• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    aztec skrev 2015-10-11 08:54:24 följande:

Tack! Var himla roligt på ul när vi fick se ansiktet så vi fick med oss en bild på det. Hehe.

Men nu när vi haft ul så börjar vi planera för att beställa vagnen, brukar vara sån leveranstid och är extrapris på det paketet vi tänkt oss så ska nog slå till så fort vi varit och provkört den! Måste bara hitta en affär i stan som har den. Men vi funderar på en brio smile :)

Åh så spännande, perfekt att passa på om det är extrapris!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 08:58:47 följande:

Prova att gå på toaletten. nej, skämt åsido, det kan ju vara att livmodern trycker mot ngt känsligt. Så länge du inte har infektionssymtom typ feber, blödning, periodisk smärta osv, så är det ju sällan nån fara. Är väl aldrig fel att ringa bm imorgon dock? Det kan ju oftast kännas tryggt.

Det är väl definitivt läge att gå runt och klämma lite på vagnar. Har du spanat in nån speciell? Jag har börjat köpa lite begagnade saker från kompisar som inte ska ha fler barn. Försökte köpa en body till bebisen igår, men det gick inte.

Haha, var faktisk på toa i morse och har inte känt nåt mer än idag! du ser, du är inte ensam om att noja! Tack för lugnande svar!

Jag var o klämde och kände lite igår på barnvagnar, så kul!! Jämförde ffa Britax go next, Kronan Duo S och Stokke Trailz. Är du sugen på ngn speciell vagn? Eller har du vagn sedan tidigare?
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 09:18:37 följande:

Jag vågar inte riktigt tro på att jag ska få en bebis tror jag. alla mina kompisar har söner och jag vill ha nåt riktigt rosa, så jag ska köpa nytt, hehe

Jag förstår! Är ju inte heller helt övertygad om att det är någon där inne, så har också svårt att handla. Köpte ju tre plagg på gekås i veckan, lite bara för att göra en markering mot mig själv - det är en bäbis på gång, så det så!

Har kollat lite på småkläder i andra affärer, men nu, när jag kan få köpa till mig skälv, hittar jag minsann inget jag gillar. Har när jag inte varit gravid, hittat massor av fina kläder!
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-11 10:24:50 följande:

Åh så mysigt!! Har gått 17 hela veckor idag, och det har känts som att jag känt bebisen i veckan! Urmysigt, eller hur! Mina små killar är och lyssnar, pussar och klappar på magen titt som tätt och säger att bebben pratar med dem och fiser där inne, hihi...

Är så lustigt, det har ju pratats en del om bebisrörelser, stora magar som är svåra att dölja och foglossning här på forumet, och jag har inte känt igen mig riktigt. Och så boom, i den gångna veckan kom allt det där som ett brev på posten även för mig! De du nämner är ju fina, stadiga vagnar som passar på landet! :) Vi bor ju också på landet och vill ha rejäla lufthjul men låsbara, svängbara framhjul. Då går den över stock och sten ändå! Visst är det kul att fundera på vagnar, men är en liten djungel! :)

Så mysigt när det börjar kännas mer! Vilka rara pojkar du har! Vi har ju inte berättat för dottern ännu, knäppt kanske, men tänker att det är så himla lång tid att vänta på lillesyskonet ändå, så några veckor till i ovisshet kan inte skada. Om det ser bra ut på RUL, berättar vi direkt då. (Jag har så mkt mage innan att det inte syns nån skillnad nu, annars hade vi ju berättat, såklart!)

Jag har bara kört vagn m svängbara hjul nån gång, är de verkligen lika stadiga som de med fasta? Alltså när de står stilla, typ. Är lite orolig för att vagnen ska välta när bäbis sover utomhus. Vi har busiga hundar o katter som kan springa in i vagnen vid lek.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-11 10:34:20 följande:

Haha, var faktisk på toa i morse och har inte känt nåt mer än idag! du ser, du är inte ensam om att noja! Tack för lugnande svar!

Jag var o klämde och kände lite igår på barnvagnar, så kul!! Jämförde ffa Britax go next, Kronan Duo S och Stokke Trailz. Är du sugen på ngn speciell vagn? Eller har du vagn sedan tidigare?

Kronan tycker jag ser fin ut. Skulle gärna köpa en ny vagn, men har en fin teutonia från 2012 när jag fick min dotter, så det blir lite onödigt. Drömvagnen är nog en bugaboo Buffalo, bor i stan och den verkar smidig. Vad har du haft förr?
  • Reflexen

Apropå vagnar: är det någon som har koll på de vagnarna som säljs på tex Tradera? De heter saker som Largo, Avaro, Future och nåt mer jag inte känner igen. De ser ju helt ok ut, men jag vill inte köpa nåt jag inte provkört!

• Zezziz84
    Reflexen skrev 2015-10-11 10:48:28 följande:
    Jag förstår! Är ju inte heller helt övertygad om att det är någon där inne, så har också svårt att handla. Köpte ju tre plagg på gekås i veckan, lite bara för att göra en markering mot mig själv - det är en bäbis på gång, så det så!

Har kollat lite på småkläder i andra affärer, men nu, när jag kan få köpa till mig skälv, hittar jag minsann inget jag gillar. Har när jag inte varit gravid, hittat massor av fina kläder!
    Jag ska till gekås på fredag???? va där mkt bebis saker o kläder? Jag har inget kvar sedan tidigare graviditeter
  • Zezziz84

Jag har köpt en Brio Smile:) provkör den lite då o då här hemma o jag e nöjd:)
    Vi har även köpt babyskydd! RUL på torsdag sen blir de till o börja shoppa kläder:)

• aztec
    Zezziz84 skrev 2015-10-11 15:42:43 följande:

Jag har köpt en Brio Smile:) provkör den lite då o då här hemma o jag e nöjd:)

Vi har även köpt babyskydd! RUL på torsdag sen blir de till o börja shoppa kläder:)

Också sugen på den men måste åka och klämma först 8) men tänkte jag är strax över 180 såmåste funka, tycker du att styret går att reglera bra? :)
  • Reflexen
    Zezziz84 skrev 2015-10-11 15:40:37 följande:

Jag ska till gekås på fredag???? va där mkt bebis saker o kläder? Jag har inget kvar sedan tidigare graviditeter

Ja, det finns mycket

Kläder finns ju olika mycket beroende på när man kommer dit, men det fanns fina saker när jag var där. För sju år sen var barnkläderna m en giraff på etiketten de bästa.

De hade: babyskydd, madrasser, kuddar, täcken, sängkläder, babynest, larm, bröstpump, nappar, åkpåsar & en massa annat man kan behöva. Både sina egna märken och kända märken.

Mammakläderna var väl sådär i utbudet, fanns både snygga o tråkiga saker
Svar på tråden Marsbebis 2016