• Anonym (?)

Ni som väger under 54 kilo

Var jag än läser så står det att väga typ 53 kilo som jag gör skulle vara äckligt och undernärt. Alla skriver saker som "vägde det förut och benen stack ut det är inte snyggt alls". Blir nästan arg. De som väger 85 kilo blir ju inte beskyllda för att se äckliga ut bara för att de är på gränsen till överviktiga. Så ni som väger så "lite", hur ser det ut på er? Hur långa är ni? Ni är väl hälsosamma och ser hälsosamma ut? Att väga under 50kg är nog ovanligare men de som gör det kan ju också vara naturligt smala? Eller har folk fått för sig att man är sjuk om man väger lite? Att man måååste gå upp i vikt för att må bra. Jag föredrar dock en smal kropp som faktiskt har lite synliga ben. Skulle jag se äcklig ut, vara undernärd, vara för mager, vara singel hela livet för det? Nej. Finns säkert andra som också föredrar en sådan kropp, hoppas jag. Och ändå är fullt friska.

• Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo
  • Meebo

28 år, 155cm, 45kg.

Ser inte undernärd ut (tycker jag då) då jag har en bullmage som sticker ut lite men ÄNDÅ får jag alltid kommentarer om att jag skulle behöva lägga på mig lite kilo för att jag ser sååååå smal ut eller att jag har anorexia trots att jag äter en-två gånger om dagen (är inte hungrig oftare och har varit sån sen jag var nyfödd) och inte har spytt sen jag hade matförgiftning när jag var 13år.

Kan tillägga att inga ben syns förutom ryggraden då jag har genetisk kutrygg.

Drar XS-S i vuxen klädstorlek tröjor och 134-140 i barn (utan att tröjorna sitter tight förutom över brösten 70C)

Byxor är S vuxenstorlek och 164-170 i barn.

• Anonym (152)

Jag är 152 och väger ca 41kg, jag ser inte undernärd ut utan bara "fint" smal ut och tränad.

• LauraPalmer

Jag är 156 och när jag vägde 54 kg så var jag skitsnygg. Varken för smal eller knubbig.

• Anonym (?)

Ja precis som jag trodde ser dom flesta normalviktiga ut, men många har ändå fått kommentarer man inte ska behöva få precis som jag.. Sen glömde jag skriva cirka 170cm och under 54kg, folk som är kortare/längre är ju inte så relevant eftersom det inte går att jämföra, fel av mig!!

• Anonym (?)

Fast är man kortare men väger också mindre så blir det ju ändå samma bmi typ så då är det ju förstås intressant :)

• Anonym (Anna)

172 cm, väger 58 kg. Jag var nere på 52 kg när jag var hemma med två små barn och hade ammat , och då blev jag själv lite orolig eftersom det inte är normalt för mej att pendla i vikt och jag inte ville gå ner mer. Det hade blivit för lite mat.Jag såg till att äta mer ett tag och kom tillbaka till min vanliga vikt.. Min poäng är att man bör jämföra med sej själv och inte med andra. Att kommentera andras vikt eller utseende är bara oförskämt men visst, ibland är det väl genuin oro och säkert har många räddats till livet av oroliga anhöriga både när det varit fråga om för låg eller hög vikt.

Jag gjorde en mätning på min vårdcentral och har vid 58 kg en ideal fettprocent enligt den.. Andra har säkert en annan vikt som är lagom för dom.

• Scrubnurse

Det beror ju på lite hur lång man är... Nu väger jag inte under 54 men 55 och jag är 165 cm. Nöjd med det, men får ofta höra att ohhhh nu fåååår du inte gå ner mer!!(trots att jag inte bantar längre) Tack men när jag vägde 83 så var det ingen som sa ohhhh nu får du inte gå upp mer! ( Folk verkar ha problem med att man går ner i vikt)

Men jag är nöjd och mår bra och det är väl huvudsaken.

• Anonym (löpare)

162 cm, 52 kg. Är nöjd, vet att jag känner mig obekväm i min kropp om jag går upp mer än några kilo så jag ser till att hålla mig runt 50-55. Ingen ska komma och ha åsikter på min hälsosamma, fina, friska, välmående kropp bara för att armbågarna är vassa. Jag säger inte åt tjockisar i affären som köper chips, så jag förväntar mig att få köpa min selleri utan kommentarer också.

• vampyria2

Min ena dotter är 170 cm och väger 47 kg, visst är hon smal men inte benig, hon har kurvor och ser hälsosam ut faktiskt.

• Anonym (Lala)

Är 167 cm. Väger 51 kg, men fick barn för 4 månader sedan. Brukar väga 49. Är extremt onyttig och motionerar aldrig.

Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo