• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • EmPe
    Nenna9 skrev 2015-08-28 15:09:42 följande:
    Tack för svaret! Får nog testa imorgon igen som du säger. CB visade som sagt var negativt men togs iofs inte på morgonurinen. Är ju ändå 5 dagar till BIM så vi får se:). Vet du om det är några test som är bättre att ta så här tidigt? Har ju Apotekets samt CB hemma.
    Det sägs ju att ett sv cbs test ska vara bra men själv har jag testlagrets stickor som alla visat tidigt som sagt. Spännande, lycka till:)
  • Nenna9
    EmPe skrev 2015-08-28 15:14:41 följande:
    Det sägs ju att ett sv cbs test ska vara bra men själv har jag testlagrets stickor som alla visat tidigt som sagt. Spännande, lycka till:)
    Tack!
  • Ev1l

Hej, hoppar in här, för äntligen börjar jag och sambon våran resa att få ett mirakel. :)

• skatergirl81
    EmPe skrev 2015-08-28 15:06:25 följande:

Tack! Eller hur...hade mf 3 aug och plussa igen den 28:e aug! Man blir ju nästan religiös;) MEN än är det tidigt och jag är jätterädd för att det ska sluta som det gjorde sist..

Ja jag förstår det efter det som hände. Men du har egentligen ingen anledning att tro att det ska bli så. Måste vara mindre % chans att få två missfall på raken.

Jag hoppas att allt ska gå bra och att det lilla pyret växer och mår bra.

Jag tänker att det kanske är dumt att gravtesta innan bim för risken finns ju att det blir ett väldigt tidigt mf som man annars inte skulle vetat om.

Sen förstår jag att många blir otåliga och vill veta.

Man får tänka att när det blir missfall så är det förmodligen för att det aldrig kunde bli en bebis , något är fel, och i dessa fall är det ju bra att det sker, även om det är en klen tröst när man har satt alla sina förhoppningar till en graviditet!
  • EmPe
    skatergirl81 skrev 2015-08-28 18:16:25 följande:
    Ja jag förstår det efter det som hände. Men du har egentligen ingen anledning att tro att det ska bli så. Måste vara mindre % chans att få två missfall på raken.

Jag hoppas att allt ska gå bra och att det lilla pyret växer och mår bra.

Jag tänker att det kanske är dumt att gravtesta innan bim för risken finns ju att det blir ett väldigt tidigt mf som man annars inte skulle vetat om.

Sen förstår jag att många blir otåliga och vill veta.

Man får tänka att när det blir missfall så är det förmodligen för att det aldrig kunde bli en bebis , något är fel, och i dessa fall är det ju bra att det sker, även om det är en klen tröst när man har satt alla sina förhoppningar till en graviditet!
    Tack för pepp:)
    Man får bara försöka leva här och nu och händer det värsta så får man hantera det där och då.

Hur är det med dig då? Några symptom?
  • skatergirl81
    EmPe skrev 2015-08-28 19:43:31 följande:

Tack för pepp:)

Man får bara försöka leva här och nu och händer det värsta så får man hantera det där och då.

Hur är det med dig då? Några symptom?

Ja det har du rätt i..med livet i stort...bättre att leva här och nu!

Har känts som en "pirrande" känsla i magen...vet inte hur jag ska beskriva det, hela veckan typ. Idag har jag känt mig jäkligt irriterad utan anledning ...men tror inget alls om detta...inte förrän mensen uteblir

Tror du det är så att om man har mycket symtom tidigt...alltså typ illamående och så redan innan bim...att man kommer må dåligt och ha mycket gravsymtom i början av graviditeten?
  • skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-28 12:21:04 följande:

Behöver hjälp! Detta tog jag imorse, ska bli streck om man är gravid annars ingenting. Däremot dök det upp något precis när jag testat så detta är ca 30 min efter testet gjordes. Igår på em tog jag samma test och då var det inget streck. Efter detta imorse tig jag på förmiddagen CB och också inget plus! Har 5 dagar kvar till BIM men mått riktigt illa några dagar. Vad tror ni?

Jag hoppas för dig!!! Ni har ju försökt så länge!! Illamåendet är ju ett bra tecken
  • Sessie
    EmPe skrev 2015-08-28 15:12:34 följande:
    Vet inte riktigt var i rutan som strecket ska vara:/ Om jag anstränger mig så skulle det kunna vara en antydan till streck rätt så långt åt höger i rutan. Enligt dina beräkningar skulle du väl ha bim idag? Kanske har befruktningen skett senare eller att ägget fäst sent. Du får testa igen helt enkelt. Håller tummarna:)
    Ja det är lite märkligt .
    Dyker den inte upp i morgon eller under helgen så .. Den brukar ju alltid vara punktlig min mens...
    Men så länge den håller sig borta är jag nöjd..
    Va inne i affären på väg hem från jobbet och det riktigt stank rester av kött å fisk från charken.. Usch å blä!
    Vi får vänta å se helt enkelt :) håll tummen!
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-08-28 22:39:31 följande:

Ja det är lite märkligt .

Dyker den inte upp i morgon eller under helgen så .. Den brukar ju alltid vara punktlig min mens...

Men så länge den håller sig borta är jag nöjd..

Va inne i affären på väg hem från jobbet och det riktigt stank rester av kött å fisk från charken.. Usch å blä!

Vi får vänta å se helt enkelt :) håll tummen!

Shit vad mycket symtom du har...hoppas hoppas!!
  • Sessie
    skatergirl81 skrev 2015-08-28 23:10:12 följande:
    Shit vad mycket symtom du har...hoppas hoppas!!

Börjar bli jävligt frustrerande detta. Borde inte testen bli starkare? Hur länge ska jag vänta med nytt test?

Känns som man slänger pengarna e sjön ..Nu är det BIM+1 och jag känner ingenting att det är på gång heller men vågar ju inte direkt ha några förhoppningar och förväntningar. Kan det vara kroppen som spelar mig ett spratt. Men ändå konstigt att jag reagerar på dofter osv. Det har jag aldrig gjort förut innan mensen ska komma..så jag vet i fan =(

Jag tänker ialf inte misströsta riktigt än, fast jag gör det ändå det är ju väldigt lätt att säga så, mensen har ju inte dykt upp å så länge sen håller sig borta... Ja jag e lite frustrerad och konfunderad =(

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS