• mariafii

BIM September

Första försöket andra barnet. Tog oss 10 månader sist och har väldigt oregelbunden cykel på ca 35 dagar (-+7 dagar).

Började med ÄL- test tidigt redan dag 11 då min cykel är oregelbunden. Fick ägglossningskännkngar strax efter och då brukar jag ha några dagar senare men kom aldrig något på testen. Om jag går på tecken och en Pytte stegring på testet kanske jag kan haft runt 22-23 aug. I måndags på gymmet var jag helt slut direkt. Tisdags också och svettades som en gris. Yrsel och huvudvärk direkt när jag rest mig. Svagt illamående också. Beställde nya ÄL-test i måndags och trodde dom skulle kommit nu men nej så tyvärr kan jag inte testa mer :( har som väldig mensvärk och känner mig febrig. Var som sist jag var gravid men haft denna känsla utan att vara och nu är det stress och annat som kan spela spratt.

Vet därför inte riktigt när BIM är och jobbigt att allt är så oregelbundet. Spännande att följas åt här

Har en dotter född december 2013
  • mariafii

Fortsatt att testa ÄL-test och äntligen riktigt positivt. Min cykel är alltså 35 dagar denna månad. Nu försöka få till mys ikväll

• mariafii

Lizzie än är det inte över, är några dagar kvar. Jag levde som vanligt fram till jag plussade sist. Kommer ihåg att jag kände ägget fästa förra gången och samma dag drack jag vin. Tror jag plussade 5 dagar efter ägget fäste. Fyra dagar innan skymtade jag en svag svag skugga

• mariafii

Grattis stemia.

E som i Elin: jag var faktiskt med om detta denna månad. Jag har jätte oregelbunden cykel och varierar från 28-42 dagar men snitt på 35. Fick flytningar jätte tidigt och ÄL känningar så började direkt testa med stickor. Runt 22 oroade jag mig att jag missat stegringen på Stickan för kändes verkligen som det var dags. Har ändå fortsatt testa ifall jag hade fel. Igår fick jag positivt. Men haft ont flera dagar som om mensen skulle komma. Min kropp är just nu jätte konstig.

När vi försökte med första barnet så brukade hag känns så som du beskriver och hade då ÄL några dagar senare men nu vågar jag inte lita på min kropp helt

• mariafii
    Lizzie09 skrev 2015-08-29 17:45:28 följande:

Tack, men jag har tyvärr tappat hoppet :/ När jag plussade i april så fick jag rätt starkt plus på äl +11, så därför känns det kört nu. Visst kan det vara olika från gång till gång, men tror nog att mensen kommer på onsdag

Som du skrev så är det ju olika från graviditet till graviditet. Så håller tummarna för dig.

Här mår hag illa och har jätte on i tjejmagen. Fick positivt på ÄL Stickan igår och borde då ha ägglossning nu. Men flytningarna som då borde vara är en öken. Vi myste igår men om jag har ÄL idag så borde det väl vara flytningar. Varför mår hag så piss
  • mariafii
    Evelina84 skrev 2015-08-29 15:54:00 följande:

Hej! Vi försöker gå ett syskon till vår pojke så hänger på i den här tråden. Väntar febrilt på att det ska bli bim så vi kan testa om jag är gravid. Vill mest säga hej och önska lycka till! Ni som väntar på bim har ni provat att testa med ägglossningstest för att se ev graviditet? Har hört att om det ger utslag kan det vara tecken på graviditet. Någon som provat?

När jag senast var gravid och fick utslag på gravtest så testade jag även ÄL test och fick utslag. Gjorde de bara för att se men skulle inte lita på det utan ett riktigt test
  • mariafii
    anja1661 skrev 2015-08-29 19:54:31 följande:

Halloj! Kom hem från en två veckor lång utomlandsresa och ÄL var den 18:e tror jag. Har BIM på tisdag men testade mig nu ikväll.

Vad säger ni om dessa två?

Stort grattis
  • mariafii
    babytjejen skrev 2015-08-30 08:53:44 följande:

Fick min mens precis så hoppar över till denna tråd...har äl den 12/9 o bim den 26/9 ( en hel evighet tills dess), så trött på att vänta nu, vill bli gravid nu!!

Hehe var glad att du inte har så lång cykel iaf. Här är min så lång att jag inte ens kommer ha ÄL i september. Sist tog de 10 försök och det var verkligen en evighet med så långt mellan. Lycka till i september ????
  • mariafii
    babytjejen skrev 2015-08-30 10:27:18 följande:

Ja, jag är riktigt glad att jag har en jämn cykel så jag vet när äl o bim är..speciellt när jag jobar kväll varannan vecka..vill ju inte behöva väcka sambon i onödan. Nu har dock äl lagt sig så den ligger på dsgveckan..kanske bara en dag man behöver köra på kvällsveckan vilket är skönt. Myset är ju mkt bättre när man är piggare o mer på :) inte trött efter en lång jobbkväll o nyvaken (sambon)..

Gu va härligt. Bara kämpa på ????
  • mariafii
    vhn skrev 2015-08-30 21:18:52 följande:

Här visa ältestet glad gubbe idag. Så nu är det extra mycket mys här hemma ikväll och imorgon!

Svårt att få till annat än kvällar när man har en femtonmånaders hemma... O då är man ju ofta trött o inte alls lika sugen.. Blir mycket på kommando vilket visserligen e härligt det med! Hur gör ni andra som har småttingar hemma? Tips :)

Vi kör direkt när hon somnat. För hon vaknar alltid någon gång under kvällen innan vi somnat. Sedan pluggar vi båda och ibland hemma båda samtidigt så då kan man mysa på lunchen
Svar på tråden BIM September