• Anonym (/:)

Less på "bonusbarnlivet"

Efter 3 härliga veckor med lugn och ro kom styvdotter hit igen. Lägger sig i stora soffan och jag , min sambo sitter fällkniv i den mindre soffan eftersom den stora är hennes "tror hon"

Gick och la mig 21.30 då orkade jag inte ha ont i kroppen mer.

:/ Ville bara avreagera mig

• Svar på tråden Less på "bonusbarnlivet"
  • Anonym (...)
    Anonym (/:) skrev 2015-07-20 00:51:02 följande:

Jag upplever att det är svårt att tillrättavisa en 15 åring, som har under hela sitt liv haft vissa rutiner, speciellt i hennes egna hem. Jag tycker inget illa om flickan och det är inte hennes fel, men jag känner bara att jag drar mig undan både henne och min sambo. Tyvärr får min sambo lida för detta och småsaker likt "detta med soffan" gör mig väldigt irreterad.

Jag flyttade oxå in till min sambo och hans tonåring. Precis som dig har jag ingen lust att uppfostra andras barn, så om ngt stör mig tar jag upp det med sambon så brukar han prata med bonusen. Har du tagit upp det med honom?
  • Felizia
    Anonym (/:) skrev 2015-07-19 23:51:01 följande:
    Nej det är hon inte. Min släkt är min släkt och jag har inga blodsband med henne.
    Tror du får tänka om, ts... Har haft "tonåringar" i drygt sex år som inte är mina biologiska barn men som nu är 19 och 22 år. De är inte "mitt blod" men de är människor som finns i mitt liv, beryder massor för min make och alltmer för mig med. En av dem är riktigt nära. Vi ses på eget initiativ och håller kontakt. Den andra är lite svårare, tar mer avstånd, men visst är de min familj! På gott och på ont... Tips: köp större soffor, ta ett djupt andetag och låt dem ta sin plats - det lönar sig i längden!
    Anonym (...) skrev 2015-07-20 00:56:34 följande:

Jag flyttade oxå in till min sambo och hans tonåring. Precis som dig har jag ingen lust att uppfostra andras barn, så om ngt stör mig tar jag upp det med sambon så brukar han prata med bonusen. Har du tagit upp det med honom?

Vi har pratat många gånger om flickans "divafasoner" och han lyssnar öppet och pratar om det. Sedan kan det bli bättre någon dag "som sambon ställer ett krav på henne e.x sätt in din tallrik i diskmaskinen" Sen är det samma gamla visa. Jag känner mig frustrerad och ledsen på detta.

Jag känner kanske mig åsidosatt samtidigt. Svårt att sätta ord på hur jag känner.
  • Anonym (...)
    Anonym (/:) skrev 2015-07-20 01:10:08 följande:

Vi har pratat många gånger om flickans "divafasoner" och han lyssnar öppet och pratar om det. Sedan kan det bli bättre någon dag "som sambon ställer ett krav på henne e.x sätt in din tallrik i diskmaskinen" Sen är det samma gamla visa. Jag känner mig frustrerad och ledsen på detta.

Jag känner kanske mig åsidosatt samtidigt. Svårt att sätta ord på hur jag känner.

Fast då är det din sambo som behöver "uppfostran".. Gör inget för att underlätta divafasonerna, dvs rör inte disken el likn. Lämna allt åt sambon. Då kommer det bli fart på honom att lära henne hur en diskmaskin funkar..
  • Ego Lovers

Hoppas du har kvar din lgh så kan du ju bre ut dig i din egna soffa och stanna hemma de veckorna han har sin dotter. Problemet löst.

• Påven Johanna

Jag förstår inte varför man inte kan unna an femtonåring som varit frånvarande i tre veckor att slänga sig i soffan under en tv-kväll. 

Skaffa två stora soffor? Ha en tv på hennes rum? 

Anonym (...) skrev 2015-07-20 01:24:20 följande:

Fast då är det din sambo som behöver "uppfostran".. Gör inget för att underlätta divafasonerna, dvs rör inte disken el likn. Lämna allt åt sambon. Då kommer det bli fart på honom att lära henne hur en diskmaskin funkar..

Är jo stort sett det jag skriver...och jo sambon gladeligen gör allt åt henne.
  • Anonym (*)
    Påven Johanna skrev 2015-07-20 06:55:26 följande:

Jag förstår inte varför man inte kan unna an femtonåring som varit frånvarande i tre veckor att slänga sig i soffan under en tv-kväll. 

Skaffa två stora soffor? Ha en tv på hennes rum? 

Fast nu gäller det inte en kväll.
  • Påven Johanna
    Anonym (*) skrev 2015-07-20 08:57:49 följande:
    Nej, men det ändrar inte min åsikt. Det har dessutom dessförinnan funnit tre veckors kvällar av att ha den större soffan för sig själv (eller delad med maken, men det kanske inte irriterar så mycket, tänker jag).

De flesta som gillar att titta på tv gillar väl också att slänga sig ner i soffan på diverse halv- eller helliggande sätt. Med tanke på att ts skriver att hon och mannen sitter som fällknivar i den mindre soffan så verkar det ju rimligt att anta att även de två skulle kunna tänka sig en mer utsträckt liggande position. För mig verkar det orimligt att inte ordna sin tillvaro på ett funktionellt sätt, det är liksom inte - eller borde i alla fall inte vara - någon överraskning att både stora och små barn gärna häller ner sig i sofforna under tv-tittandet. Antingen ordnar man väl då soffor som alla kan få plats i eller så är det väl praktiskt och käckt att ha fler än en tv. 

Jag ser det inte som divalater att vilja ha det bekvämt framför tv:n - det vill ju ts också ha.
  • Anonym (mrs)
    Anonym (*) skrev 2015-07-20 08:57:49 följande:
    Exakt!

Då tror jag knappast att hon hade valt att starta denna tråd.
Svar på tråden Less på "bonusbarnlivet"