Anonym (T) skrev 2015-07-21 09:04:28 följande:
Hur många 15-åringar har du träffat? Det finns väl inget så egotrippat som just en 15-åring. Det är knappt att man som biologisk förälder står ut vissa dagar, hur ska man då kunna förvänta sig av en nytillkommen partner att hen ska uppskatta 15-åringen? Tacka vet jag den väluppfostrade 17-åringen som en vacker dag tittar fram och ersätter den egotrippade varelsen man delat bostad med ett par år!
Förutom att jag själv har varit 15 så har jag numera egna barn förbi den åldern och på väg in i den. Att ungar är tonåringar ger dom inte rätt att uppföra sig illa, som dom flesta verkar tycka är OKEJ i den här tråden. Ts reaktion är helt i sin ordning. Det är ungen och ni i den här i tråden det är fel på. Inte konstigt att samhälle ser ut som det gör idag. Det är ju ett överflöd av dalteri. Allt dåligt beteende är ok tydligen, det skylls på ålder och allt möjligt. Och allt går utan åtgärd (förutom allt dalt, lilla pluttenutten mig hit, du ska väl inte spotta på golvet dit, vill du ha en glass lilla gubben...så ja.)