BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Här blir det förmodligen igångsättning imorgon pga bebis ligger lite på tvären. Blir kanske ballongmetoden med tanke på tidigare kejsarsnitt. Någon som har erfarenhet av den metoden?
Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?
Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?
Går hon ner i vikt? Om inte så är det väl skönt och bra för alla att få sova. Ibland blir BVC lite hetsiga. Vi hade coolaste BVC-"tanten". Ung och "det löser sig"-typen. När hon väl blev orolig för nått tog man henne på allvar liksom. Skönt att det funkar bra för er :)
Grattis till alla som har fått sina små nu, till er som fortfarande väntar önskar jag stort lycka till!!
Hur var era förlossningar? Jag måste säga att jag blev överraskad över skillnaden mellan första och andra. Efter min första förlossning kände jag tex inte av några eftervärkar och jag var pigg minuter efter, den här gången var jag helt slut. Det tog nog mer än en vecka innan jag började piggna till och eftervärkarna, oj, oj vad det gjorde ont. Även amningen som hjälper till för livmodern att dra ihop sig gjorde ont nu...
Min förlossning gick fort som alla gånger, vattnet gick ju 21 timmar innan hon föddes men bara 1,5 timme från första värk, varav en krystvärk. Jag var pigg efter, gick till BB avdelningen från förlossningen. Eftervärkarna tyckte jag inte var lika hemska som sist.
Emmie äter hela dagarna men bara 1 gång på natten så jag ska inte klaga, märkligt vad man som kvinna klarar av, hängde nyss tvätt med en ätande bebis på armen :)
Den 18/4 kl 3.15 föddes vår son. Due date var 16/4 så han hade ganska bra timing. Allt gick bra och jag hoppas vi får åka hem idag. Så fascinerande att det fanns en bebis i magen. :)