• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-26 13:38:22 följande:

Idag känns det verkligen som om jag har ett bowlingklot uppkört i snippan! Kan ju knappt gå o vaggade mer än vanligt i affären! Träffade såklart två bekanta, det e så jobbigt att höra "men är du gravid än!" :( Jag ska tänka mig för sen, o aldrig säga så till någon!

Ja, fy vad trött man blir! Sedan började folk fråga "men heter hon nånting då?". Som om man inte skulle berätta det genast...? Men visst jade du redan valt namn till din bebis? Smart drag!

Är kliet bättre idag?
  • Reflexen

Glad påsk härifrån också!

Har just njutit av påsklunch med sill o lax o påskmust! Sa att vi kör påskmaten till lunch, för säkerhets skull skulle ju vara väldigt frustrerande om det skulle dra igång i em och jag skulle missa maten!!

Bf idag, inga som helst känningar dock. Max 14 dgr kvar nu jag är trött, men njuter faktiskt av sparkarna. Det är så mysigt.

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-26 13:42:48 följande:
    Ja, fy vad trött man blir! Sedan började folk fråga "men heter hon nånting då?". Som om man inte skulle berätta det genast...? Men visst jade du redan valt namn till din bebis? Smart drag!

Är kliet bättre idag?
    Ja, lillasyster ska heta Moa :) det bestämde vi när vi gjort UL.
    Kliar sönder lite på kroppen, så jag provade bedövningssalva, funkar rätt bra :)
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-26 13:42:48 följande:

Är kliet bättre idag?
    Ni har inget namn till dottern än?
  • Reflexen

Tack för bra amningstips, Elenic!

Hoppas att liggamning ska funka för mig. Testade aldrig det med dottern, hon sov i egen säng. Nu har vi en sån bedside crib, så kanske det funkar.

Förstår att du inte gillar frågan om "det kommit nån bäbis ännu"! Även om folk menar väl och frågar för att de är intresserade på riktigt, så är det svårt att vara mild i sinnet när man gått över tiden och bara vill bli av med magen!

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-26 11:00:14 följande:

Åh, tack för lite pepp - det behövdes idag! Börjar tycka att det är sjuuuukt tungt nu. Har supersvullna händer och fötter, nästan inga kläder som passar, trött som tusan och känner mig tung och on top - alla som frågar "ingen bebis än???". Nä, nu har jag fått nog av det här... (Och har svårt att jag kommer sakna bulan, min mage är som en spärrballong som står rakt ut och är SÅ ivägen. Men jag kan ju ha fel.. )

Det är helt ok att fräsa tillbaka tycker jag! Mitt standardsvar blev "jag lovar att berätta om bebisen kommer" med iskyla i rösten och helt utan att le.

Jag saknar inte magen alls. Den var ivägen och jag rev mig ofta på vassa hörn eftersom den inte i gick i min proprioception.

Hoppas påskmaten blir droppen för att starta förlossningen.
  • mialinden

Mjölkstockning igen.. 39graders feber med alvedon i kroppen och galet ont i bröstet! Tur att mannen tog äldre dottern till zoo idag så jag har sovit och liggammar! Kommer nog snart behöva pumpa också så att det kanske släpper... känns inte bra att mannen ska till Polen i 5 dagar på måndag!!!

• Elenic

Min mage är också helt sönderriven! Kökslådor, badrumsskåpsdörrar och diverse andra möbler kommer hela tiden i vägen... Ska bli UNDERBART att slippa den här klumpen.

Carabellis kusp skrev 2016-03-26 14:31:12 följande:

Det är helt ok att fräsa tillbaka tycker jag! Mitt standardsvar blev "jag lovar att berätta om bebisen kommer" med iskyla i rösten och helt utan att le.

Jag saknar inte magen alls. Den var ivägen och jag rev mig ofta på vassa hörn eftersom den inte i gick i min proprioception.

Hoppas påskmaten blir droppen för att starta förlossningen.

• Reflexen

Vad bra att bedövningssalvan hjälper, Frida! Alla knep är tillåtna så här i slutet!

Svar på tråden Marsbebis 2016