• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-30 12:39:31 följande:

Tack liggamningen (och övrig amning) funkar bra men på natten kommer hon tyvärr ofta inte till ro ens efter jag liggammat henne, men på dagen sover hon så gott hur och var som helst! På nätterna är det dock ett evigt snuttande! Någon som känner igen sig?!

Man kan nästan tycka att bebisen är lite fräck som bara sover bra när alla andra är vakna...! Jag känner helt igen mig i det där med snuttandet; jag är en napp för henne! Funderar på att börja ge henne napp faktiskt.

Jag kompletterade BF-listan.
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-30 12:54:37 följande:
    Man kan nästan tycka att bebisen är lite fräck som bara sover bra när alla andra är vakna...! Jag känner helt igen mig i det där med snuttandet; jag är en napp för henne! Funderar på att börja ge henne napp faktiskt.

Jag kompletterade BF-listan.
    Hur gammal var din stora? Min dotter blir snart 4.
    Vi har redan börjat med napp! Med stora varnade dom ju, amningen skulle vara igång först så min stora vägrade! Men vi kämpade på o när hon var 3 månader tog hon en wubbanubb napp! Sen vid 6 månader vanlig napp till vi slutade vid 3,5 år. Nappen har verkligen varit en trygghet! Amningen funkar jätte fint redan o vi har som sagt börjat med napp. Utvärdering om några år :)
  • mammave

Reflexen: grattis o hoppas du repar dig fort.

Känner igen det där med att vara en levande napp. Jag har varit det två ggr tidigare oxå. Har inte lyckats få mina att ta napp. Men känner mest stress då folk ska lägga sig i: "ska han äta igen?" Avskyr den frågan och mina barn har legat MKT vid bröstet o så gör även min lilla trea nu. Jag fixar det o mina andra barn funkar det för så blir trött på andra som lägger sig i Tyvärr tar jag åt mig av detta. Borde ju inte göra det

• LisaKMB

Även här har vi en liten som sover länge och gott på dagen men oroligt på natten! Men jag upplevde storasyster som värre och där var jag definitivt levande napp. Vi har lyckats få Ivar att ta riktig napp men det funkar inte alltid. Jag tog upp det där med snuttande på natten vid senaste BVC-besöket och enligt sköterskan så stimuleras mjölkproduktionen just på natten, vilket kan vara förklaringen. Men visst är det tufft att aldrig få någon sammanhängande sömn?!

• Elenic

Han är här nu! :) Efter hot om vräkning (skulle ju ringa för tid för igångsättning idag) gick vattnet 07 imorse. Etablerade värkar vid 13 och sonen föddes 15:53. Bad och lustgas som smärtlindring var toppen, men aj fan vad ont det gör - det hade jag ju förträngt... ;) Inte en skråma på mig och jag mår toppen, namnlöse sonen likaså. (Men han SKA heta Ellis, så det så.. ;) ) Kramar!

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-30 20:53:52 följande:

Han är här nu! :) Efter hot om vräkning (skulle ju ringa för tid för igångsättning idag) gick vattnet 07 imorse. Etablerade värkar vid 13 och sonen föddes 15:53. Bad och lustgas som smärtlindring var toppen, men aj fan vad ont det gör - det hade jag ju förträngt... ;) Inte en skråma på mig och jag mår toppen, namnlöse sonen likaså. (Men han SKA heta Ellis, så det så.. ;) ) Kramar!

Grattis!!! Wow, vad härligt! Har tänkt på dig under dagen. Vilken rask förlossning! Och ja fy satan vad ont värkar gör! Ellis är fantastiskt, vi kan ju skriva det i listan så går det inte att ändra. Skönt att allt gått bra, men vad vägde gossen?
  • Madski

Å vad härligt, har tänkt på dig idag och trodde att det dragit igång av sig själv :) gissade att du annars skulle ha skrivit en uppdatering innan du åkte in ;)
    Ska också köra med hot nu :)
    Imponerande med bara bad och lustgas, usch, vill inte ens tänka på smärtan, har lixom förträngt den.. Wonder why!?
    Ellis är jättefint, är sambon iaf med på det lite?

Jaha, då är det bara jag och AKF kvar nu, någon måste ju vara sist också, blä!

Än en gång, stort grattis!
    Och hur stor var han?
  • mialinden

Grattis Elenic! Skönt att höra att du slapp igångsättning och att allt gick bra. Lustgas räcker långt och vi är starkare än vi tror

• NellieMeja

Ååå Grattis till sonen äntligen koman. Och vilken snabb förlossning
Svar på tråden Marsbebis 2016