BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Ja det där med att läsa högt har jag med testat och det gick åt skogen direkt. Tur att dottern är så stor och läser själv. (Läste en sak till gubben när jag upptäckte det.
Hoppar in här! Plussade imorse!
Efter 14 månader oskyddat och 8 aktiva försök med ägglossningstest.
Har en dotter på tre år sedan tidigare. Känns mycket spännande med ett syskon!
Angående inskrivningssamtal, för mig kändes det första besöket hos barnmorskan nästan lite fånigt. Ingen letar info som gravida kvinnor och hon berättade inget som jag inte redan visste.
Senare är ju besöken mer spännande när man får höra hjärtljuden osv.
Om det inte var för att jag inom kort måste ta blodprov för att avgöra om det blir levaxin även denna graviditet hade jag väntat många veckor innan jag ringde. Med första barnet ringde jag inte innan i vecka 7.
Men kan förstå om det känns mer verkligt när man har varit på sitt inskrivningssamtal.
Ok, då är jag inte ensam om att få gå sent iaf...känns ju jävligt segt bara :( vi hade ngn tanke om att berätta för föräldrar osv efter vi vart där första gången...men jag tror inte vi kan hålla oss så länge :p
Det var samma för mig, ringde också idag och får tid om 5 veckor, då är jag i vecka 11. Också första barnet här. Tycker inte det känns helt okej...
Hej!
Jag hoppar gärna in här, jag med!
Har BF 12/4 med andra barnet. Har en son som är lite mer än två år nu, så jag är lite orolig över hur jag ska orka med att vara både gravid och mamma till sonen... :)
Har liksom många andra här, en missfallshistorik, så jag ska på tidigt VUL/koll redan den 24:e, dvs 6+5. (Har haft både MF och MA, så jag är rätt nervös..)
Hoppas att vi kan stötta varandra här inne och försöka peppa varandra! <3
Vad roligt att så många hänger på här =)!
Jag ska på hälsosamtal på fredag, är då i v 6+6, dvs går in i v 8 på lördag. Egentligen känns det här hälsosamtalet lite onödigt då jag har barn sedan innan, och som andra skriver, är kapabel att googla ;) Men jag vill gärna dit och tjata till mig ett VUL/UL snarast möjligt då jag vill veta om barnet lever. Men vad segt för er som ska få första som får vänta till vecka 10! Tror jag avr på hälsosamtal i vecka 6 första gången och sedan själva inskrivningen i vecka 10.
Idag mådde jag riktigt kasst på morgonen, sitter på jobbet nu och har inte ens kunnat dricka kaffe. Har fått i mig en banan och lite vatten och hoppas på att det blir bättre snart. Mår sämre än när jag väntade dottern, undrar om det är vanligt att det är så? Har alltid trott att det är tvärtom...
Är det någon här som fått mf tidigare?
Jag såg en lätt blödning när jag va på toa för ca 2 h sedan, kommer fortfarande lite blod och lite molvärk i magen...ringde 1177 och hon sa att jag ska avvakta och om jag har fått mf får jag en rehjäl blödning och det har jag ju inte..men rädd att den ska komma :( som grädde på moset är min sambo påväg till Japan :
Ni som haft mf: har det börjat med en lätt blödning eller hur har det sett ut? Och hur mkt är mkt liksom?
Behöver ju såklart inte vara mf men oroar mig sönder här hemma :(
Ni som har fler barn, tänker ni göra något annorlunda den här gången? Jag hsr en hel lång lista. Tänker köpa/sy mer kläder än vad bebis egentligen behöver, jag kommer boa mycket mer, jag kommer åka hem från bb så fort det går...
Men jag lyssnade alldeles för mycket på andra förra gången och tog så mycket hänsyn att mina känslor försvann i det hela. Nu ska jag vara mer egoistisk.
Förra gången=första gången gången brydde jag mig inte så mycket av vad andra sa och läste inte så mycket heller. Så hoppas det kommer vara så denna gång med.
Hoppas jag kan förbli aktiv både med jobb, vänner o familj.
Sydde sängkläder mm förra gången så det gör jag nog inte denna gång. Kanske den där bygga bo känslan kommer senare som det gjorde sist.
Men jag vill köpa en ny barnvagn denna gång en ny och fin för det har jag aldrig haft.
Sen hoppas jag att amningen kommer fungera längre än 6 veckor denna gång.
Ville åka hem från BB efter 20 timmar sist men fick ej göra det.
Hej!
Hoppar också in i gruppen! Plussade för en vecka sedan, enligt BM är jag i vecka 5 nu dvs BF i april.
Har haft mer symtom såsom illamående osv tidigare. Nu är det knappt så jag känner av det, så jag var tvungen att ta ytterligare ett test idag på dagen, och ja, jag är "fortfarande "gravid.;) .
Det känns så "ensamt" att inte kunna dela glädjen med någon annan än sambon. Jag vill ju bara skrika ut att jag är gravid, men vi har bestämt oss för att inte säga ngt till någon ännu.. Alldeles för tidigt!
Vad tråkigt att några av er inte får träffa BM förrän om några veckor. Är man först föderska bör man få träffa någon tidigare än v 10! Jag hade tur och ska få träffa henne på fredag redan.
Förra gången=första gången gången brydde jag mig inte så mycket av vad andra sa och läste inte så mycket heller. Så hoppas det kommer vara så denna gång med.
Hoppas jag kan förbli aktiv både med jobb, vänner o familj.
Sydde sängkläder mm förra gången så det gör jag nog inte denna gång. Kanske den där bygga bo känslan kommer senare som det gjorde sist.
Men jag vill köpa en ny barnvagn denna gång en ny och fin för det har jag aldrig haft.
Sen hoppas jag att amningen kommer fungera längre än 6 veckor denna gång.
Ville åka hem från BB efter 20 timmar sist men fick ej göra det.