• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Tänkte fråga: hur känns era sammandragningar? Det är så länge sen jag var gravid att jag glömt får lite som magknip (inte direkt ont, bara obehagligt/stramt/stelt) i nedre delen av magen när jag jobbar i stallet, det låter som sammandragningar, va? Det går över ganska fort iaf.

• aztec

19+0 idag och ultraljud! Är jättenöjd, var inga problem, allt såg "normalt" ut :) och det blev en liten lillebror! Mannen blev nog extra glad. Jag har mest gått på moln idag! Vill börja ta tag i saker nu, köpa och fixa, gå igenom storasysters grejer osv. 21v kvar! :D har kvar samma bf 3mars som från kub, de mäter inte ens det idag.

• aztec

Fick en läskig bild på ansiktet framifrån! 8) haha. Förstora upp inför halloween kanske.
  • mammave
    aztec skrev 2015-10-09 17:53:09 följande:

19+0 idag och ultraljud! Är jättenöjd, var inga problem, allt såg "normalt" ut :) och det blev en liten lillebror! Mannen blev nog extra glad. Jag har mest gått på moln idag! Vill börja ta tag i saker nu, köpa och fixa, gå igenom storasysters grejer osv. 21v kvar! :D har kvar samma bf 3mars som från kub, de mäter inte ens det idag.

Härligt!
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-09 16:51:09 följande:

Varför rekommenderar man att gravida ska vaccinera sig egentligen? Vet ju att jag hört det, men har väl inte lyssnat på varför

I Jönköpings län öppnar man för vaccinering 3 nov såg jag.

Man kan få lunginflammation som komplikation till influensan. Sedan känner jag för egen del att jag inte vill bli så sliten av influensa eftersom jag ska jobba till fb och helst orka krysta ut ett litet barn.
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-09 19:26:36 följande:

Man kan få lunginflammation som komplikation till influensan. Sedan känner jag för egen del att jag inte vill bli så sliten av influensa eftersom jag ska jobba till fb och helst orka krysta ut ett litet barn.

Låter ju mindre trevligt m lunginflammation! Har inte åkt på influensa hittills nån gång, men det skulle väl vara typiskt om jag får det i år då jag är gravid...
  • Sötistilde
    aztec skrev 2015-10-09 17:53:09 följande:

Åhhh så härligt , grattis :)
  • NellieMeja
    Elenic skrev 2015-10-09 10:09:42 följande:

Åh så mysigt! Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v.18 imorgon och känner inte mycket.. Tycker mig känna lite bubble/kurr/sprattel då och då (särskilt på kvällarna eller när jag kör bil (!) ) men det är alldeles för otydligt för att jag ska våga tro med bestämdhet att det är bebisen...

Hej gick in i v17 i tisdags. Så skönt var det
  • Dahlaya

Hej!

Är i v 19 (18+0 idag) bf 10/3 :)

är sjukskriven pga extrem yrsel, illamående och känner mig allmänt utmattad.. Klarade mig igenom de första 3 månaderna med allmänt illamående men det kom tillbaka med en värre smäll i v 16... Är det någon annan får typ blodtrycksfall eller känner igen sig? Kan inte stå upp i mer än 5 min utan att kallsvettningar, hjärtklappning och illamåendet börjar sätta igång.. Särskilt i samband med någon fysisk ansträngning.

Andra barnet och mådde prima förutom foglossning förra gången :)

Svar på tråden Marsbebis 2016