• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Hoppas det är dags för dig med AKF, plus - om så bara fem - är aldrig roligt.

AKF skrev 2016-04-02 12:04:38 följande:

Håller tummarna för att det drar igång utan igångsättning!

Ingen bebis på G här heller, men förvisso 'bara' +5.

• Frida Li
    Elenic skrev 2016-04-02 17:35:21 följande:

Tack, ja - helt underbart!

Namnvalet är för övrigt klart nu - det blir en Ellis! <3

Precis som du ville!!:)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-04-02 17:31:12 följande:

Vilken underbar grej med maten från mamma!

Låter som en skön tillvaro! :)

Idag fick vi laga mat själva, men det klarade vi rätt bra ändå....oxfilé o några droppar vin. Mmmmm!!
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-04-02 17:29:29 följande:

Haha, härligt med fler glufsbebisar! :)

Tror vi får köra napp här med, blir mitt första nappbarn isf. Men restriktivt, vill inte ha en unge som bara är nöjd med napp i munnen dygnet runt.

Maken gjorde ett bra jobb på förlossningen! Det märktes att han inte hade full koll, och det märkte han nog med, men han kunde ge mig vad jag behövde. Vilket ju inte var så jättemycket, mest en hand att hålla i (hänga i...) när det var som värst (övergång mellan öppning och kryst) och ffa att jag inte behövde vara ensam. Det var knökafullt på förlossningen när vi var där och rätt rörigt med personal, så han var min fasta punkt.

I efterhand är både han och jag glada och nöjda med hur allt blev. :)

Å det är hans första barn?:) hur känns det för honom?
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-04-02 17:33:39 följande:

Ajajaj, magen låter inte kul alls! Vet du varför det blivit så? Krya på dig!

Tyvärr inte en aning! Antar att det är nått att nu kan magen börja funka normalt igen så så överkompencerar den sin aktivitet är inte magsjuk iaf då det typ bara är på natten och morgonen som kramper och toabesök kommer. Skönt att mannen äntligen är hemma från sin Polen resa iaf
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-04-02 17:29:29 följande:

Haha, härligt med fler glufsbebisar! :)

Tror vi får köra napp här med, blir mitt första nappbarn isf. Men restriktivt, vill inte ha en unge som bara är nöjd med napp i munnen dygnet runt.

Maken gjorde ett bra jobb på förlossningen! Det märktes att han inte hade full koll, och det märkte han nog med, men han kunde ge mig vad jag behövde. Vilket ju inte var så jättemycket, mest en hand att hålla i (hänga i...) när det var som värst (övergång mellan öppning och kryst) och ffa att jag inte behövde vara ensam. Det var knökafullt på förlossningen när vi var där och rätt rörigt med personal, så han var min fasta punkt.

I efterhand är både han och jag glada och nöjda med hur allt blev. :)

Vi har alltid bara använt napp vid insomning, helt enkelt för att underlätta att dela på nattningen. Jag har själv svårt för när barn knappt talar för att de har munnen full med napp... Vi hade aldrig problem med missbruk eller avslut, så för oss var napp av godo.

Vad skönt att ni hade bra samspel och att ni är nöjda. För mig var det sjukt irriterande med personalen. Borde ha fött på bb sophia...!

Hoppas ni mår bra i att vara hemma!
  • Madski

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..
    Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?
    Psyket börjar bli lite instabilt nu..

• Reflexen

Stackars dig, Madski! Förstår att du känner dig instabil nu! bra att du ser till att slippa skjutsa o utsättas för alla "har den inte kommit ännu?"

Klart du kan ringa förlossningen och fråga. Men det är kanske osäkert om de kan göra så mycket. Hoppas de kan göra något i alla fall!

• Frida Li
    Madski skrev 2016-04-03 08:59:32 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..
    Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Jag lider med dig. Skit jobbigt!!:(
  • Smilla80
    Madski skrev 2016-04-03 08:59:32 följande:

Svar på tråden Marsbebis 2016