne i kroppen liksom och svettas konstigt. Reagerar på dofter och smaker. Lite ömma bröst. Hur går det för dig?

:)

Jag har samma symptom typ.. Jag reagerade mot dofter igår.. kväljningar! Jag är gastric bypass opererad sedan 7 år tillbaka vilket innebär att jag kan inte spy (tack gode gud för det haha)
    Va bättre på kvällen men med mkt ömmande bröst..
    Jag gjorde ett test i morses men så svårt att tyda =/
    Jag ser ju ett svagt svagt..men samtidigt så vet man ju inte om man ska tolka det som positivt för man blir ju bara frustrerad sen fall mensen kommer..

Döm själv =)

• EmPe
    Nenna9 skrev 2015-08-28 12:21:04 följande:

Behöver hjälp! Detta tog jag imorse, ska bli streck om man är gravid annars ingenting. Däremot dök det upp något precis när jag testat så detta är ca 30 min efter testet gjordes. Igår på em tog jag samma test och då var det inget streck. Efter detta imorse tig jag på förmiddagen CB och också inget plus! Har 5 dagar kvar till BIM men mått riktigt illa några dagar. Vad tror ni? phpZT8Dg426666.jpg

Hm..där är ju definitivt ett streck. Frågan är ju om det går att lita på. Vill inte ge falska förhoppningar men jag har varit gravid tre ggr och vid samtliga har jag testat för tidigt och inte förrän testen torkat har jag sett plus. Plusen har sen blivit starkare ju närmre bim man kommer. Testa i morgonbitti igen:)
  • EmPe
    skatergirl81 skrev 2015-08-28 12:02:28 följande:
    Wow..så snabbt det gick! GRATTIS! !
    Tack! Eller hur...hade mf 3 aug och plussa igen den 28:e aug! Man blir ju nästan religiös;) MEN än är det tidigt och jag är jätterädd för att det ska sluta som det gjorde sist..
  • Nenna9
    EmPe skrev 2015-08-28 15:03:32 följande:
    Hm..där är ju definitivt ett streck. Frågan är ju om det går att lita på. Vill inte ge falska förhoppningar men jag har varit gravid tre ggr och vid samtliga har jag testat för tidigt och inte förrän testen torkat har jag sett plus. Plusen har sen blivit starkare ju närmre bim man kommer. Testa i morgonbitti igen:)
    Tack för svaret! Får nog testa imorgon igen som du säger. CB visade som sagt var negativt men togs iofs inte på morgonurinen. Är ju ändå 5 dagar till BIM så vi får se:). Vet du om det är några test som är bättre att ta så här tidigt? Har ju Apotekets samt CB hemma.
  • EmPe
    Sessie skrev 2015-08-28 13:59:31 följande:

phpRB8frw37215.jpg

Vet inte riktigt var i rutan som strecket ska vara:/ Om jag anstränger mig så skulle det kunna vara en antydan till streck rätt så långt åt höger i rutan. Enligt dina beräkningar skulle du väl ha bim idag? Kanske har befruktningen skett senare eller att ägget fäst sent. Du får testa igen helt enkelt. Håller tummarna:)
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS