• mariafii

BIM September

Ni som då plussat har ni känt något speciellt innan och i anfall hur tidigt?

Har en dotter född december 2013
  • mariafii
    E som i Elin skrev 2015-09-02 19:55:33 följande:

Valkyrian- har du testat något mer? Jag tror inte att jag kan hålla mig från att testa längre utan testar i morgonbitti med det RFSU testa tidigt som jag ändå köpt.

Köpte även ett cd idag som jag tänkte vänta med till tidigast lördag. Bim måndag 7/9....seeeeg väntan.......och fortsatt riktigt ont i sittbenen. Kunde knappt sova i går kväll. Är jag inte gravid är det så konstigt det här.

Jag har också såå värk i tjejmagen som om mensen ska komma fast ändå mjukare på något sätt. Brösten är inte större men gör återigen ont när dottern sätter armbågen på dem vilket inte gjort lika ont tidigare. Om jag nu bara inbillar mig allt så önskar jag nästan mensen kommer snart så de onda kanske försvinner
  • mariafii
    valkyrian skrev 2015-09-03 10:10:46 följande:

Grattis till ytterligare plus!

Avundsjuk är jag, haha men ändå!

Två dagar till BIM, negativa gravtest så ställer in mig på att det inte blev ngt.

Mina symptom är:

- Finnar, små jävlar lite här och var i ansiktet, brukar jag inte få men kan ju bero på annat med.

- Flytningar som känns som att mensen kommer, hade jag med båda barnen. Brukar vara torr innan mens.

- Ömma bröst, dock inte lika illa som förra månaden.

- Trött, varm, deppig och reagerar på starka dofter, kan ju vara PMS

Nu väntar jag nog till lördag morgon innan fler test. Har ett digitalt hemma. Jag förstår att det inte är kört för att man får minus innan BIM, men det käns ändå så.

Har anat skuggor på två av dem, dock ej möjligt att fota och kan typ vara ren inbillning också. Så tar inte det alls som ett tecken.

Det roliga var att bi hade tänkt vänta med att sluta med p medel till nov för att det skulle passa mitt jobb mkt bättre, trodde att det skulle vara som när jag var 20 och det räckte med en månad så var man på smällen, nu kanske det blir så att det passar med jobbet trots tjyvstart ^^

Hehe vi "råkade" också börja en månad för tidigt än som var tanken. Blir jag inte gravid denna så gör de egentligen inget. Vi båda tänkte att förra gången tog det 10 försök så sannolikheten att bli på första är inte så stor. Och bara 25% chans per gång. Men lite dum tajming men det löser man om de behövd. Visst är man lika inne på att chansen finns iallafall
  • mariafii

Haha jag är väl värst som testar redan och har bim helgen efter (tror jag). Men är bara för jag är så osäker på när ÄL verkligen var. Hoppas ni som skymtar skugga får bättre utslag sen. När jag var gravid så fick jag utslag 5 dagar efter ägget fäste men skugga dagen innan. Idag tror jag det är ÄL + 5 så om de blir någe kanske snart fäster och man kan få riktiga symtom ????

• mariafii
    Paxen skrev 2015-09-03 21:06:26 följande:

Jag vill med! :)

Bim 15/9!

Första barnet. 29 år.

Vi är öppna för att välkomna ett barn, men för att det ej ska kännas sönderplanerat/pliktskyldigt på schema så håller jag mina ev ägglossningar och kontroller lite för mig själv. Ingen av oss har stort sexbehov. 1 gg i veckan i snitt och vi är helt överens med det. Alltid varit! (Skönt!)

Så jag kan snöa in på ägglossningar i fred jag... Sedan ett par månader tillbaka har jag faktiskt trott mig vara gravid. Utan att "letat" sönder mig efter sympt. Mensen började uppföra sig underligt o kroppen förändrades. Inga pos hcg, ett par spök men sen blankt igen. ÄL-testen uppför sig också helt galet. Men just idag utgår jag från att det kanske tog sig i förrgår.

HUR SKA JAG NU HÅLLA MIG MINST EN V FÖR ATT TESTA?! :D Nu när det är "mer" planerat.... ;P

Jag håller också testandet lite för mig själv för han blir lite stressad när jag säger att nu måste vi ????. Lycka till. Vad får dig att tro att denna gång tog sig?
  • mariafii
    Paxen skrev 2015-09-03 21:35:33 följande:

Ahaaaa då är jag inte ensam! ^^ Jag blir också stressad egentligen. Men tanken att det är lite "hemligt" gör mig däremot lite mer sugen på nåt vis. :P Men med våran relativt låga sexdrift så är det inte alltid det tajmar ÄL.

Denna ÄL hade jag mer koll på (med tester) så jag HOPPAS det räckte med sexet som blev. tidigare 3 månader har jag inte haft lika stor koll plus att mensen i juli kom 5 dagar sent (med enorma smärtor) och augusti en v för tidigt. Högst ovanligt o förvirrande.

Har ingen aning om det tagit.... Så tidigt än! O brösten har varit ådriga o konstiga i 3 mån så det är inte nåt å lita på. Hehe!

Hur har det varit för dig Mariafii?

Vi är nu på första försöket med barn nr 2. Vi har inte heller massor med sex men försöker få in var tredje dag iaf. Tog oss 10 gånger sist och vi prickade då in ÄL flera gånger. Lite rädd att denna gång kommer ta lika lång tid. Min cykel är oregelbunden men fick utslag på ÄL-Stickan 28/8 men känndes som den var en vecka tidigare så jag är också förvirrad. Har alla symtom utom större bröst :p men hade jag inte under förra heller. Vi håller tummarna på denna gång
  • mariafii
    Miniflicka93 skrev 2015-09-04 11:04:39 följande:

Äl +5 nu och tiden går så sakta! Är la för tidigt för att känna symtom o ägget har la antagligen knappt hunnit fästa sig. När började ni känna symtom? Hur långt efter Äl? Blir lite nojig då jag känner nada just nu.

När jag förra gången blev gravid så fäste ägget ÄL +7 och började känna mig sjuk redan någon dag efter. Fick pluss fyra dagar efter det fäste alltså ÄL+11

Nu är kroppen helt överdriven bara för att jag så gärna vill igen. Kanske lugnar ner sig nästa månad
  • mariafii
    E som i Elin skrev 2015-09-04 11:28:24 följande:

Hur vet du när Ägget fäster Mariafii?

Då visste jag inte helt. Men en vecka efter ÄL när jag skulle lägga mig började de dra och sticka massor i magen som kramp men gick över efter några minuter. Två dagar senare började jag svättas och frysa som om jag höll på att bli sjuk, de molade också. Testade från den dagen alltså dag två efter jag kände det där. Fyra dagar efter det kändes fick jag svag skugga som gjorde att jag misstänkte och dag fem var det helt klart. Hos bm när hon räknade ut sa hon att jag blivit gravid då. Men är ju aldrig helt 100% att det stämmer exakt. Men jag tror på det iaf. Men bara för att de hände en gång behöver ju inte nästa vara lika
  • mariafii
    Paxen skrev 2015-09-04 21:06:45 följande:

Ikväll när jag satt i bilen på väg hem fick jag MENSVÄRK. På riktigt. Ingen inbillning. Det släppte ca 1 h senare.

Men ÄL var 31/8 enl stickor o app. Kan knappast kännas NÅGOT så tidigt. Men förvånad blev jag när värken kom. :)))

Kanske inte är vanligt men ägget kan väl fästa redan dag 3 efter ÄL. När jag blev gravid första gången högg de till och drog som försvann fort efter. Kanske var ägget som fäste för dig :) jag fick pluss efter ca fyra dagar
  • mariafii

Kan vara en tillfällighet men nu när jag skulle smörja in ansiktet så känner jag små prickar i hela pannan och syns om man kollar noga. Brukar typ aldrig ha finnar eller sådant. Fortfarande molvärk men lyckades jogga idag även om de var tungt. Inte känt av brösten så mycket. Tempen är väldigt hög

Svar på tråden BIM September