BIM September
Ni som då plussat har ni känt något speciellt innan och i anfall hur tidigt?
Ni som då plussat har ni känt något speciellt innan och i anfall hur tidigt?
Valkyrian- har du testat något mer? Jag tror inte att jag kan hålla mig från att testa längre utan testar i morgonbitti med det RFSU testa tidigt som jag ändå köpt.
Köpte även ett cd idag som jag tänkte vänta med till tidigast lördag. Bim måndag 7/9....seeeeg väntan.......och fortsatt riktigt ont i sittbenen. Kunde knappt sova i går kväll. Är jag inte gravid är det så konstigt det här.
Grattis till ytterligare plus!
Avundsjuk är jag, haha men ändå!
Två dagar till BIM, negativa gravtest så ställer in mig på att det inte blev ngt.
Mina symptom är:
- Finnar, små jävlar lite här och var i ansiktet, brukar jag inte få men kan ju bero på annat med.
- Flytningar som känns som att mensen kommer, hade jag med båda barnen. Brukar vara torr innan mens.
- Ömma bröst, dock inte lika illa som förra månaden.
- Trött, varm, deppig och reagerar på starka dofter, kan ju vara PMS
Nu väntar jag nog till lördag morgon innan fler test. Har ett digitalt hemma. Jag förstår att det inte är kört för att man får minus innan BIM, men det käns ändå så.
Har anat skuggor på två av dem, dock ej möjligt att fota och kan typ vara ren inbillning också. Så tar inte det alls som ett tecken.
Det roliga var att bi hade tänkt vänta med att sluta med p medel till nov för att det skulle passa mitt jobb mkt bättre, trodde att det skulle vara som när jag var 20 och det räckte med en månad så var man på smällen, nu kanske det blir så att det passar med jobbet trots tjyvstart ^^
Haha jag är väl värst som testar redan och har bim helgen efter (tror jag). Men är bara för jag är så osäker på när ÄL verkligen var. Hoppas ni som skymtar skugga får bättre utslag sen. När jag var gravid så fick jag utslag 5 dagar efter ägget fäste men skugga dagen innan. Idag tror jag det är ÄL + 5 så om de blir någe kanske snart fäster och man kan få riktiga symtom ????
Jag vill med! :)
Bim 15/9!
Första barnet. 29 år.
Vi är öppna för att välkomna ett barn, men för att det ej ska kännas sönderplanerat/pliktskyldigt på schema så håller jag mina ev ägglossningar och kontroller lite för mig själv. Ingen av oss har stort sexbehov. 1 gg i veckan i snitt och vi är helt överens med det. Alltid varit! (Skönt!)
Så jag kan snöa in på ägglossningar i fred jag... Sedan ett par månader tillbaka har jag faktiskt trott mig vara gravid. Utan att "letat" sönder mig efter sympt. Mensen började uppföra sig underligt o kroppen förändrades. Inga pos hcg, ett par spök men sen blankt igen. ÄL-testen uppför sig också helt galet. Men just idag utgår jag från att det kanske tog sig i förrgår.
HUR SKA JAG NU HÅLLA MIG MINST EN V FÖR ATT TESTA?! :D Nu när det är "mer" planerat.... ;P
Ahaaaa då är jag inte ensam! ^^ Jag blir också stressad egentligen. Men tanken att det är lite "hemligt" gör mig däremot lite mer sugen på nåt vis. :P Men med våran relativt låga sexdrift så är det inte alltid det tajmar ÄL.
Denna ÄL hade jag mer koll på (med tester) så jag HOPPAS det räckte med sexet som blev. tidigare 3 månader har jag inte haft lika stor koll plus att mensen i juli kom 5 dagar sent (med enorma smärtor) och augusti en v för tidigt. Högst ovanligt o förvirrande.
Har ingen aning om det tagit.... Så tidigt än! O brösten har varit ådriga o konstiga i 3 mån så det är inte nåt å lita på. Hehe!
Hur har det varit för dig Mariafii?
Äl +5 nu och tiden går så sakta! Är la för tidigt för att känna symtom o ägget har la antagligen knappt hunnit fästa sig. När började ni känna symtom? Hur långt efter Äl? Blir lite nojig då jag känner nada just nu.
Hur vet du när Ägget fäster Mariafii?
Ikväll när jag satt i bilen på väg hem fick jag MENSVÄRK. På riktigt. Ingen inbillning. Det släppte ca 1 h senare.
Men ÄL var 31/8 enl stickor o app. Kan knappast kännas NÅGOT så tidigt. Men förvånad blev jag när värken kom. :)))
Kan vara en tillfällighet men nu när jag skulle smörja in ansiktet så känner jag små prickar i hela pannan och syns om man kollar noga. Brukar typ aldrig ha finnar eller sådant. Fortfarande molvärk men lyckades jogga idag även om de var tungt. Inte känt av brösten så mycket. Tempen är väldigt hög