• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Topcom

Men herregud, hur skriver jag egentligen ? Jag lider med er, ska det givetvis stå.. Resten får ni fatta själva :pp hihi

• Romashka

Jaha, då gick man in i v 42 (41+0) idag. Suck.... Och inte ett enda tecken på att bebben vill ut själv. (( Tröstar mig med att idag ska vi i alla fall på ett "kontroll UL" (tydligen ska alla göra ett sådant när man går in i v 42 enligt nya regler). Så får man se lillen i alla fall! ) Och om inget händer av sig själv till nästa vecka så borde det bli igångsättning senast nästa onsdag för mig. Men vi får se vad de säger idag på kontrollen...

• mo med liten trea

Jahapp, samma procedur som de sista 3-4 dygnen. Regelbundna förvärkar på kvällen och natten ca var 10-20 minut. Vad förmiddagen lider allt glesare...

Nu är det inte bara trist, utan börjar bli slitsamt. När kallar man det en löjligt utdragen latensfas? Jag börjar se gråaktig ut i ansiktet i spegeln...

Hur går det för er andra? Igånsättningsdatum känns ju kanske betryggande, men trevligare om det kommer igång spontant - och tidigare! Hoppas så för oss alla!

• Emma90
    Topcom skrev 2016-04-26 18:03:58 följande:

Grattis till er som har fått era bebisar! Jag lyder med er som inte har fått än medgång lver bf, vet att det e skitjobbigt att vänta de sista dagarna! Men snart är era bebisar här!! <3

Mina stygn har börjat göra ont och skava, ni som har fått barn tidigare och sytt, kommer ni ihåg hur länge stygnen satt i?

Har ju blivit sydd alla mina tre förlossningar, men kommer inte ihåg när stygnen släppte..

Kommer inte ihåg när stygnen åkte förra gången men nu är dottern 14 dagar och stygnet på ett ställe är borta och där dom fick sy två stygn håller på att åka.
    Hoppas dina åker snart så du slipper ha ont av det :)
  • Milleman

Åh vad det tar emot att skriva det här. Men jag orkar ingenting, orkar inte leka med stora barnet, blir trött och stressad. Gråter. Känner inte glädje och att jag älskar dem. Vad fan är det med mig?

• Josefine85
    Milleman skrev 2016-04-28 16:38:10 följande:

Åh vad det tar emot att skriva det här. Men jag orkar ingenting, orkar inte leka med stora barnet, blir trött och stressad. Gråter. Känner inte glädje och att jag älskar dem. Vad fan är det med mig?

Babyblues! Det är helt normalt, men det ska gå över! Gör det inte det, var inte rädd att söka hjälp! Kontakta din barnmorska! <3
    Loke -07, Alvin -09
  • kvinna16780
    Milleman skrev 2016-04-28 16:38:10 följande:

Nämen :( du kanske har fått förlossningdepression? Eller baby blues. Du kanske kan prata med din barnmorska? Det är starkt av dig att skriva detta. Sen har du väl precis fått barn och är trött.
  • Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-04-28 17:09:02 följande:
    Nämen :( du kanske har fått förlossningdepression? Eller baby blues. Du kanske kan prata med din barnmorska? Det är starkt av dig att skriva detta. Sen har du väl precis fått barn och är trött.
    Men det är 15 dagar sen jag fick barn. "Ska" inte baby blues komma tidigare?
    Har sån panik över att min ska börja jobba efter helgen. Nästa helg fre-sön jobbar han dessutom 36 timmar. På natten!! Jag som är mörkrädd som det är. Usch, sån ångest.
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-28 17:06:53 följande:
    Babyblues! Det är helt normalt, men det ska gå över! Gör det inte det, var inte rädd att söka hjälp! Kontakta din barnmorska! <3
    Loke -07, Alvin -09
    Jag hoppas det går över snabbt :(
  • kvinna16780
    Milleman skrev 2016-04-28 20:59:37 följande:

Men det är 15 dagar sen jag fick barn. "Ska" inte baby blues komma tidigare?

Har sån panik över att min ska börja jobba efter helgen. Nästa helg fre-sön jobbar han dessutom 36 timmar. På natten!! Jag som är mörkrädd som det är. Usch, sån ångest.

Aaa baby blues brukar komma ungefär när bröstmjölken börjar rinna, så några dagar efter förlossningen. Prata med din barnmorska. Va jobbigt :(
Svar på tråden BF april 2016