• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li

Hahah, jag borde kände ett starkt behov av att raka mig (kommer säkert svida satan sen) fila o göra mig fin. Sen stod jag o hängde tvätt o det knäppte till, men tänkte att det nog var bäckenbenet som knakade till. Gick upp till ovanvåningen för att natta dottern o kände hur det började rinna o sprang in i duschen! Lite panik har det varit här hemma, dottern skulle ju gå o lägga sig men henne har vi nu lämnat av hos mormor o morfar. Jag vill ha lugn o ro här hemma. Inga värkar som gott men sammandragningar kommer o går. Lite rädd är jag!!

• mammave
    mialinden skrev 2016-03-26 14:47:08 följande:

Mjölkstockning igen.. 39graders feber med alvedon i kroppen och galet ont i bröstet! Tur att mannen tog äldre dottern till zoo idag så jag har sovit och liggammar! Kommer nog snart behöva pumpa också så att det kanske släpper... känns inte bra att mannen ska till Polen i 5 dagar på måndag!!!

Massera när du ammar o lägg på värme (kanske du redan gjort). Tror det finns inlägg som värmer bra oxå, som du kan ha i förebyggande
  • sandra84
    Frida Li skrev 2016-03-26 19:57:02 följande:

Vattnet har gått!!!!!

Spännande. Lycka till!!!
  • NellieMeja

Saknar inte alls å vara gravid. Men ibland när jag ligger i soffan så tänker jag varför sparkar inte bebisen i magen knasigt. Sen det där med å sakna sparkarna nja alla jäkla besvär jag hade med foglossningen åderbråck i snippa och problem med ischias tog bort allt mysigt med å vara gravid å det är lite trist nu efteråt eftersom det var min sista graviditeten hade gärna bara fått mysa å njuta av graviditeten å längta efter bebis. Nu blev det inte så utan dom tre sista månaderna var en extrem smärtsam upplevelse. Mina problem startade redan i v22. Så jag är inte gjord för att vara gravid. Hoppas mina döttrar slipper detta.

• Reflexen

Frida: förstår att du är lite rädd, det hör väl liksom till. Jag tror dock du kommer fixa detta galant! Du har ju världens häftigaste belöning att se fram emot.

Pepp o kram!!

• Reflexen
    mammave skrev 2016-03-26 21:25:13 följande:

Massera när du ammar o lägg på värme (kanske du redan gjort). Tror det finns inlägg som värmer bra oxå, som du kan ha i förebyggande

Oh, jag hade såna värmande inlägg förra gången, älskade dem! Gjorda av alpackaull eller nåt liknande. Värmde men blev inte svettigt.
  • Elenic

Tjohoo, grattis!!!

Frida Li skrev 2016-03-26 19:57:02 följande:

Vattnet har gått!!!!!

• Smilla80

Vad spännande Frida Li!! Vi väntar med spänning på uppdatering.... Och tack för respons ang. samsovning.

Carabellis kusp; vad kul att ni kommit fram till ett namn! Siri passar ju väldigt bra in på de "kriterier" ni hade, låter som en självständig och kvinnligt stark donna. Jättefint namn! Och häftigt att hon hade gått upp så mkt i vikt, mat har du gott om förstår jag!

Aztec; blir det en Joel eller en Finn?

• Madski

Överlevde gårdagens påskfirande med min sida av släkten, var faktiskt riktigt trevligt. Nu känner både jag, dottern och sambon att lillebror gärna får komma, allt är klart och vi längtar, bf+3 nu.

Ska ta en sväng till ett köpcentrum idag och äta lunch och köpa nya sneakers åt dottern och kanske även till mig om jag orkar!? Försöker se till så att vi tre gör saker tillsammans nu på slutet för sen blir vi nog lite uppdelade den närmsta tiden iaf.

Carabellis, Siri är verkligen ett jätte fint namn! Bra val, även om jag röstade på Alva ;) hehe
    Vi har fortfarande ingen aning om vilket namn det blir på lillebror här. Vi jag lagg ner diskussionen så länge och tar det när han väl behagar att komma :)

Ni andra som fortfarande väntar och är gravida, några känningar!?

Svar på tråden Marsbebis 2016