• Anonym (?)

Ni som väger under 54 kilo

Var jag än läser så står det att väga typ 53 kilo som jag gör skulle vara äckligt och undernärt. Alla skriver saker som "vägde det förut och benen stack ut det är inte snyggt alls". Blir nästan arg. De som väger 85 kilo blir ju inte beskyllda för att se äckliga ut bara för att de är på gränsen till överviktiga. Så ni som väger så "lite", hur ser det ut på er? Hur långa är ni? Ni är väl hälsosamma och ser hälsosamma ut? Att väga under 50kg är nog ovanligare men de som gör det kan ju också vara naturligt smala? Eller har folk fått för sig att man är sjuk om man väger lite? Att man måååste gå upp i vikt för att må bra. Jag föredrar dock en smal kropp som faktiskt har lite synliga ben. Skulle jag se äcklig ut, vara undernärd, vara för mager, vara singel hela livet för det? Nej. Finns säkert andra som också föredrar en sådan kropp, hoppas jag. Och ändå är fullt friska.

• Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo
  • Sockervaddspinnen

Jag är 165 cm och väger nånting mellan 50-54. Har inte vägt mig på länge, men skulle tippa på 52 kg, eller nått.

Jag är inte undernärd. Är förvisso hälsosam, men knappast extrem.

Kollade mitt BMI och inte ens enligt BMI är jag undernärd. Så de du pratat med är nog bara oförskämda.

• Anonym (hanna)

Var länge sedan jag vägde mig nu, men sist jag kolla så vägde jag 52,5 kg, och jag ser inte annorlunda ut nu så jag förmodar att jag ligger runt samma vikt. 

Jag är 168 cm lång och ganska dålig på att laga mat så det blir mycket skräpmat.

Vet inte riktigt vad du menar med ben som sticker ut, kan ju se höftbenen om jag inte har käkat på några timmar eller om jag ligger ner, men annars så vet jag inte vad för ben du pratar om, revbenen har jag inte sett (utan att lyfta armarna o suga in magen) sedan jag vägde 44 kg.

Jag föredrar absolut att väga mindre än att väga mer. Min livsstil är väl inte den bästa, men den jobbar jag på.

• Anonym (Liten benstomme)

Är 164 cm lång och väger 49 kg.

Är ju ganska kort och har väldigt liten benstomme, så tror att endel tänker att jag är smalare än jag är.

Jag är ganska tunn på överkroppen och man kan väl skymta revbenen om man tittar noga, men det är jag ju knappast ensam om. På magen har jag 3-4 cm underhudsfett, och på låren 5-6 cm och en hel del celluliter.

Är inte särskilt vältränad, är väl kanske därför jag inte väger så mycket, men andelen fett på kroppen är nog väldigt normal. Äter balanserat, och undviker verkligen inte godis eller skräpmat, det blir nog ett par gånger i veckan det med.

Är man 190 cm är det klart att 53 kg är lite, men det är helt vettlöst att prata vikt utan att ta hänsyn till hur olika långa och breda skelett folk har.

• Anonym (?)
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-19 09:42:37 följande:

Jag är 165 cm och väger nånting mellan 50-54. Har inte vägt mig på länge, men skulle tippa på 52 kg, eller nått.

Jag är inte undernärd. Är förvisso hälsosam, men knappast extrem.

Kollade mitt BMI och inte ens enligt BMI är jag undernärd. Så de du pratat med är nog bara oförskämda.

Skönt att höra. Nej och även om man skulle vara underviktig enligt BMI så har man fortfarande olika kroppstyper så någon som väger 50 kilo kan se ut som någon som väger 60 och må precis lika bra.
  • Anonym (?)
    Anonym (hanna) skrev 2015-07-19 09:44:59 följande:

Var länge sedan jag vägde mig nu, men sist jag kolla så vägde jag 52,5 kg, och jag ser inte annorlunda ut nu så jag förmodar att jag ligger runt samma vikt. 

Jag är 168 cm lång och ganska dålig på att laga mat så det blir mycket skräpmat.

Vet inte riktigt vad du menar med ben som sticker ut, kan ju se höftbenen om jag inte har käkat på några timmar eller om jag ligger ner, men annars så vet jag inte vad för ben du pratar om, revbenen har jag inte sett (utan att lyfta armarna o suga in magen) sedan jag vägde 44 kg.

