• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Romashka
    EmmaRobin skrev 2016-05-03 10:35:47 följande:
    Jag är 13 dagar över idag. Ska in på ultraljud senare idag och kolla tillväxten, mängden fostervatten och andra kontroller. Så man hoppas ju nästan att man blir igångsatt, eller iaf får en tid till det.

Men är s du säger. Det värsta just nu är ju alla som frågar hela tiden, och man måste bita sig i tungan för att inte bli allt för otrevlig.
    Hur gick UL? Hoppas alla kontroller var ok. Hur är reglerna där ni bor vad gäller igångsättning? Här i Sthlm sätts man igång senast på 42+0. Vi åker in imorgon till sjukhuset så jag hoppas verkligen att imorgon (eller senast övermorgon) har vi vår lille kille i famnen! )
  • EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-03 22:57:55 följande:

Hur gick UL? Hoppas alla kontroller var ok. Hur är reglerna där ni bor vad gäller igångsättning? Här i Sthlm sätts man igång senast på 42+0. Vi åker in imorgon till sjukhuset så jag hoppas verkligen att imorgon (eller senast övermorgon) har vi vår lille kille i famnen! )

Jag blev igångsatt i v 41+6. Alla kontroller var okej utom mitt blodtryck som va högt. Så lite därför jag blev igångsatt för att de inte ville dra ut på tiden.

Vår lilla plutt föddes 4/5 klockan 03.09 <3

Från det att jag blev igångsatt till han kom ut tog det 10 och en 1/2 timme. Så med andra ord rätt snabbt för att va första bebisen och igångsättning med gel
  • Milleman
    EmmaRobin skrev 2016-05-05 03:20:55 följande:
    Jag blev igångsatt i v 41+6. Alla kontroller var okej utom mitt blodtryck som va högt. Så lite därför jag blev igångsatt för att de inte ville dra ut på tiden.

Från det att jag blev igångsatt till han kom ut tog det 10 och en 1/2 timme. Så med andra ord rätt snabbt för att va första bebisen och igångsättning med gel
    Trodde först du gjort ovan inlägg 15 min efter födsel :P
    Grattis! Hoppas ni njuter!!
  • Paro

Grattis!
  • Romashka

Grattis!! )

Vi åkte in igår för att få igångsättning men då visade det sig att jag redan var öppen 4 cm och hade lite värkar (som jag dock knappt kände av för de var så svaga). Så man spräckte bara hinnorna och sedan började värkarna bli starkare och starkare. Vi var klara inom 4 timmar och vår lille kille föddes också den 4/5 dock kl 23.01. ))) Kul att de är födda samma dag! )))
  • Milleman
    Romashka skrev 2016-05-05 17:54:11 följande:
    Grattis!! )

Vi åkte in igår för att få igångsättning men då visade det sig att jag redan var öppen 4 cm och hade lite värkar (som jag dock knappt kände av för de var så svaga). Så man spräckte bara hinnorna och sedan började värkarna bli starkare och starkare. Vi var klara inom 4 timmar och vår lille kille föddes också den 4/5 dock kl 23.01. ))) Kul att de är födda samma dag! )))
    Grattis till bebis! :D
  • Mamma05081214

Hej!
    Har inte varit så aktiv på att skriva här, mer än något i början, men har läst varje dag.
    29/4 kl 00:30 dagen innan BF kom vår Liam till världen. 3292 gram 51 cm lång.
    Den bästa och snabbaste förlossningen av alla mina 5 =)

Pojke 2005 Flicka 2008 Flicka 2012 Pojke 2014 Pojke 2016
  • EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-05 17:54:11 följande:

Grattis!! )

Ooh vad kul Grattis!! Ja det va lite skoj med samma datum på våra pojkar

Hur mycket vägde han och hur lång va han?
  • Malla1

Hur går det för alla med era små underverk? :)

Emmie är snart 4 veckor, hon accepterar inte att ligga ner alls så bärselen är min bästa vän just nu, bävar dock för den dagen det blir regn eftersom hon inte ens vill ligga i vagnen, annars är hon super snäll, sover bra på nätterna och är vaken nästan hela eftermiddagen/kvällen. Annie (min 1åring) är super snäll mot lillasyster, var lite orolig för hur hon skulle reagera, dock blir hon lite sotis eftersom jag måste bära på Emmie hela tiden, men det fixar vi alltid, man har ju 2 armar så blir ofta ett barn på vardera arm ;) man är väl kvinna haha.

Svar på tråden BF april 2016