• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-04-04 08:11:56 följande:

Bf+11.. Ringde precis och spelade in meddelande till min bm om att hon gärna kan ringa och boka in tid för igångsättning typ nu, helst igår, börjar tappa tålamodet nu.. Orkade inte vänta på att hon skulle ringa mig under FM, skadar inte att ligga på lite..

Just nu känns det osannolikt att fl skulle dra igång av sig själv. Inga känningar mer än sammandragningar som tidigare. Idag blir det soffläge.

Bra att du "trycker" på. Eller så får du göra som Läckberg, ring o säg att du känner mindre fosterrörelser så får du kanske en igångsättning direkt :)
  • AKF
    Madski skrev 2016-04-04 08:11:56 följande:

Bf+11.. Ringde precis och spelade in meddelande till min bm om att hon gärna kan ringa och boka in tid för igångsättning typ nu, helst igår, börjar tappa tålamodet nu.. Orkade inte vänta på att hon skulle ringa mig under FM, skadar inte att ligga på lite..

Just nu känns det osannolikt att fl skulle dra igång av sig själv. Inga känningar mer än sammandragningar som tidigare. Idag blir det soffläge.

Jag fattar verkligen din frustration! Bra att du ringde och låg på. Jag hoppas att du får en tid sbabbt!

Soffläge här också. Det börjar kännas overkligt att det ska komma en bebis... Från att ha varit pepp och laddad så råder det något slags antiklimax här. Det hela känns väldigt märkligt. Ska bli skönt att träffa barnmorskan imorgon och prata... Och framförallt få ett UL och se att bebisen mår bra där inne, för det har varit en del oro senaste dygnen.
  • NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-04-03 23:26:20 följande:

Elenic; fint namn sonen ska få!

Nelliemeja; känner också igen mig! Man är väldigt emotionell just nu på alla håll o kanter! Vi är också dunderförkylda o har varit typ hela påsklovet (även den lilla är snorig - och ibland känns det som hon inte får luft pga nästäppan ), och det är verkligen det SISTA man behöver när hela familjen är hemma på lov, med rådande sömnbrist mm... Urk! Jag får så dåligt samvete med gentemot de stora barnen, men att vi blev sjuka kan ju ingen råda över... Det känns säkert bättre sedan när ni är friska igen o de värsta hormontopparna lugnat ner sig!

Har oxå dåligt samvete gentemot de stora barnen å speciellt mot den äldsta. Då vi hamnar i onödiga konflikter där jag i onödan brusar upp för mycket. Sen att man inte orkar eller känner för att göra något. Å min lilla bebis är oxå väldigt tätt nu. Så nu sover man ännu sämre. Stackars lillfisen
  • Madski

Bm ringde när jag var på toaletten och spelade in ett meddelande om att hon bokat tid för igångsättning på fredag(!), FREDAG, skjut mig! Började gråta direkt..
    Sitter i telekö till henne nu, vägrar att vänta till fredag.. Vill ha tid idag eller imorgon och idag vill jag göra en till hinnsvepning, kan ju inte skada.. Gaaaaah.. To be continued.,

Och tack för pepp och medkänsla!!!

• AKF
    Madski skrev 2016-04-04 10:33:29 följande:

Bm ringde när jag var på toaletten och spelade in ett meddelande om att hon bokat tid för igångsättning på fredag(!), FREDAG, skjut mig! Började gråta direkt..

Sitter i telekö till henne nu, vägrar att vänta till fredag.. Vill ha tid idag eller imorgon och idag vill jag göra en till hinnsvepning, kan ju inte skada.. Gaaaaah.. To be continued.,

Och tack för pepp och medkänsla!!!

Men va f***n! Fattar frustrationen, jag hade blivit så sjukt ledsen också. På fredag är du väl +15? Får du någon förklaring, som att det är bättre att det startar av sig själv? Eller är det bara ont om tider?

Styrkekramar!
  • Madski
    AKF skrev 2016-04-04 12:40:54 följande:
    Men va f***n! Fattar frustrationen, jag hade blivit så sjukt ledsen också. På fredag är du väl +15? Får du någon förklaring, som att det är bättre att det startar av sig själv? Eller är det bara ont om tider?

Styrkekramar!
    Ja, enda förklaringen var (såklart) att det är bäst att det startar av sig självt. (Som om inte alla vet det, självklart Jill väl alla det, men just KU känns det vääääldigt avlägset..) Sa dock till henne att min förra fl började med värkar på bf+9. Och när jag kom in då var jag öppen ca 4cm och sen fick dom ändå Ta hål på hinnorna.. Så jag ifrågasatte rejält varför dom inte kan ta hål på hinnorna nu också? Var ju öppen 2,5cm i fredags.. Fick iaf en tid imorgon för bedömning på Danderyd för att se vad dom säger..
    När sambon fick info kontrar han med kommentaren "är inte det onödigt, kanske lika bra att vänta till på fredag.." Slängde på luren i örat på honom och skickade iväg ett sms om att jag klarar mig själv imorrn.. Tog inte många sekunder innan han ringde upp och bad om ursäkt..

Som sagt, mitt psyke är lite instabilt just nu. Bestämde mig nyss för att skärpa till mig och då får jag sms från min mamma som undrade om jag inte ska få tid för igångsättning i veckan. Välmeningen, absolut, men min reaktion på Frågan var frustration och grått..

Tips för att bli lite positiv?

Btw, har nu på fm käkat upp godiset som jag hade packat ner i BB väskan, kommer garanterat hinna köpa nytt flera gånger om med tanke på noll känningar..

AKF, hur är det för dig? Några känningar!?
    Jag trodde inte att jag skulle bli såhär knäckt, men gissar att det kom med sen tvåsiffriga övertiden ;)
  • Frida Li

Jag kände mig knäckt fast jag inte gick över tiden. Men det kändes som jag gjorde det eftersom jag trodde jag skulle föda tidigare eftersom storasyster kom tidigare. O jag tyckte oxå att det var jäkligt svårt psykiskt den sista veckan, o ALLA frågade hela tiden o de tyckte oxå att jag gick över tiden. Tänker på er tjejer!

• mammave

Madski: hoppas de lyssnar på dig imorgon o att din lilla kmr ut väääääldigt snart. Kram på dig. Man behöver inte ha några känningar, har jag aldrig haft.Så detbehöver inte betyda ngt

• Madski

Nu är det igång på riktigt, 2-3 min mellan värkarna först för ca 1,5h sen och tätt från början..jag kan fortfarande kan prata mig igenom dom så fl tycktenjag skulle avvakta en stund till. Sambon är iaf och hämtar min mamma som ska vara barnvakt.. Tror Vi åker in snart för det känns som att det kan bli jäkligt jobbig inom kort.. Dusch, vetekudde och alvedon hjälper inte..!

• Madski

Nu är det igång på riktigt, 2-3 min mellan värkarna först för ca 1,5h sen och tätt från början..jag kan fortfarande kan prata mig igenom dom så fl tycktenjag skulle avvakta en stund till. Sambon är iaf och hämtar min mamma som ska vara barnvakt.. Tror Vi åker in snart för det känns som att det kan bli jäkligt jobbig inom kort.. Dusch, vetekudde och alvedon hjälper inte..!

Svar på tråden Marsbebis 2016