• Anonym (?)

Ni som väger under 54 kilo

Var jag än läser så står det att väga typ 53 kilo som jag gör skulle vara äckligt och undernärt. Alla skriver saker som "vägde det förut och benen stack ut det är inte snyggt alls". Blir nästan arg. De som väger 85 kilo blir ju inte beskyllda för att se äckliga ut bara för att de är på gränsen till överviktiga. Så ni som väger så "lite", hur ser det ut på er? Hur långa är ni? Ni är väl hälsosamma och ser hälsosamma ut? Att väga under 50kg är nog ovanligare men de som gör det kan ju också vara naturligt smala? Eller har folk fått för sig att man är sjuk om man väger lite? Att man måååste gå upp i vikt för att må bra. Jag föredrar dock en smal kropp som faktiskt har lite synliga ben. Skulle jag se äcklig ut, vara undernärd, vara för mager, vara singel hela livet för det? Nej. Finns säkert andra som också föredrar en sådan kropp, hoppas jag. Och ändå är fullt friska.

• Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo
  • Humlan91

Jag är 168 cm och väger 48 kg, jag är frisk och trivs med hur jag ser ut. Om det är nått jag vill ändra på så är det nog en fylligare rumpa :) jag själv tycker inte att jag ser onormalt smal ut eller ohälsosam.

• Maaddut

Jag är ungefär 167 lång och väger någonting mellan 49-53 kg, kan vara jätteolika beroende på hur mycket jag har ätit och vilken tid på dagen jag väger mig. Jag har nog dock inte växt klart och jag har inte fått min mens så jag kanske blir längre eller lägger på mig mer vikt när jag blir äldre. Jag tänker inte så mycket på vad jag äter men jag försöker äta nyttigt. Jag är kompis med många som är ungefär lika långa som mig och jag är inte smalast/väger minst. Jag är inte heller pinnsmal och tycker själv att jag har rätt så stora lår annars är jag nöjd med mitt utseende. :)

• Miini93

Det beror ju helt på hur lång man är..
    Jag är 1.58 cm lång och väger ca 47 kg, det anses vara normalt.
    Hade jag vägt 54 hade jag varit tjock Tungan ute

• Saaaaaaaara

Alla är vi olika :) jag är 162 och väger 44 och jag är helt normal. Ser inte speciellt smal ut. Hade jag vägt 15 kg mer hade jag sett "tjock" ut.

• Anonym (Väger 50)

Jag är 20 år, 165cm lång, väger 50kg, 70D i BH, S på kläder. ser mig själv som smal, inte undernärd eller "för smal" - mer åt det normala hållet.

Men det viktigaste är att man mår bra i sin egen kropp.

• Seven Costanza

Jag är 168 cm med smal benstomme och inte mycket muskler. När jag varit som smalast i vuxen ålder vägde jag 50-52 kg och då var jag smal men det såg bra ut. Man såg lite knotor över brösten men jag hade fortfarande ganska stora bröst jämfört med resten av kroppen (B/C-kupa). Jag skulle gärna se ut så igen efter min graviditet men det krävs mer nu efter 30 för att hålla den vikten har jag märkt. Om jag inte anstränger mig och kollar vad jag äter samt tränar är min normalvikt runt 57-60 kg som ogravid.

• Anonym (Tjej)

Jag är 168 lång och vägde normalt runt 48 kg förut. Jag såg helt normal ut för det, fick aldrig några kommentarer om att jag skulle vara undernärd. Inte ens när jag vägde runt 45 fick jag höra annat än att jag såg "fit" ut, även från folk som lätt kunnat säga sin mening utan att vara rädda att såra mig.

Nu väger jag runt 53 pga att jag styrketränar men ser ungefär likadan ut. Har alltid haft XS eller storlek 32. Byxstorlek 23-24 tum. BH-storlek 65B/C.

Har ingen bild på den här datorn men kan ladda upp en senare för att det är intressant.

• Anonym (Hur?)

Har läst din andra tråd också, TS, och måste fråga - varför är just 49 kg din målvikt? Hur har du bestämt det? Vet du säkert att det är en bra vikt? Jag är 167 cm lång, när jag var typ 17 så ökade jag ganska rejält i vikt - från 46 till 52 kg, sådär fårn ingenstans men alla byxor passade fortfarande. Vet inte om det var något med träningen jag gjorde så, eller hormonellt, eller en blandning. Senare (typ 20 år) gick jag istället upp i byxstorlek utan att öka i vikt, och med åren har min vikt landat på 55-56 kg. På mig märks det stor skillnad när jag går ner till 51-52 kg, då sticker t.ex. mina nyckelben ut väldigt kraftigt, på ett sätt som inte är snyggt. Detta är då i kombination med en del muskler, även om jag aldrig tränat för att bygga muskler utan för att bli uthållig i konditionsidrott.

Med tanke på din ålder så behöver inte 49 kg vara helt fel viktmässigt, men jag tycker inte du ska fixera dig vid en siffra så. Fundera också på var du har en bra balans, mat och dryck är faktiskt en rätt trevlig del av livet, som är värt att njuta av!

Jag skulle gärna väga några kilo mindre, men min kropp har en så himla bra balans här, istället för att jag ska balansera mellan att inte bli fult mager samtidigt som jag då måste pressa in mer träning än jag hinner med och/eller försaka saker att äta. Som det är nu njuter jag av träning, mat och att jag har en sund och välmående kropp, som litet beroende på modell brukar ha stl XS eller S på klämningar.

Jag rekommenderar att hitta en vikt där du mår bra, helst både till kropp och själ... Och sen spelar det ingen roll vilken siffra det är!

• todo nada
    Anonym (?) skrev 2015-07-20 11:27:17 följande:

Ja så kan det vara eller så kanske du och många andra behöver inse att folk får väga vad dom vill och vet nog själva vad som passar sin kroppsbyggnad och vad man är nöjd i, man ska inte stirra sig blind på bmi för det är missvisande. Huvudsaken är väl att man mår bra? The end

Jag är 170 cm och väger 50 kg.

Det är inget jag har valt, det är så jag är skapt. Oavsett hur jag äter rör inte vågen sig.

Om du måste anstränga dig för att bli så smal, och äta mindre än vad din kropp behöver, är det inte naturligt för dig att vara så smal.

Tycker du det är viktigare att dina ögon mår bra av vad de ser, än att din kropp gör det?
Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo