• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989

Vill att det ska bli tisdag snart så man kan få träffa bm och se vad vi ska göra och om tapphelveten har ändrats något.

Bm försöker hjälpa mig med allt hon kan göra för att det ska sätta igång utan igångsättning.

Men hoppas ju mest på att lillen har kommit ut innan tisdag med.

Bf+7 nu och det är så frustrerande.

• EmmaRobin
    mo med liten trea skrev 2016-04-24 14:11:30 följande:

Åh, jag förstår din känsla. Alla mina förvärkar är idag fullständigt bortblåsta, vilket gör mig ännu mer pessimistisk. Och jag har inte ens passerat BF...

Jo även om man vet att den lille kommer förr eller senare, så känns det ändå som att den aldrig kommer komma ut. Man är nästan på snudden att bli deprimerad
  • mo med liten trea

Fräckt! Inatt har jag varit vaken sedan halv tre med regelbundna sammandragningar ca var 15 minut - för mesiga för att göra direkt ont, men tillräckligt starka för att få mitt adrenalin att pumpa. Men sedan jag klivit upp och fått barnen till skola och förskola har de bara slutat!! Störande! Ska det vara kan det väl vara ordentligt?!

Just nu längtar jag på riktigt efter smärta, hur sjukt det än låter. Sådan där kraftig smärta som tvingar mig att vika mig dubbel över närmaste byrå. Jag är kanske inte ensam? Kanske kan vi använda frustrationen till något konstruktivt - som uppladdning inför förlossningen till exempel! Jäklar var taggade och redo vi kommer vara!

• EmmaRobin
    mo med liten trea skrev 2016-04-25 08:51:13 följande:

Fräckt! Inatt har jag varit vaken sedan halv tre med regelbundna sammandragningar ca var 15 minut - för mesiga för att göra direkt ont, men tillräckligt starka för att få mitt adrenalin att pumpa. Men sedan jag klivit upp och fått barnen till skola och förskola har de bara slutat!! Störande! Ska det vara kan det väl vara ordentligt?!

Just nu längtar jag på riktigt efter smärta, hur sjukt det än låter. Sådan där kraftig smärta som tvingar mig att vika mig dubbel över närmaste byrå. Jag är kanske inte ensam? Kanske kan vi använda frustrationen till något konstruktivt - som uppladdning inför förlossningen till exempel! Jäklar var taggade och redo vi kommer vara!

Jag förstår vad du menar! Hade BF den 20e, och hade sammandragningar 18e, 19e och 20e, se stannade det bara av och har varit "tyst" sen dess.

Man vill ju verkligen inget annat än att det ska göra ont på riktigt så man vet att den lille är på väg på riktigt!
  • becka1989
    mo med liten trea skrev 2016-04-25 08:51:13 följande:

Håller med, är på bf+8 och lillen verkar inte vara intresserad av att komma ut, haft förvärkar hela tiden sen v 28 när det gott och väl blev v40 försvann dom och nu har dom börjat komma tillbaka lite grann men vill att dom ska komma med buller och bonk så man känner att det händer något och att lillen kommer snart.
  • Josefine85

Alltså.. Jag lider verkligen med er som väntar! Håller alla tummar och tår för att det ska dra igång nu!! Kram till ER!

Loke -07, Alvin -09
  • mo med liten trea
    BF idag! Dock ingen bäbis på g vad det verkar. Usch vad drygt för er som redan gått över 1v, men då är ni i alla fall närmare mål. Ungen kan ju inte stanna kvar i magen för all evighet. Snart! Snart! Eller har det redan hänt något?

För mig kom sammandragningarna/förvärkarna igång igen igår kväll, lagom starka och regelbundna för att jag skulle börja plocka i grejer att ta med til BB och fundera på att ringa och förvarna mina föräldrar som lovat att vara barnvakter, men ändå för mesiga. Dessutom försvann de när jag somnade.

Jag börjar bli så desperat att jag googlar på metoder för att påskynda det. Vet att vetenskapen säger att det är bullshit, men vad gör man? Någon som har något stalltips? Min man har ett som jag bloggar om idag. Det har dock hittills varit fruktlöst. :)
  • EmmaRobin
    mo med liten trea skrev 2016-04-26 10:16:35 följande:
    BF idag! Dock ingen bäbis på g vad det verkar. Usch vad drygt för er som redan gått över 1v, men då är ni i alla fall närmare mål. Ungen kan ju inte stanna kvar i magen för all evighet. Snart! Snart! Eller har det redan hänt något?

För mig kom sammandragningarna/förvärkarna igång igen igår kväll, lagom starka och regelbundna för att jag skulle börja plocka i grejer att ta med til BB och fundera på att ringa och förvarna mina föräldrar som lovat att vara barnvakter, men ändå för mesiga. Dessutom försvann de när jag somnade.

Jag börjar bli så desperat att jag googlar på metoder för att påskynda det. Vet att vetenskapen säger att det är bullshit, men vad gör man? Någon som har något stalltips? Min man har ett som jag bloggar om idag. Det har dock hittills varit fruktlöst. :)

Är 6 dagar förbi BF idag, och inga tecken på att lillen vill komma Man får trösta sig med att den kommer så småningom även om det känns som om att det aldrig vill komma ut :-P

Känns som om att man försökt med det mesta för att få igång det hela, men händer ingenting

• becka1989

Då har man fått tid för igångsättning på måndag skönt med ett start datum iallafall men tråkigt att kanske behöva bli igångsatt,

Bm kolla tappen och den var oförändrad sen förra gången det ända var att lillen har sjunkit ner lite men inget annat.

• Topcom

Grattis till er som har fått era bebisar! Jag lyder med er som inte har fått än medgång lver bf, vet att det e skitjobbigt att vänta de sista dagarna! Men snart är era bebisar här!! <3

Mina stygn har börjat göra ont och skava, ni som har fått barn tidigare och sytt, kommer ni ihåg hur länge stygnen satt i?

Har ju blivit sydd alla mina tre förlossningar, men kommer inte ihåg när stygnen släppte..

Svar på tråden BF april 2016