• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski

Tack för alla lycka till, håller tummarna jag också :) bm trodde definitivt att hinnsvepningen. Skulle göra susen och jag hoppas att hon har rätt :)

Jag och dottern har gått På stan nu tills nu. Hon har klippt sig, jag har trådat brynen samt färgat dom och fransarna och sen en mysig lunch (vapiano=ladda med kolhydrater, haha) och shopping så nu har vi fått kvalitetstid och är mer än redo för lillebrors ankomst. Inga direkta känningar än, men nu jäklar SKA det dra igång :) lite vila när vi är hemma och sen är jag redo, minst sagt..

• Elenic

Härligt med bra besked och svepning! Det funkade ju för mig så hoppas på detsamma för dig! Håller alla tummar...

Madski skrev 2016-04-01 11:19:44 följande:

Bf+8 idag och lillebror ligger på normalvikt, ca 4kg och verkar må prima i magen enligt tillväxtultraljudet. Fick en hinnsvepning av bm. Trodde inte att det skulle göra så ont som det gjorde, Gaaah, Försmak på vad son komma skall. Öppen ca två cm, alltid något ;)

Nu är jag och dottern kvar i stan och ska gå runt en del och förhoppningsvis gör det susen!? Fast k skrivande stund tar jag det lugnt i en soffa medan dottern blir klippt, men sen så :) förhoppningsvis drar förlossningen igång ikväll, time Will tell..

• Elenic

Även här en bebis som snuttar som en galning - har knappt sovit en blund på över två dygn... Men mjölk får han i sig - hade gått upp 266 gram vid vägningen idag, 43 timmar efter förlossningen..Är lite skeptisk till napp men måste nog testa med det om det fortsätter så här - å andra sidan tror jag han sover mer och mer när riktiga mjölken kommer.

Apropå storlekar - vi gick ju direkt på 56 och kommer nog bara kunna ha den i 1-2 veckor... Bautaboy... ;)

• Madski
    Elenic skrev 2016-04-01 17:56:13 följande:

Härligt med bra besked och svepning! Det funkade ju för mig så hoppas på detsamma för dig! Håller alla tummar...

Fortfarande inga känningar och Nu har det gått åtta timmar så nu känns det långt borta igen.. Hur lång tid tog det för dig från hinnsvepningen?
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-04-01 18:00:09 följande:

Även här en bebis som snuttar som en galning - har knappt sovit en blund på över två dygn... Men mjölk får han i sig - hade gått upp 266 gram vid vägningen idag, 43 timmar efter förlossningen..Är lite skeptisk till napp men måste nog testa med det om det fortsätter så här - å andra sidan tror jag han sover mer och mer när riktiga mjölken kommer.

Apropå storlekar - vi gick ju direkt på 56 och kommer nog bara kunna ha den i 1-2 veckor... Bautaboy... ;)

Då tar han över min glufsbebis rekord; hon hade bara gått upp 50 gram på återbesöket...!

Jag ville inte heller använda napp, men när Siri ökat på greppet och dessutom ökat så bra i vikt så kände jag att jag ville för att kunna låta min man underhålla henne så att jag får lite tid med storasyster. Och lite mindre slitage på axlar/nacke.

Hur gick det med din man på förlossningen? Hade han övervunnit sin mancold och sin initiala ovilja att sätta sig in i en förlossning rent teoretiskt?
  • Tessie83

Ellen växer också så det knakar. Vad hände med lilla plutten? Gått upp 1,4 kg på 3 veckor. Hon blev 5 v i tisdags och hos BVC i onsdags vägde hon 4370g. Och då han jag egentligen bf först i söndags. Hade blivit en stor bebis om jag gått tiden ut. Hon har fortfarande st 50 men kan ha vissa plagg nu också i 56.

• Frida Li

Idag fick vi sista matleveransen av min mamma. Fått underbar mat dessa dagar, med goda sallader o tillbehör o efterrätt varje dag! Idag fick vi ostbricka som efterrätt. Min man köpte hem lite vin, men den ställde han i frysen lite snabbt....o glömde den! Så de blev inget vin haha.
    Moa äter inte så ofta än, kanske var 3 e timme o sover hela tiden, o tar gärna napp. Jag njuter av dessa lugna dagar o inväntar....."förändring".

• Madski

Som ett skämt, bf+9 idag. La mig själv i dotterns rum igår och har sovit som En prinsessa, underbart. Inga känningar what so ever så jag antar att hinnsvepningen inte kan anses som relativt misslyckad, gaah!
    På måndag får jag tid för igångsättning om inget hänt så nu börjar jag ställa in mig på det..

• Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-04-02 07:56:25 följande:

Som ett skämt, bf+9 idag. La mig själv i dotterns rum igår och har sovit som En prinsessa, underbart. Inga känningar what so ever så jag antar att hinnsvepningen inte kan anses som relativt misslyckad, gaah!

På måndag får jag tid för igångsättning om inget hänt så nu börjar jag ställa in mig på det..

Men då peppar vi för att det startar idag istället när du är utvilad! Jag sov som en prinsessa inför min förlossning vilket ju var toppen så jag hade kraft att föda. Tummar hållna...!
  • Madski
    Madski skrev 2016-04-02 07:56:25 följande:

*Kan ses som relativt misslyckad ska det såklart stå, :)
Svar på tråden Marsbebis 2016