AKF skrev 2015-10-08 22:12:28 följande:
Grattis till bra RUL-undersökningar alla ni som varit iväg!
Jag har inte varit lika restriktiv med att berätta. Är i v17 och senaste dagarna så vet flera på jobbet och bland vänner. Läser hur många av er väntar till efter RUL, men det syns redan på magen, jag haltar runt av foglossningen och mitt RUL är sent, samma dag som jag går in i v 21 - så det är svårt att vänta tills dess. Jag har ju redan gjort två VUL och så KUB, med goda 'resultat'. Kanske dumt att ha berättat så tidigt, men det har känts rätt för oss på ngt sätt. Går ngt fel nu så är det ju ändå bra att omgivningen vet kanske.
Hur tänker ni med vaccination mot influensan? Har ni fått råd att ta det eller hur resonerar ni?
Jag har inte heller varit restriktiv med att berätta, varesig nu eller tidigare graviditeter. Och jag vet av erfarenhet att jag när jag fått missfall så har det varit jätteskönt att jag HAR berättat, då jag kunnat få ett helt annat stöd och man bara behövt säga vad som hänt, inte först att "Jag var gravid, men nu är jag inte det längre" typ.. Dessutom, som du säger, det syns rätt bra på mig nu. (v.18 imorrn) Även om folk är otroligt söta och inte frågar någonting även om jag tycker att det är uppenbart. Så nu säger jag det nästan alltid rakt ut så att de ska våga säga nåt. Sen är det det där knepiga med att jag den här gången nästan skäms för det.. Vet inte om det är min ålder (snart 38), att mina stora barn är just stora och att det här blir en riktig sladdis, eller något annat som gör att det känns som att det inte är lämpligt/passande att jag är gravid, men något är det helt klart..