• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-05-09 21:45:52 följande:

Ja vi har BVC i torshälla, jag har Karin, finns 2 st, Karin och Anna. Båda är jätte bra :)

Ah okej vi har fått Anna har hembesök imorgon
  • Malla1
    becka1989 skrev 2016-05-09 21:58:10 följande:

Ah okej vi har fått Anna har hembesök imorgon

Okej ja Anna är jätte bra hon oxå :)

Kanske ta en promenad någon dag? :)
  • Milleman

Malla1: vad har ni för bärsele? Vi har en ergonomisk (kommer inte på märket bara för det, dock ej babybjörn). Vi har ett spädbarnsinlägg men fattar inte alls. Hon ramlar typ ur det, huvudet hålls inte stabilt och jag ser ingenting framåt med det :/ hade så gärna använt den mer.

• Malla1

Jag har en babybjörn miracle. Du har nog en ergobaby, dom har spädbarnsknlägg, jag tänkte köpa en sån först men tyckte det verks så krångligt med det sär inlägget, babybjörn miracle är oxå ergonomisk och den belastar höfterna och ryggen istället för axlarna, den har som en ryggplatta bak. Det är inte jobbigt alls att bära henne och är supernöjd med den!

• Josefine85

Vi har ergobaby.. Tycker den är toppen. Fick ont utav babybjörn, men inte av denna!

Loke -07, Alvin -09
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-05-10 06:59:18 följande:

Okej ja Anna är jätte bra hon oxå :)

Kanske ta en promenad någon dag? :)

Ja hon verkade vara jätte bra,

Ja men självklart får vi ta en promenad någon dag
  • Romashka

Hej!
    Tänkte höra med er hur det går med era små? Vår lilla kille är 8 dagar idag och det går väl bra. Men han vill amma jättemycket hela tiden och accepterar absolut inte att bara ligga i babysitter eller i din säng (inte ens korta stunder). Börjar genast gråta och skrika. ( Han brukar sova en lång stund mellan ca 12-15 på dagarna, men när han vaknar efter det, vill han bara bli buren hela tiden, vilket resulterar i att jag bara sitter med honom i soffan hela kvällarna (och ammar) eller bär omkring på honom. Börjar kännas lite småjobbigt eftersom jag inte kan hjälpa till med något överhuvudtaget hemma, känns det som. Matlagning, städning och ta hand om stora syskonet, har hamnat på min man och han gör ju allting (tack gode Gud), men jag märker att även han börjar bli trött nu... Hur har ni andra det med amningen? Ammar era små lika mycket eller har ni längre intervaller mellan amningarna? Imorgon får vi hembesök av BVC, ska se hur mkt han gått upp i vikt under veckan. Börjar bli orolig att han är hungrig (kanske min mjölk inte räcker till) och vill därför amma hela tiden.

• Milleman

Tänk på att det varit väldigt varmt senaste dagarna. Vår tjej har ätit oftare och mer än vanligt. Värmen tar hårt på dem.
    Tuva hatar att ligga på rygg. Hon vill ligga på sidan i både babynest och vagn. På rygg skriker hon.
    Jag pumpar ut och ger på flaska (ville inte amma) och kompletterar med ersättning. Så vi kan hjälpas åt. Men min man har ändå fått ta mer med storebrorsan, framförallt de första tre veckorna när han var ledig från jobb.

8 dagar gammal är ju inte mycket, det tar tid märkte vi att komma in i allt med två barn osv. Tuva blir en månad imorgon och vi börjar landa men senast idag bröt jag ihop av stress. Och nu sitter jag här med en bebis som gråtit från och till i 2,5 timme. Vet inte hur jag ska rodda kvällen om hon fortsätter. Min man jobbar hela natten.

• Josefine85
    Romashka skrev 2016-05-12 16:26:48 följande:

Hej!

Tänkte höra med er hur det går med era små? Vår lilla kille är 8 dagar idag och det går väl bra. Men han vill amma jättemycket hela tiden och accepterar absolut inte att bara ligga i babysitter eller i din säng (inte ens korta stunder). Börjar genast gråta och skrika. ( Han brukar sova en lång stund mellan ca 12-15 på dagarna, men när han vaknar efter det, vill han bara bli buren hela tiden, vilket resulterar i att jag bara sitter med honom i soffan hela kvällarna (och ammar) eller bär omkring på honom. Börjar kännas lite småjobbigt eftersom jag inte kan hjälpa till med något överhuvudtaget hemma, känns det som. Matlagning, städning och ta hand om stora syskonet, har hamnat på min man och han gör ju allting (tack gode Gud), men jag märker att även han börjar bli trött nu... Hur har ni andra det med amningen? Ammar era små lika mycket eller har ni längre intervaller mellan amningarna? Imorgon får vi hembesök av BVC, ska se hur mkt han gått upp i vikt under veckan. Börjar bli orolig att han är hungrig (kanske min mjölk inte räcker till) och vill därför amma hela tiden.

De är ju lite så när man helammar. Är jag i närheten vill dottern helst vara hos mig, och det är ju inte så konstigt efter 9 månaders graviditet..

Att de ammar ofta kan vara för att de behöver "öka produktionen".. Det brukar lugna ner sig, men är återkommande i intervaller då de växer och behöver mer mat! Känner lite samma.. Jag hinner ingenting här hemma.. Och när hon väl sover så sliter man snabbt fram dammsugaren eller hänger tvätt ist för att vila.. Och de äldre barnen behöver ju också mat, hjälp med läxor, umgås mm. Dottern blir 3 veckor i morgon.. Hon är dock en väldigt nöjd bebis, och grabbarna är otroligt duktiga och kärvänliga emot henne, så jag ska inte klaga :) man kommer väl in i det hela så småningom :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Malla1
    Romashka skrev 2016-05-12 16:26:48 följande:

Hej!

Jobbigt att du behöver bära på honom så mycket, jag vet jag har det oxå så, dock så vägrar min ligga ner alls inte ens i vagnen på dagtid, så jag bär på henne antingen i armarna eller i bärselen från morgon till kväll, och jag som är själv hela dagarna med dom stora barnen måste göra alla måsten, tvätta städa laga mat osv, så jag gör det med henne helt enkelt, som att hänga tvätt kan ta timmar för mig för jag hinner hänga några plagg, sen måste jag vagga lilltjejen sen hinner jag hänga några fler plagg, då måste jag kolla 1 åringen som är sjövild och bara hittar på massa bus. Hade önskat att hon kunde sova själv åtminstone 1 timme per dag men icke, och hon sover bara små korta stunder nu, annars är hon vaken mest hela tiden. Hon blir 4 veckor imorgon.
Svar på tråden BF april 2016