• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Idilia
    fruw skrev 2015-08-12 22:43:19 följande:

Hoppar gärna in här, plussade i söndags, är i v 5. Har en fyraårig son, så nu är det på tiden att han får bli storebror. Min förra grav var hemsk. Spydde konstant i 8 månader så jag är lite nervös inför denna gång. Kan vara skönt att kunna ventilera sig lite här kanske..

Gud stackare, är ju bara att hålla tummarna att det blir bättre den här gången!
  • Cocolemon
    Idilia skrev 2015-08-12 22:02:33 följande:

Uppdatera oss gärna i morgon, håller tummarna tills dess!

Minus75 skrev 2015-08-12 23:52:25 följande:

Det behöver absolut inte vara något fel, jag blödde till och från under hela min förra graviditet men födde en frisk pojke. Jag hade då haft sex MF/MA innan så jag var ju sjukt nervös. Jag förstår mao din oro och håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna!

<3

Just nu har jag lite gett upp hoppet :( blöder som om jag har mens nu :( hoppas bara det inte blir värre nu när jag är på jobbet, vet inte om jag kanske ska ta ett grav test efter jobbet för att bekräfta mina misstankar...bör jag ringa gyn om det är så pass tidigt mf? Hon på 1177 tycker det inte behövdes, men så har man läst i andra trådar om folk som oxå vart i v 5 som fått tid hos gyn vid mf...
  • Issi
    Cocolemon skrev 2015-08-13 07:05:03 följande:
    Minus75 skrev 2015-08-12 23:52:25 följande:

Det behöver absolut inte vara något fel, jag blödde till och från under hela min förra graviditet men födde en frisk pojke. Jag hade då haft sex MF/MA innan så jag var ju sjukt nervös. Jag förstår mao din oro och håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna!

<3

Just nu har jag lite gett upp hoppet :( blöder som om jag har mens nu :( hoppas bara det inte blir värre nu när jag är på jobbet, vet inte om jag kanske ska ta ett grav test efter jobbet för att bekräfta mina misstankar...bör jag ringa gyn om det är så pass tidigt mf? Hon på 1177 tycker det inte behövdes, men så har man läst i andra trådar om folk som oxå vart i v 5 som fått tid hos gyn vid mf...
    Hej!

Usch vad jag lider med dig! Jag har haft tre missfall varav två så tidigt som du ungefär. De yttrade sig ungefär som en vanlig mens, inte så mycket mer dramatiskt än så. Sökte inte vård för det. Nu hoppas jag ju att det inte är ett missfall för dig men testa om några dagar och se om det fortfarande är positivt. Om det är det tycker jag att du ska söka vård så att de kan se hur det ser ut. Om det är negativt, ja då är det ju inte så mycket att göra tyvärr =( Om du känner dig obekväm med att vara på jobbet, eller är rädd för att det ska blöda mycket så tycker jag attd u ska sjukskriva dig ett par dagar och vara hemma, stress hjälper ju inte precis. Jag gjrode det så alla tre gånger.

MEN som sagt, hoppas hoppas att det inte är MF för dig!!
    KRAMAR
  • Minus75
    Idilia skrev 2015-08-13 06:29:30 följande:

Jag har samma upplevelse. Lillbebisen ville inte ta tag om bröstet ordentligt. Först kom en bm och gav mig en amningnapp, sen kom nästa och sa att den borde jag inte använda... Så mycket råd som gick stick i stäv med varandra. Jag vill amma den här gången, men jag tänker tänka lite själv och inte bara lyda :)

Ja, samma här. Olika personer sa olika saker. Om det går vägen med denna bebis, ska jag till att börja med försöka få ha bebisen vid bröstet en längre stund så den får en chans att hitta själv. Sist blev det akut kejsarsnitt och jag fick bara titta en kortis på sonen innan de fixade klart med mig. Sen fick han bara testa en jättekort stund när jag piggnat till ordentligt innan de gav ersättning. Stress, stress!
  • Cocolemon
    Issi skrev 2015-08-13 08:41:54 följande:

Hej!

Usch vad jag lider med dig! Jag har haft tre missfall varav två så tidigt som du ungefär. De yttrade sig ungefär som en vanlig mens, inte så mycket mer dramatiskt än så. Sökte inte vård för det. Nu hoppas jag ju att det inte är ett missfall för dig men testa om några dagar och se om det fortfarande är positivt. Om det är det tycker jag att du ska söka vård så att de kan se hur det ser ut. Om det är negativt, ja då är det ju inte så mycket att göra tyvärr =( Om du känner dig obekväm med att vara på jobbet, eller är rädd för att det ska blöda mycket så tycker jag attd u ska sjukskriva dig ett par dagar och vara hemma, stress hjälper ju inte precis. Jag gjrode det så alla tre gånger.

MEN som sagt, hoppas hoppas att det inte är MF för dig!!

KRAMAR

Tack för din omtanke :)

Tyvärr kan jag inte vara hemma från jobbet då jag har ett par viktiga möten i morgon, men än så länge fungerar det, har fått fruktansvärt ont i magen så har pratat med gyn så får faktiskt komma dit efter jobbet, vilket känns skönt..extra orolig då min sambo är i Japan och har ingen annan att prata med om det här hemma :(

Men nu är jag 100 på att det är mf tyvärr :(
  • Issi
    Cocolemon skrev 2015-08-13 09:31:20 följande:
    Tack för din omtanke :)

Tyvärr kan jag inte vara hemma från jobbet då jag har ett par viktiga möten i morgon, men än så länge fungerar det, har fått fruktansvärt ont i magen så har pratat med gyn så får faktiskt komma dit efter jobbet, vilket känns skönt..extra orolig då min sambo är i Japan och har ingen annan att prata med om det här hemma :(

Men nu är jag 100 på att det är mf tyvärr :(
    Usch vad tråkigt, och jobbigt att vara ensam. Således än bättre att du kan få hjälp på gyn, schysst av dem att fixa tid.

Ta någon värktablett så slipper du ha ont iaf. Den enda fördelen (sjukt att srkiva så jag vet) är att det är såpass tidigt att det förmodligen kommer gå fort och du kan nog få mens igen redan enligt din cykel + några dagar. Du förlorar inte så mycket tid som man gör om mf kommer senare. Klen tröst jag vet men iaf.

Kollar in här då och då om du vill snacka av dig!
    Kram igen
  • Lia_78

Beklagar Cocolemon.

Men vi finns här om du behöver skriva av dig.

• Pauliina

Du har inte tänkt på gallsten? När jag väntade mitt andra barn fick jag gallsten, från v 19 till ungefär 1 månad efter förlossningen. Visste inte va de var först och smärtan ökade för varje gång, tillslut hade jag ont i 4-5 h i sträck..

• Lia_78

Väntar just nu på att barnmorskan ska ringa så vi kan boka in första träffen. Hoppas det blir snart.

Har tänkt en del på utomhavandeskap. Har inte inga känningar men är livrädd för det.

Feber sedan igår och väldigt svullen och öm i under benen. Men det är min fibromyalgi som spökar ibland.

Hur många är vi här inne nu och när ska vi alla har?

Någon som vill göra en lista. Nyfiken som jag är.

• linuslotta

Hej

Kanske låter lite knepigt men jag har 2 barn som är 12 och 10 år. och nu har jag äntligen fått ett plus igen ( efter några missfall) Kan tyckas att jag bör vara van men för mig känns det som att börja om från 0. Har länge tyckt att det räckt med 2 barn men nu dom senaste åren har jag fått en stark önskan om en liten igen, Och innan jag blir för gammal Jag är 35 år men min man är 11 år äldre än mig.
    Jag har bf 29/3-2016 men vågar inte riktigt vara så glad som man borde kanske pga att jag haft mf ett par ggr förut.
    Någon som är ungefär i samma situation som jag ??

Svar på tråden BF april 2016