• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Romashka

Hej! Brukar läsa denna tråd men skriver sällan någonting. Jag väntar mitt andra barn, var beräknad 19/4 men än så länge har ingenting hänt. När vi väntade storebror, blev jag igångsatt på 42+0 så jag räknade nästan med att jag skulle gå över även denna gång. Men jag hoppas bara att denna gång, kommer förlossningen igång av sig själv! ????????????????????????

• Josefine85

Jag har ju aldrig förr vart med om hinnsvepning då mina förlossningar har startat ändå..

Men jäääääklar vad slem och gammalt blod det kommer idag... Mängder! Har det dragit igång för er som vart med om liknande?

Loke -07, Alvin -09
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-20 10:34:21 följande:

Jag har ju aldrig förr vart med om hinnsvepning då mina förlossningar har startat ändå..

Men jäääääklar vad slem och gammalt blod det kommer idag... Mängder! Har det dragit igång för er som vart med om liknande?

Låter som att det hade önskad effekt då?
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-04-20 13:18:58 följande:

Låter som att det hade önskad effekt då?

Ja, jag vet ju inte riktigt? :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Emma90
    Josefine85 skrev 2016-04-20 10:34:21 följande:

Loke -07, Alvin -09
    Jag fick hinnsvepning denna gång. Det gjordes kl 10 på förmiddagen, under dagen kom det lite slem och lite brunt blod sen kl 3 på natten gick slempropen och värkarna började med 3-5 min mellan sen föddes Hailey kl 06.52.
    Det låter ju som min upplevelsen sånginsats det är igång för dig :)
  • EmmaRobin

Hade BF igår och är redan trött på att ha gått över tiden ???? Man vill ju inget annat än att träffa den lilla krabaten nu!! Är till och med så sambon går och är otålig som få ????

• Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-20 13:24:58 följande:

Ja, jag vet ju inte riktigt? :D

Hur har det gått?
  • Romashka
    EmmaRobin skrev 2016-04-21 07:37:07 följande:

Hade BF igår och är redan trött på att ha gått över tiden ???? Man vill ju inget annat än att träffa den lilla krabaten nu!! Är till och med så sambon går och är otålig som få ????

Jag har gått 2 dagar över tiden och är också hur less som helst nu!! Detta är mitt andra barn så jag hade verkligen hoppats att det ska komma igång av sig själv denna gång. Var iaf hos min BM idag. Om inget händer fram till onsdag nästa vecka, ska vi på s k UL-kontroll (så är reglerna i Sthlm i alla fall). Då kollar de bebisen med UL, att den mår bra, att det är tillräckligt med fostervatten mm.
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-04-21 08:28:49 följande:

Hur har det gått?

Näru.. Hon verkar trivas bra! Kommer fortfarande en massa slem och lite förvärkar då och då.. Men that's it! Jag kommer vara gravid för evigt! Ungen vägrar komma ut! Sjukt snopet med tanke på att båda sönerna vart tidiga!
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-21 12:43:19 följande:

Näru.. Hon verkar trivas bra! Kommer fortfarande en massa slem och lite förvärkar då och då.. Men that's it! Jag kommer vara gravid för evigt! Ungen vägrar komma ut! Sjukt snopet med tanke på att båda sönerna vart tidiga!

Drygt

Jag är så tacksam att vår lilla tös bestämde sig för att komma fyra dagar tidigt

Hoppas det händer nåt snart!!
Svar på tråden BF april 2016