• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 Isabelle

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3 - födde en son 14/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3, Ivar

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3, Siri

Santine - födde dotter 12/3, Minelle

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3 - födde en dotter 16/3, Idun

Nelliemeja: 17/3, dotter född 22/3

Smilla80: 19/3 - födde en dotter 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3 - födde en son 30/3, Ellis ?

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Sanna1975: födde en dotter 24/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3 - födde en dotter 29/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2, Ellen

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3, Ture

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3 - födde en dotter 28/3

Frida Li: 29/3 - födde en dotter 27/3, Moa

• Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-31 12:34:19 följande:

Tack för er respons angående evigt snuttande! Ni som känner igen er - upplever ni också att det är som värst nattetid?

Inatt var det helt annorlunda, tösen sov kl. 22-02:30 i sitt nest så jag blev helt chockad! Sedan åt hon 2 ggr tror jag de följande timmarna där på morgonkvisten, men sov till 9:30... Så hon sov betydligt mer än hon åt vilket är mkt ovanligt! ;) Det är inget jag tror håller i sig, men det var välbehövligt med nga timmars sömn i alla fall en natt! Då kanske man får lite nya krafter iaf... Hur går det för er?

Värst på natten och kvällen, men igår blev det napp och idag har jag köpt en till. Hallelujah, vilken harmonisk bebis! Total nappian på en gång!

Håller med dig om att man nästan blir en ny människa av lite sömn. Det blir lite lättare för mig nästa vecka när jag kan sova lite på dagen eftersom storasyster börjar föris igen.

Hur går det med namngivningsprocessen?
  • Smilla80

Men åh så bra! Tar hon nappen även på natten då? Kanske ska börja öva! :)

Lillan har fortfarande inget namn, kallas lillasyster, gumman, stumpelisa och stumpan ännu... snart måste vi namnge henne, eller hur! När jag fastnat för nåt och även maken så blir jag osäker på om det passar ihop med brödernas namn, men kanske är det viktigaste att man väljer ett namn man älskar helt enkelt.

Carabellis kusp skrev 2016-03-31 13:43:43 följande:

Värst på natten och kvällen, men igår blev det napp och idag har jag köpt en till. Hallelujah, vilken harmonisk bebis! Total nappian på en gång!

Håller med dig om att man nästan blir en ny människa av lite sömn. Det blir lite lättare för mig nästa vecka när jag kan sova lite på dagen eftersom storasyster börjar föris igen.

Hur går det med namngivningsprocessen?

• Emzaan

Ture är 4 v idag.tillväxtkurvan var spikrak på bvc kontroll, +500g sedan förra veckan. 4095gr Inte så kontigt då han äter konstant speciellt på kvällar och nätter. Han snuttar/äter 5-6 ggr per natt ibland. Men vi har hittat en bra rutin. Jag ammar och sedan lägger jag honom i nästet och han snuttar på mitt lillfinger tills han somnar om. Liggamning funkar inte alls, tyvärr.

• Smilla80
    Emzaan skrev 2016-03-31 16:32:06 följande:

Ture är 4 v idag.tillväxtkurvan var spikrak på bvc kontroll, +500g sedan förra veckan. 4095gr Inte så kontigt då han äter konstant speciellt på kvällar och nätter. Han snuttar/äter 5-6 ggr per natt ibland. Men vi har hittat en bra rutin. Jag ammar och sedan lägger jag honom i nästet och han snuttar på mitt lillfinger tills han somnar om. Liggamning funkar inte alls, tyvärr.

Oj här växer man så det knakar! Men det är ju toppen att han kan komma till ro genom att snutta på ditt finger, skönt att ni hittat en fungerande rutin!
  • Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-03-31 16:32:06 följande:

Det är så härligt när de växer bra! Fast jag tycker att sittande amning 5-6 ggr/natt verkar tufft för dig...! Hopps han kan glesa ut det lite snart.
  • Madski

Bf+8 idag och lillebror ligger på normalvikt, ca 4kg och verkar må prima i magen enligt tillväxtultraljudet. Fick en hinnsvepning av bm. Trodde inte att det skulle göra så ont som det gjorde, Gaaah, Försmak på vad son komma skall. Öppen ca två cm, alltid något ;)

Nu är jag och dottern kvar i stan och ska gå runt en del och förhoppningsvis gör det susen!? Fast k skrivande stund tar jag det lugnt i en soffa medan dottern blir klippt, men sen så :) förhoppningsvis drar förlossningen igång ikväll, time Will tell..

• Smilla80

Skönt att lillebror mår väl, och hoppas hinnsvepningen gör susen! Håller tummar! :)

Madski skrev 2016-04-01 11:19:44 följande:

Bf+8 idag och lillebror ligger på normalvikt, ca 4kg och verkar må prima i magen enligt tillväxtultraljudet. Fick en hinnsvepning av bm. Trodde inte att det skulle göra så ont som det gjorde, Gaaah, Försmak på vad son komma skall. Öppen ca två cm, alltid något ;)

Nu är jag och dottern kvar i stan och ska gå runt en del och förhoppningsvis gör det susen!? Fast k skrivande stund tar jag det lugnt i en soffa medan dottern blir klippt, men sen så :) förhoppningsvis drar förlossningen igång ikväll, time Will tell..

• Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-04-01 11:19:44 följande:

Det känns som att det kommer hända tycker jag! Håller tummarna! Skönt att lillebror mår fint och du med.
  • Reflexen

Håller tummarna för att det drar igång snart nu, Madski och AKF!!

April är också en fin månad att födas i!

Svar på tråden Marsbebis 2016