• Anonym (?)

Ni som väger under 54 kilo

Var jag än läser så står det att väga typ 53 kilo som jag gör skulle vara äckligt och undernärt. Alla skriver saker som "vägde det förut och benen stack ut det är inte snyggt alls". Blir nästan arg. De som väger 85 kilo blir ju inte beskyllda för att se äckliga ut bara för att de är på gränsen till överviktiga. Så ni som väger så "lite", hur ser det ut på er? Hur långa är ni? Ni är väl hälsosamma och ser hälsosamma ut? Att väga under 50kg är nog ovanligare men de som gör det kan ju också vara naturligt smala? Eller har folk fått för sig att man är sjuk om man väger lite? Att man måååste gå upp i vikt för att må bra. Jag föredrar dock en smal kropp som faktiskt har lite synliga ben. Skulle jag se äcklig ut, vara undernärd, vara för mager, vara singel hela livet för det? Nej. Finns säkert andra som också föredrar en sådan kropp, hoppas jag. Och ändå är fullt friska.

• Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo
  • Anonym (?)
    LittleSunshine84 skrev 2015-07-19 10:23:47 följande:

Less på andras kommentarer jämt om att man är så smal hit och dit, inte är jag ohyfsad tillbaka och säger hur feta de är för det är sanningen. Komiskt när folk kallar sig kurviga/mulliga mm när de är ohälsosamt feta.

WORD.
  • Anonym (?)
    Anonym (hej) skrev 2015-07-19 09:59:41 följande:

Intressant att varje inlägg du gör TS så kommenterar du hur man ser ut om man väger X kilo.

Ja det var väl lite av det tråden handlade om? Att man kan vars frisk och hälsosam oavsett vikt och kropp så att andra inte ska lägga sig i och säga onödiga kommentarer.
  • Anonym (Mia)

BMI i normalspannet säger ju inget om hur hälsosam man är. Det är när kroppen börjar protestera som man får ta en funderare över hur hälsosam ens vikt är. Har man regelbunden mens? Sköra naglar? Ovanligt mycket hår på armar och ben? Mycket håravfall på huvudet? Torr hud? Hur mycket sover man? Hur mycket energi har man? Orkar man en hel dag utan problem? Kan man springa till bussen utan att vara andfådd och ha hög puls i 20 minuter? Osv....

• Anonym (smalis)

Är 170cm och väger 54kg. Har alltid varit naturligt smal och trivs med det. Får ibland höra kommentarer om min vikt men försöker inte bry mig. Det är inget fel på mig. Är hälsosam och det syns i min kropp. Skulle aldrig vilja väga 70kg.

• Anonym (Smal)

Jag är inte underviktig och väger rätt i förhållande till min kroppsbyggnad, över 50 kg så blir jag mullig då all extra vikt lägger sig på magen. Så länge jag inte väger under 43-44 kg så syns inte benen alls på mig, möjligtvis lite av nyckelbenen kan synas men der är gränsfall. Inga revben, höftben eller ryggkotor. Men jag personligen tror att det beror väldigt mycket på vilken kroppstyp man har om bröstbenen och nyckelbenen syns. På vissa syns dom alltid även om dom väger helt normalt eller lite över sin normalvikt.

Ingen kommenterar att jag är mager eller säger något elakt om min kropp så länge dom inte vet vad jag väger, så fort endel får veta min vikt så är jag sjukligt smal och har anorexia och allt möjligt. Dock endast kvinnor som säger något sådant. Har blivit rätt mycket nertryckt pga av min vikt och det har gjort mitt självförtroende är värdelöst.

Det som gör mig arg är hur ok det är av andra kvinnor spec att klaga och nervärdera andra som väger mycket mindre än dom själva, men om man ens tänker tanken om att säga ett pip till någon som är allt från på gränsen till överviktig till kraftig övervikt så blir det ett djävla liv. Det är bara kvinnligt med några eller en massa kilos övervikt är deras ursäkt. Det stämmer i vissa fall på samma sätt som även någon som är smal är kvinnlig. Hur kvinnlig man är sitter inte i hur mycket man väger.

• Anonym (hej)
    Anonym (?) skrev 2015-07-19 10:34:55 följande:
    Ja det var väl lite av det tråden handlade om? Att man kan vars frisk och hälsosam oavsett vikt och kropp så att andra inte ska lägga sig i och säga onödiga kommentarer.
    Du missade hela poängen. Att vara frisk och hälsosam är ett tillstånd, inte ett utseende. I alla dina inlägg svarar du nåt om utseendet, inte om sundheten. Du verkar utseendefixerad, och helt ovetande om det.
  • Anonym (444)

Jag är 170 cm och brukar ligga på 54-55 kg och får ständigt höra att jag är för smal, borde äta mer, har ätstörningar m.m. Själv är jag nöjd med min kropp, äter nyttigt, tränar och gillar att va smal :)

• K grrl

Det beror ju på hur lång man är? Jag är 174, jag har varit kraftigt underviktig och jag har varit underviktig. Jag vägde under 57 och läkaren jag träffade då uttryckte oro för min vikt. Jag har också vägt 50-52, men då var jag betydligt yngre, och kan ärligt säga att jag såg sundare ut (var dock inte sundare och behandlades akut för brister något år senare).

Jag passar bäst som smal, helt klart. Jag har nätta händer och fötter och liten benstomme. Har hög ämnesomsättning och tror att min kropp strävar efter en lägre vikt. Men jag tycker inte att det är snyggt att vara skinn och ben (som jag är) när jag är underviktig. Jag är snyggare i muskler, och det ger mig en sundare vikt dessutom. Observera att det är min personliga preferens.

Jag ogillar när andra uttrycker sig som det du ger exempel på - om ANDRA. Ser dock en skillnad i det och att påpeka de hälsomässiga nackdelarna med undervikt. Plus att det faktiskt är något allvarligt fel om man aktivt måste eftersträva en kroppsvikt som ligger under normalvikt.

• Anonym (My)

Jag väger strax under 54 kg, men jag är kort, enadst 1,62 m. Jag är definitivt inte undernärd.

• todo nada

Jag mäter 170cm över havet, och väger 50kg.

Jag har slank överkropp, men mer kurvig nertill, sk päronformad.

Jag äter det jag vill och tänker inte på vad jag stoppar i munnen faktiskt. Jag ser ut så här helt enkelt, även om jag trycker en påse OLW varannan dag.

Jag ser väl normal, fast slank ut. Inte sjuk eller ohälsosam alls.

Svar på tråden Ni som väger under 54 kilo