Anonym (mrs) skrev 2015-07-20 09:20:55 följande:
Exakt!
Då tror jag knappast att hon hade valt att starta denna tråd.
Nej, det gäller kanske prick alla kvällar. Det är kanske till och med så att mannens dotter inte ens har tänkt på att ändra sina vanor, utan bara lever på i det hem hon tidigare bara delade med sin pappa utan att reflektera närmare över att också ts vill sitta/ligga bekvämt. Det
kan ju vara så att den stora soffan faktiskt var hennes tidigare. Pappan kanske låg i den mindre. Det behöver ju inte vara något medvetet och utstuderat själviskt ondsint som ligger bakom. Man behöver ju i alla fall inte förutsätta att det ska förhålla sig så.
Ts å sin sida känner att hon inte kan tillrättavisa tonåringen. De kanske inte har någon närmare relation, kanske har de inte känt varandra värst länge eller så finns andra anledningar till varför ts känner så.
Här skulle jag vilja föreslå något som faktiskt på sikt kan ge dem en relation och som dessutom kanske för ts närmare sitt mål - att dels ligga bekvämt i stora soffan och dels slippa undan flickans "divalater:
Vad sägs om att
inte tillrättavisa henne? Vad sägs om att i stället snacka med henne? Säga något i stil med: "Gud vad det där ser skönt ut, jag skulle också vilja få sträcka ut mig framför tv:n. Vad sägs om att du ligger där under första avsnittet/filmen/timmen så byter vi sen? Är du extra trött idag, eller känner du bara för att slöslappa ändå? Själv är jag /insert valfri känsla/ och skulle verkligen behöva få ligga raklång och se på något mindblowing, Magic Mike XXL ska vara bra. Har du sett den? Hyra kanske?"