• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF
    Madski skrev 2016-04-03 08:59:32 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Psyket börjar bli lite instabilt nu..

Jag fattar verkligen vad du menar. Alla frågar och undrar... Trots att vi bara gått över en vecka nu. Som tur är lämnar maken imorgon och mormor hämtar dottern tidigt för att hon ska iväg på en aktivitet, så jag slipper frågor och blickar imorgon iaf. På tisdag har jag v41-UL och MVC-besök, får se vad de säger då.

Det måste vara otroligt påfrestande på alla sätt med så mycket övertid som 10 dgr. Tänker på dig!
  • Elenic

Yes! :)

Frida Li skrev 2016-04-02 18:20:39 följande:

Precis som du ville!!:)

• Elenic

Gott! Vi ska njuta ost och lite vin idag. Lovely!

Frida Li skrev 2016-04-02 18:21:42 följande:

Idag fick vi laga mat själva, men det klarade vi rätt bra ändå....oxfilé o några droppar vin. Mmmmm!!

• Elenic

Precis, det är hans första. :)

Stort, överväldigande, självklart, oerhört kärleksfullt tror jag är bra beskrivning. Samtidigt är han jättetrygg då jag är det. Så det känns bra!

Frida Li skrev 2016-04-02 18:22:42 följande:

Å det är hans första barn?:) hur känns det för honom?

• Madski
    AKF skrev 2016-04-03 18:00:10 följande:
    Jag fattar verkligen vad du menar. Alla frågar och undrar... Trots att vi bara gått över en vecka nu. Som tur är lämnar maken imorgon och mormor hämtar dottern tidigt för att hon ska iväg på en aktivitet, så jag slipper frågor och blickar imorgon iaf. På tisdag har jag v41-UL och MVC-besök, får se vad de säger då.

Det måste vara otroligt påfrestande på alla sätt med så mycket övertid som 10 dgr. Tänker på dig!
    Vad gulliga ni är hela bunten! TACK!
    Tog en långsam promenad på 3km i fm, tog en timme och passade på att prata i tele med min bästa vän och bröt ihop lite. Gjorde susen för psyket, men promenaden har inte resulterat i något.

AKF skönt att du får hjälp med både lämning och hämtning imorrn! Förhoppningsvis drar det igång för dig snart så kanske du slipper ul och mvc på tisdag.

Imorrn ska min bm kolla min journal och om jag inte fött då/är inne på fl så ska hon ringa och boka tid för igångsättning åt mig och sen ringa mig. Så imorrn får jag iaf ett definitivt slutdatum om inte annat..

Btw, slemproppen lossnade lite under gårdagen, men inget mer efter det, suck och stön.

Känns som att jag kör en elefantgraviditet just nu..
    Blev pizza till middag idag (noll ork för mat och disk..) och snart ska jag ta en låååång dusch innan jag ska lägga mig med ipaden i sängen och bara slöa.

Förhoppningsvis blir det positivare inlägg från min sida om inte allt för lång tid ;)
  • NellieMeja

Är det någon mer än jag som blir tokig på att hormonerna dansar tango I kroppen. Gillar verkligen inte å må så här från glad till nedstämd på en sekund å börja grina för inget. Är inte van alls å vara nedstämd utan är rätt positiv av mig för det mesta. Men känner igen detta från dom andra två. Att om nån vecka går det över sen hjälper det inte att alla i familjen är förkylda.

• mialinden
    NellieMeja skrev 2016-04-03 20:53:45 följande:

Är det någon mer än jag som blir tokig på att hormonerna dansar tango I kroppen. Gillar verkligen inte å må så här från glad till nedstämd på en sekund å börja grina för inget. Är inte van alls å vara nedstämd utan är rätt positiv av mig för det mesta. Men känner igen detta från dom andra två. Att om nån vecka går det över sen hjälper det inte att alla i familjen är förkylda.

Känner igen mig. Satt och smågrät i soffan nu på kvällen inte för att det var någon speciellt jobbig kväll eller så var bara lite ledsen...

Hoppas familjen din blir friskare snart!
  • Smilla80

Madski; citerade dig innan o råkade skicka innan jag skrivit ngt, och sen dog telefonen... Därav det konstiga inlägget! :p Det jag ville säga var iaf att jag förstår att det är jobbigt att gå som en "tickande bomb" o jag känner med dig! Men snart, alldeles snart så har du din lille kille här! *pepp pepp*. Sedan går tiden så fort att du knappt hinner blinka!

Madski skrev 2016-04-03 08:59:32 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Psyket börjar bli lite instabilt nu..

• Smilla80

Elenic; fint namn sonen ska få!

Nelliemeja; känner också igen mig! Man är väldigt emotionell just nu på alla håll o kanter! Vi är också dunderförkylda o har varit typ hela påsklovet (även den lilla är snorig - och ibland känns det som hon inte får luft pga nästäppan ), och det är verkligen det SISTA man behöver när hela familjen är hemma på lov, med rådande sömnbrist mm... Urk! Jag får så dåligt samvete med gentemot de stora barnen, men att vi blev sjuka kan ju ingen råda över... Det känns säkert bättre sedan när ni är friska igen o de värsta hormontopparna lugnat ner sig!

• Madski

Bf+11.. Ringde precis och spelade in meddelande till min bm om att hon gärna kan ringa och boka in tid för igångsättning typ nu, helst igår, börjar tappa tålamodet nu.. Orkade inte vänta på att hon skulle ringa mig under FM, skadar inte att ligga på lite..

Just nu känns det osannolikt att fl skulle dra igång av sig själv. Inga känningar mer än sammandragningar som tidigare. Idag blir det soffläge.

Svar på tråden Marsbebis 2016