• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Två prinsar

Här blir det förmodligen igångsättning imorgon pga bebis ligger lite på tvären. Blir kanske ballongmetoden med tanke på tidigare kejsarsnitt. Någon som har erfarenhet av den metoden?

• Milleman
    Topcom skrev 2016-04-18 11:52:24 följande:

Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?

Jag är nu på antenatalakuten. Har så ont efter snittet :( kan fortfarande inte riktigt hjälpa till med Tuva och det gör ont i mammahjärtat. Hoppas på lösning eller mer smärtstillande.
    För övrigt njuter vi såklart över bebis. Vill njuta extra mycket denna gång då det är sista gången vi har bebis :)
  • Nonym

Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?

Grattis er tös delar födelsedag med min syster

Här går det nästan oförskämt bra, amningen funkar oftast klockrent men med en tålamodshandikappad bebis så blir det en del skrik och gråt ibland ändå. Bvc verkar lite oroliga eftersom vår lilla tös sover nätterna igenom, somnar efter mat runt tio-elva och sover till fem-sex då hon vaknar och vill ha mat, men då jag gjorde samma när jag var nyfödd så är jag inte överdrivet orolig har provat att väcka henne och försöka mata, men hon blir bara arg och äter inget ändå
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-04-18 16:48:51 följande:
    Grattis er tös delar födelsedag med min syster

Här går det nästan oförskämt bra, amningen funkar oftast klockrent men med en tålamodshandikappad bebis så blir det en del skrik och gråt ibland ändå. Bvc verkar lite oroliga eftersom vår lilla tös sover nätterna igenom, somnar efter mat runt tio-elva och sover till fem-sex då hon vaknar och vill ha mat, men då jag gjorde samma när jag var nyfödd så är jag inte överdrivet orolig har provat att väcka henne och försöka mata, men hon blir bara arg och äter inget ändå
    Går hon ner i vikt? Om inte så är det väl skönt och bra för alla att få sova. Ibland blir BVC lite hetsiga. Vi hade coolaste BVC-"tanten". Ung och "det löser sig"-typen. När hon väl blev orolig för nått tog man henne på allvar liksom. Skönt att det funkar bra för er :)
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-18 17:02:21 följande:

Går hon ner i vikt? Om inte så är det väl skönt och bra för alla att få sova. Ibland blir BVC lite hetsiga. Vi hade coolaste BVC-"tanten". Ung och "det löser sig"-typen. När hon väl blev orolig för nått tog man henne på allvar liksom. Skönt att det funkar bra för er :)

Nja.. hon tappade strax under två hekto på två dygn innan vi åkte hem från sjukhuset, men när bvc var hemma hos oss i fredags så hade hon lagt på sig två och ett halvt hekto sen dess (ca en vecka) och sen har hon inte blivit vägd mer.. men hon bajsar och kissar mycket (minst tio blöjor om dagen) så mat får hon

Ja.. ibland känns de lite väl stissiga.. vill hon sova så får hon, hon sover mycket och länge på dagarna också, men samma sak när hon äter, då är det också mycket och länge.. först ena bröstet och sen det andra efter ett blöjbyte.. så amningsrutinen tar oftast ett par timmar
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-04-18 17:23:47 följande:
    Nja.. hon tappade strax under två hekto på två dygn innan vi åkte hem från sjukhuset, men när bvc var hemma hos oss i fredags så hade hon lagt på sig två och ett halvt hekto sen dess (ca en vecka) och sen har hon inte blivit vägd mer.. men hon bajsar och kissar mycket (minst tio blöjor om dagen) så mat får hon

Ja.. ibland känns de lite väl stissiga.. vill hon sova så får hon, hon sover mycket och länge på dagarna också, men samma sak när hon äter, då är det också mycket och länge.. först ena bröstet och sen det andra efter ett blöjbyte.. så amningsrutinen tar oftast ett par timmar
    Alla barn tappar i vikt efter födseln :) Tuva tappade över 3 hg och det var ingen fara alls.
    Tuva sover 99% om dygnet just nu.
  • Paro

Det där med ömma bröst! :S för mig höll det i sig ca 1 vecka innan det blev bättre...
  • Paro

Grattis till alla som har fått sina små nu, till er som fortfarande väntar önskar jag stort lycka till!!

Hur var era förlossningar? Jag måste säga att jag blev överraskad över skillnaden mellan första och andra. Efter min första förlossning kände jag tex inte av några eftervärkar och jag var pigg minuter efter, den här gången var jag helt slut. Det tog nog mer än en vecka innan jag började piggna till och eftervärkarna, oj, oj vad det gjorde ont. Även amningen som hjälper till för livmodern att dra ihop sig gjorde ont nu...

• Malla1

Min förlossning gick fort som alla gånger, vattnet gick ju 21 timmar innan hon föddes men bara 1,5 timme från första värk, varav en krystvärk. Jag var pigg efter, gick till BB avdelningen från förlossningen. Eftervärkarna tyckte jag inte var lika hemska som sist.

Emmie äter hela dagarna men bara 1 gång på natten så jag ska inte klaga, märkligt vad man som kvinna klarar av, hängde nyss tvätt med en ätande bebis på armen :)

• isadora81

Den 18/4 kl 3.15 föddes vår son. Due date var 16/4 så han hade ganska bra timing. Allt gick bra och jag hoppas vi får åka hem idag. Så fascinerande att det fanns en bebis i magen. :)

Svar på tråden BF april 2016