• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave

Rul gick bra idag och blen ändrad till 28 feb ist

Carabellis kusp: hur gick det för er idag?

• LisaKMB
    CatEyes skrev 2015-10-08 15:32:07 följande:

Vecka 19 idag och RUL på måndag 12/10. Har börjat känna bebisen mycket på kvällarna, så mysigt!!

Då är vi precis lika! Jag har också gått in i vecka 19 idag och känner bebisen på framförallt kvällarna. Har RUL på tisdag den 13/10. Blir spännande att se om det blir ändrat bf efter det.
  • aztec
    Sötistilde skrev 2015-10-07 22:26:12 följande:

Välkommen :) har oxå RUL på fredag :)

Tackar! Börjar bli nervös iför imorgon, även lite orolig.. Blir mer verkligt efter om allt går bra :)
  • Bonebag
    Dubban skrev 2015-10-08 16:27:40 följande:

Bonebag - innan jag hittade den här gruppen kollade jag bland FB-grupper men hittade då ingen marsgrupp alls. Kanske finns det intresse inom den här gruppen att starta/vara med i en? Min svägerska och jag fick barn samtidigt 2012 och hon var med i en fb-grupp som är aktiv än idag. De följer varandra och barnens utveckling, delar stort och smått och har även träffar irl.

Ja jag är med i en månadsgrupp för sonen, den är toppen!

Hittade den loulou90 tipsade om :)
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-10-08 17:37:27 följande:

Rul gick bra idag och blen ändrad till 28 feb ist

Carabellis kusp: hur gick det för er idag?

Vad härligt att höra! Men visst har du ultraljudsdatering sedan tidigare? En småbutter överläkare gjorde mitt RUL och han sa att han helst inte daterar så sent som v 18-20, hehe. Har du gått över med dina andra barn så att du får en marsbebis ändå? Lite skakigt med 29 feb inte sant?

Mitt RUL gick bra. Oerhört ingående granskning av hjärtat och kärlförsörjning till njurar, hjärnan, etc. Inte jämförbart med RUL med min dotter som mest konstaterade graviditetslängd och att alla organ fanns. Han sa att det inte behövdes extra hjärtultraljud senare utan att stora defekter kunde uteslutas och att man ändå inte avbryter för små defekter. Känner mig så avslappnad nu. Ska berätta för åldrande släktingar tror jag.
  • Smilla80

Grattis till er som haft lyckade RUL! :)

Bonebag vilken rolig craving, pepparkakor! det sägs ju att man blir snäll av dem så ni lär få ett snällt barn! :)

Själv är jag lite extra sugen på satsumas! :) men 1 om dagen räcker så inget frosseri direkt, så vet inte om det räknas som en craving!

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-10-08 19:10:06 följande:

Vad härligt att höra! Men visst har du ultraljudsdatering sedan tidigare? En småbutter överläkare gjorde mitt RUL och han sa att han helst inte daterar så sent som v 18-20, hehe. Har du gått över med dina andra barn så att du får en marsbebis ändå? Lite skakigt med 29 feb inte sant?

Mitt RUL gick bra. Oerhört ingående granskning av hjärtat och kärlförsörjning till njurar, hjärnan, etc. Inte jämförbart med RUL med min dotter som mest konstaterade graviditetslängd och att alla organ fanns. Han sa att det inte behövdes extra hjärtultraljud senare utan att stora defekter kunde uteslutas och att man ändå inte avbryter för små defekter. Känner mig så avslappnad nu. Ska berätta för åldrande släktingar tror jag.

Men åh så härligt att allt såg bra ut o skönt att de var noggranna. Du har haft nog av jobbigheter i din graviditet o omgivning. Kram

Fick 2 mars när jag gjorde NIPT-testet, så inte så stor skillnad. Dottern var planerat snitt o sonen kom en vecka tidigt Så 29 feb är mkt möjligt :-P
  • NellieMeja

Idag har jag känt bebis flera gånger. Å tydligt på lunchrasten på jobbet när jag log i soffan kände jag en spark så att jag såg det på magen så mysigt å lugnade hihi.

Svar på tråden Marsbebis 2016