Jag föredrar absolut att väga mindre än att väga mer. Min livsstil är väl inte den bästa, men den jobbar jag på.

På mig så ser varenda ben över brösten, nyckelben och ryggrad ganska tydligt men än en gång så har vi ju olika kroppar. Jag är några centimetrar över 170cm också. Men jag har dock sett folk som väger 10 kilo mer än mig men har jättesynliga revben vilket inte jag har, men det beror helt och hållet på vilken kroppstyp man har och oftast inte om man är för smal eller ej. Föredrar också väga mindre och undrar varför det nästan är tabu att vilja ligga på runt 50 kilo vad är det för fel med det.
  • Anonym (hej)

Intressant att varje inlägg du gör TS så kommenterar du hur man ser ut om man väger X kilo.

• Anonym (hanna)
    Anonym (?) skrev 2015-07-19 09:56:15 följande:
    På mig så ser varenda ben över brösten, nyckelben och ryggrad ganska tydligt men än en gång så har vi ju olika kroppar. Jag är några centimetrar över 170cm också. Men jag har dock sett folk som väger 10 kilo mer än mig men har jättesynliga revben vilket inte jag har, men det beror helt och hållet på vilken kroppstyp man har och oftast inte om man är för smal eller ej. Föredrar också väga mindre och undrar varför det nästan är tabu att vilja ligga på runt 50 kilo vad är det för fel med det.
    Jahaja, jo, jag kan se mina ryggkotor och mina nyckelben, men det beror nog mycket på hållningen, mina ryggkotor syns mycket eftersom jag har en kass hållning.

Har aldrig hört någon säga att runt 50 är "fel". Dock kan jag förstå om folk tycker att det är lite om man är 180 cm lång.
  • Anonym (:))

161 lång. Vägde tidigare 46 kilo men har nu hamnat på 50-52 pendlar lite. Liten. Men kort. Tycker jag trivs med att väga som jag gör. Har vägt 63 som mest i åk 9. (11år sedan ), men det är inte "jag".

• LittleSunshine84

Är 163cm och väger 47-50kg, har snabb förbränning och det här är min kroppstyp. Jag har höftben som syns tydligt. Jag har alltid varit aktiv av mig och alltid ätit överskott av kalorier.

Less på andras kommentarer jämt om att man är så smal hit och dit, inte är jag ohyfsad tillbaka och säger hur feta de är för det är sanningen. Komiskt när folk kallar sig kurviga/mulliga mm när de är ohälsosamt feta.

Jag är stolt över mig själv oavsett hur andra uppfattar min kropp.

Anonym (?) skrev 2015-07-19 09:38:07 följande:

Var jag än läser så står det att väga typ 53 kilo som jag gör skulle vara äckligt och undernärt. Alla skriver saker som "vägde det förut och benen stack ut det är inte snyggt alls". Blir nästan arg. De som väger 85 kilo blir ju inte beskyllda för att se äckliga ut bara för att de är på gränsen till överviktiga. Så ni som väger så "lite", hur ser det ut på er? Hur långa är ni? Ni är väl hälsosamma och ser hälsosamma ut? Att väga under 50kg är nog ovanligare men de som gör det kan ju också vara naturligt smala? Eller har folk fått för sig att man är sjuk om man väger lite? Att man måååste gå upp i vikt för att må bra. Jag föredrar dock en smal kropp som faktiskt har lite synliga ben. Skulle jag se äcklig ut, vara undernärd, vara för mager, vara singel hela livet för det? Nej. Finns säkert andra som också föredrar en sådan kropp, hoppas jag. Och ändå är fullt friska.

• Anonym (?)
    Anonym (hanna) skrev 2015-07-19 10:05:57 följande:

Jahaja, jo, jag kan se mina ryggkotor och mina nyckelben, men det beror nog mycket på hållningen, mina ryggkotor syns mycket eftersom jag har en kass hållning.

Har aldrig hört någon säga att runt 50 är "fel". Dock kan jag förstå om folk tycker att det är lite om man är 180 cm lång.

Jasså okej då förstår jag jag har dock ingen kass hållning har varit elitgymnast i 10 år så hållningen har jag allt tränat upp. Nej gud vad skönt att du sluppit höra det men det har jag fått höra på ett eller annat sätt men inte ordvalet "fel" förstås.
Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo